![]() |
Bergensbanen kanske
2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, nu har jag bestämt mig att jag slutar med MSTS-bygge och jag har påbörjat bygga Bergensbanen. Startar bygget i Bergen och kanske ansluta Roa-Hønefosslinja, jag får för ocvn. Så nu har jag två ruttbyggen att syssla med. Visar nu ett par bilder om Bergensbanen. Inga växtlighet och hus ännu. |
Ser ut som en bra början.
|
nice!
Använder du 10m DEM-Data? Jag får inte tag på dem från den norska siten. Jag har beställt å beställt men inte fått någon nedladdningslänk. |
Hur menar du att du ska ansluta banan? Bygger du helt enkelt vidare på ocvn:s bana? Finns det något sätt annars att koppla ihop olika banor?
|
Citat:
|
Citat:
Ska undersöka positioner i Hønefoss. |
Jeg kjenner igjen sørfjorden allrede :applad:
Jeg blir nok nok nødt til å begynne å kjøre rw når den tid kommer :grin: Lykke til med byggingen :grin: |
Citat:
Lite lurigt var att när man har kartbilden med rutnätet ska man markera de rutor man vill ha genom att klicka på dem så de blir blåa och sedan lägga i kundkorgen. Sedan gick det bra att beställa och ladda hem. Därefter kommer nästa fråga hur man får in datat i Train Simulator? Vi fick ju se ett mycket vackert provskott på Flåmsbana: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ghlight=fl%E5m Fast inget svar på hur han fick in filerna? /æ |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag kör med SRTM3, för jag har byggt mycket redan.;) Några bilder är under process, Bergens station, Arna station och tunneln jag valde.:drool: Hoppas newS kollar här. Det saknas mer dvärgar, vägskydd med signaler och snöskydd vid tunnelmynningar. |
Det är fina bilder på en bra början iaf. ;)
|
Verkar mycket lovande, Totte!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tackar för komentarer! Här kommer spår-status! Det tar halvtimme att köra hela rutten. Jag söker norskt linjebok för att fastställa hastighetsbegränsningar. Tacksam för svar. |
|
For min del kan du bare fortsette på min bane, jeg kommer ikke til å gjøre noe mer med den. Du får ikke koblet sammen rutene i ettertid, det lar seg ikke gjøre selv om det finnes program som #skal# gjøre det.
|
Oi.. dette ser episk ut! :D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10. |