Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Problem med Rc-lok (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18495)

Marcus Gustavsson 2008-02-14 13:54

Problem med Rc-lok

Hej hej, jag har litte problem med Rc-loken ( alla asså) jag får inget av dom att rulla alls, jag göra en lista på vad jag har kontrolerat i spelet:)
1. Panthograf uppe
2. Körriktnings väljaren är laggd för i lägge framåt
3. alla bromsar lossade ( detta gäller handbromsar med)
någon som har ett bra svar på vad jag kan göra utan att ominstallera hela sk***n ?!

Ursäkta att jag la den i detta forum, såg detta först efter att jag hadde postat :(

EL8 2008-02-14 14:30

Bruker du BIN ?
En versjon av BIN har problemer med el lok.

Marcus Gustavsson 2008-02-14 14:35

ja jag kör med BIN, jag kör den senaste versionen, är det den som har problem eller ? , tror den hette 1.7 eller 1.7.1 eller något sådant, hur som helst, hur ficar jag det ? :)

Marcus Gustavsson 2008-02-14 15:03

Fast deta kan ju ej gälla alla el-lok för att MA,Regina o nklj loket funkar ju utmärkt :confused:

rapid94 2008-02-14 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
ja jag kör med BIN, jag kör den senaste versionen, är det den som har problem eller ? , tror den hette 1.7 eller 1.7.1 eller något sådant, hur som helst, hur ficar jag det ? :)

om du kör med Stable release så tror jag inte rc loken funkar så bra funkade inte för mig. byte då till Work release och rc loken funkar perfekt. så testa och byt till Work rel.

hoppas det löser sig

Marcus Gustavsson 2008-02-14 15:50

detta hjälpte jui fatiskt inte, jag måste istället installera om MSTS :cool: , när jag försöker starta det så säger det att en fil saknas:confused:

rapid94 2008-02-14 16:16

Citat:

detta hjälpte jui fatiskt inte, jag måste istället installera om MSTS :cool: , när jag försöker starta det så säger det att en fil saknas:confused:

det var inte meningen att du skulle behöva om installera MSTS, försökte bara hjälpa till. jag är ingent proffs på MSTS men jag sa vad jag gjorde när det hände samma sak för mig.

du avinstallerade väl det andra versionen av Bin innan du installerade den nya?

Marcus Gustavsson 2008-02-14 16:17

ja det gjorde jag, det var inte min avsikt att verka otrevlig eller sur på något sätt, ber om ursäkt om det verkade så ;)

Totte 2008-02-14 21:44

Citat:

Hej hej, jag har litte problem med Rc-loken ( alla asså) jag får inget av dom att rulla alls, jag göra en lista på vad jag har kontrolerat i spelet:)
1. Panthograf uppe
2. Körriktnings väljaren är laggd för i lägge framåt
3. alla bromsar lossade ( detta gäller handbromsar med)
någon som har ett bra svar på vad jag kan göra utan att ominstallera hela sk***n ?!

Ursäkta att jag la den i detta forum, såg detta först efter att jag hadde postat :(

Hej!
Vilken RC lok som hade fel på. Det finns ju många olika RC lok som har olika eng-filer. Det lok som vägrar rulla iväg kan vara fel på eng-fil.

Marcus Gustavsson 2008-02-14 21:53

Det är precis alla ifrån banbyggarna :( , och jag menar alla.

Totte 2008-02-14 22:00

Ojdå! Jag har aldrig varit med om detta. Så jag vet faktiskt inte orsaken kan vara. I´m sorry.
En fråga, vilken rutt var det? Eller är det på alla rutter som är elektrifiarede?

Marcus Gustavsson 2008-02-14 22:20

Jag försöker köra på NMJ, har ej testat på någon annan, men då mitt msts ej startar något mer så lär jag ju ej kunna testa på någon annan rutt :(

Totte 2008-02-14 22:39

Jag tror lösningen finns här... http://www.e-buzz.net/forum/showthre...t=17719&page=2

Marcus Gustavsson 2008-02-14 23:34

Har försökt med detta men hur som helst så funkar ju inte msts alls längre :cool:

EL8 2008-02-15 07:54

Gi meg feilkoden. Hvilken fil mangler ?
BIN sletter ikke alt om man uninstaller BIN.
hvilken versjon av train.exe er der ?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.