![]() |
Hilding Carlsson rälsbussar
2 bifogad(e) fil(er)
Så har det då äntligen blivit dax att publicera mina Hilding bussar som har figurerat i några postningar under året som gått.
Till att börja med finns två nedladdningar, ett set med normalspåriga rälsbussar och ett med smalspåriga. I båda nedladdningarna finns flera olika rälsbussar och släp, både två och fyraxliga. Planer finns på några andra målningar så småningom. Länk för nedladdning: http://www.nklj.se/hc Mvh Anders |
Tack för otroligt fin och efterlängtad rälsbuss!
Den kommer verkligen att passa perfekt på min rutt. Jag har laddat ner den men är lite osäker på hur jag skall få den på plats i 2006. CMP tar emot den men markeringen Commit verkar inte aktiveras. Räcker det att kopiera filerna till mappen Local? Av en ren slump har jag ett par bilder på "vår" Hilding Carlsson på Svanskogstråden under Allmänt om tåg idag... Med vänliga hälsningar, Håkan |
Mycket fint! Ska testa lite senare.
Håkan: Den är väl till Msts, du kör väl trainz? |
Javisst, du har helt rätt Basse!!!
Jag upptäckte det precis och kom just tillbaka för att korrigera mig själv. Så kan det gå när man har för bråttom när man ser en ny download. Dags att ta nåt kallt, kanske... /Håkan |
1 bifogad(e) fil(er)
Helt underbar! :D
Tack Anders! |
Tack för en superfin modell!
|
JÄTTEROLIGT att komma hem från en tripp till Åseda och se dessa skönheter ute på nätet!:D
Du ska veta att inte bar jag är glad, får en känsla av att farsan kommer ockupera raildrivern framöver!:rolleyes: |
Jag laddade hem dem. Tack! Jättefint!
Jag åkte dessa rälsbussar på Öland när jag var pojke! Synd att de lades ner. |
Hc-rälsbussar på besök i Tistedal...
Hej!
Rälsbussarna stannar vid Tistedalsstation, och huset bebos av privatpersoner tror jag. Inga tåg stannar där idag. |
Citat:
Nä, det är ju en fotokörning såklart!:D Fina rälsbussar, lite synd att hytten inte är som originalet men det är går ju köra utan hytt(shift+1 på tangentbordet?)... Man kanske borde försöka hitta en bild på förarhytten och klistra in! |
En variant på hytt som jag kan rekommendera är att använda den danska Scandia bussen. Är lite mer förebildsriktig än KIHA hytten.
|
Citat:
För övrigt en mycket trevlig modell, alla varianter på släp och liknande ger många möjligheter till nostalgiska aktiviteter!:) |
Det finns ju hytt ifrån äldre versionen. Jag bifogar bilden.
|
Citat:
|
|
Jag hittar inte scandia bussen. Vad heter filen?
|
Citat:
Här är en länk som jag har verifierat: http://www.fosweb.dk/train.htm Tankar finns om att måla upp de rälsbussar och släp som letade sig över sundet och var förebilden för dessa Scandia bussar. Mvh Anders |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09. |