![]() |
Spårvagnar
|
Upptäckte tråden nu.
Fina bilder! Är inte sista bilden från ....vad hette det nu...äsch då. Jag har rastat där en gång i alla fall. |
Citat:
|
Citat:
Jag tror det var nått med ............... vik,strand eller strand |
Citat:
|
Nej... det är saltholmen... :D
Jag bor i området! |
Det hette Saltholmen när vi var där och tog bilderna iaf...
|
Citat:
Är det ändhållplatsen på den linjen? Kan minnas att det kan vara så.... Men de har säkerligen ändrat på en del linjer sen jag bodde i Götet, men när jag tittade på linjekartan för lite sen så gick i varje fall 5:an samma rutt som för 25 år sedan....Inga större ändringar där inte:) MVH Kenneth |
Citat:
|
Ja... Så här ser det ut just nu i götet på alla spårvagnslinjer för er som vill veta hur det ser ut.
1 : Östra sjukhuset - Tynnared 2 : Högsbotorp - Krokslätt 3 : Marklandsgatan - Kåltorp (Samma hållplats som Trop fast ankommer från en annan väg) 4 : Mölndal - Angred (Centrum) 5 : Länsmansgården - Torp 6 : Länsmansgården - Kortedala ... Via Shalgrenska 7 : Tynnared - Bergsjön 8 : Frölunda (torg) - Angred (Centrum) 9 : Kungsten - Angred (Centrum) 10 : Eketrägatan - Guldheden 11 : Saltholmen - Bergsjön 12 : Finns inte ... Jo, Som ringlinjen lr? 13 : Högsbotorp / Marklandsgatan - Linnéplatsen 14 : Avskaffad ... Gick förut linjen : Krokslätt - Centralstationen Är det korrekta linjer? |
Det står ju inte Saltholmen på bilden, det står Bergsjön. Det var inte det som rastplatsen vi fikade på en gång hette i alla fall..
Den hette något annat men det var denna platsen, det kan jag garantera till hundra. Ett tips kan vara att det var ett tvådelat ord exempel Bollsta bruk |
Citat:
|
Det står ju Bergsjön på hållplatsen ju.
Fast det kanske bara är hållplatsen som heter så? |
Citat:
|
Citat:
Stämmer bra det. Det är Saltholmen och ingen annan plats....Det var det i varje fall när jag bodde där men de kan ha flyttat runt på ställena där sedan dess:rolleyes: MVH Kenneth |
Citat:
Skylten på kuren markerar följande: Hållplatsläge A, mot Bergsjön.... Det står likadant på alla kurer i stan... MVH Kenneth |
Spårvagn 9 mot Angered
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Igår var min son och min sambo i Götet på motorshowen där och då passade de på att ta några bilder där...Oki, att hantera en kamera är kanske inte deras stora gebit men det blev en bild som man kan använda i varje fall... MVH Kenneth |
Kom nog på vad det hette nu..........
LÅNGEDRAG Hur som helst tycker jag denna diskussionen börjar bli lite lång, vi kanske ska sätta stopp nu och ta resten via Pm. Fina bilder Kenneth! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37. |