![]() |
Omnibuss ägare Kvarne
http://hem.bredband.net/ullkva/Kvarn...2006-05-17.jpg
Efter trogen tjänst hos Fridströms Buss var hon till salu och annonsen lades ut på blocket för 3 dagar sedan typ. I förrgår hörde någon av sig och ville bygga om 'henne' till Racebuss. När jag fick höra det vart det fart på mig. Den sista H22an i orginalutförande och dessutom i Toppskick får inte bli någon himla racebuss... Så nu är hon min. Och kommer att förbli linjevagn. Min förhoppning är att hon ska delta i Tunga Rallyt/Tunga Rallyt Väst i framtiden.... Tillägg: H22 = SL Littera för Volvo B10M-55 Säffle årsmodell 1979-1984 |
Citat:
|
Nej, jag är inte Verspieder, men han tog kortet.....
Priset...tja...kan säga att det var någonstanns mellan 25.000-50.000 |
MUMS! Min favoritbussmodell för övrigt:) Lycka till med den!
|
Citat:
|
Grattis Kvarne! Alltid roligt med personer som förverkligar sina "drömmar" :)
|
Citat:
Hmm... Jag måste komma till skott och köpa en Y1 snart (nej, jag är inte Y1-fantast, men eftersom de sista snart lär utrangeras, och är dieseldrivna är de perfekta)! :D *IRONI* |
Citat:
Roligt att du har "förverkligat din dröm" Kvarne.:) |
Stiligt jobbat "Kvarne". Hoppas allt går väl med busskort, alla tillstånd, försäkringar och övrig byråkrati. Kanske kan vi "hyra in dig" för att köra ringlinjen i Malmköping på marknadsdagar om några år.
Lycka till |
Citat:
Imorn ska jag på Tunga Rallyt Väst (i GBG) så jag kan inte "klappa om" min pärla föräns på Söndag...(kommer hem på Lördag kväll från rallyt) :):cool: |
Det där låter ju hur trevligt som helst, särskilt att hon ska fortsätta som linjevagn! Hoppas allt går bra. Själv håller jag på att sparar till ett Rc lok...;).
Mvh Isak |
Citat:
Du kommer inte ens få framföra det på banan om det är ditt såvidare du inte bygger en egen. |
Grattis Kvarne!
Alltid lika roligt med folk som förverkligar sina drömmar. Blir att hålla utkik nästa gång man är i Sthlm då för att se om du kommer glidandes med bussen!:D:tumupp: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Och apropå vad som krävs för att köra buss så gör jag det faktiskt lagligt utan något körkort alls. Jag övningskör en folkaBUSS ;). Mvh Isak |
Citat:
|
Citat:
Nej men ärligt talat tror jag aldrig att jag skulle klara av att köra en riktig buss. I alla fall inte i en storstad som Stockholm. Jag tror nämligen att alla SLs busschaufförer är robotar. Ingen mänsklig varelse skulle klara av att samtidigt hålla reda på trafikljus, filer, "stopplingningar", övergångsställen etc ;). Jag är därför en stor beundrare av dom:D. Mvh Isak |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mvh Isak |
Citat:
|
Citat:
Mvh Isak |
Citat:
Så inget fel, med att en buss avgår 10 minuter efter vad det står i tidtabellen, bara bussen hinner fram till nästa tidsreglering i tid. Men bussen, ska stå till trafikanternas förfogande ett visst antal minuter innan avgång. Tiderna kan variera, beroende på vilka avtal som har slutits mellan beställare och bussbolag. Men, kan hålla med om att 10 minuter verkar lite saftigt. Här i Stockholm (SL) räknas bussarna och tåg som sena efter 5-10 minuter beroende på turtätheten. Avgår bussen mer än 50% sent, så räknas den som inställd och bolaget får betala böter till SL (Gäller ej om förseningen beror på trafiken). |
Sen som vanligt...men stort GRATTIS Kvarne!
Startar du bussresor till Tallinn (tänker på Torsk på Tallinn), så har du din första resenär här... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33. |