![]() |
Problem med Denmark 2000 F(Hamburg)!!
Jag har installerat Denmark 2000 F idag. Och när jag skulle göra så får jag upp några felmeddelande t.ex. att det saknas Alt3mStrt.s. Tyvärr så kommer det även fler felmeddelande än detta. Jag tror att det är någon rälsbit som fattas. Eftersom när jag väl kör på rutten så på vissa ställen så saknas rälsen helt:confused:.
Är det någon som kan reda ut vad det är för problem? |
Har samma problem, och många andra med för den delen, kan inte ens skapa en aktivitet till rutten...Föresten menar du första F versionen som kom, eller den uppdaterade?
|
Du behöver Xtracks, då den spårbiten är ett exempel på ingående spår i Xtracks.
Här hittar du information om Xtracks: www.xtracks.tk Under downloads, ser du var du kan hämta paketet. Läs anvisningarna noggrannt. Det är standard edition du behöver. :) |
Citat:
Jag hittade rätt fil nu. Men var någonstans ska jag lägga den? In i Denmark 2000 F Shapes filen? Eller? |
För mig har denna fantastiska rutt fungerat utmärkt, både installation, körning och aktivitetsskapande. Prova att ladda ner den en gång till och installera på nytt. Ibland kan det hjälpa. Glöm som sagt inte X-tracks och New roads. Ladda också ner några danska tåg från t.ex www.train-sim.org så blir det en ännu bättre körupplevelse.
Jag hoppas att det löser sig för er som har fått problem för den är vansinnigt kul att köra runt på. Lycka till! |
Nu har jag testat att ersätta alla XTracks filer om på nytt. Fast det fungerade ju inte alls. Sen ville inte Denmark 2000 starta:mad:. Så nu fungerar inte Denmark alls:mad:. Någon som har något tips om vad som är fel?
|
Hej!
Har du läst ansvisningar nogrant, som Mazz skrev? Du kanske måste även installera NewRoad också. Gör så här, installera NewRoad först och sen Xtracks av senaste version, så ska det fungera. |
Citat:
:) |
Citat:
|
Citat:
Jag kan väl ochså göra ett tillägg i denna fråga. När du starta upp rutten får du något felmeddelande då? Det är lättare att lösa ett problem om man vet exakt som händer och vilka felmeddelande man får. MVH Kenneth |
Citat:
Därför, inga tips om vilket man ska göra först, utan se till att alltid installera den globala tsection.dat allra sist och av senaste version och i separat installation. Alternativt att man har bilden klart för sig på annat sätt. Nyckeln är att den globala tsection.dat måste vara lika ny eller nyare som den nyaste versionen av ett tilläggspaket kräver. Installerar man denna magiska fil separat är man garderad. |
Hej!
Har du Trollhättanrutten installerat? Funkar den? Den kräver ju senaste Newroad och X-tracks. Om rutten funkar så kan Dk2000F vara fel. Har du kollat om du har Activity i DK2000F. Den kanske kräver vissa tåg som du inte har. |
Hej
La in Denmark 1.0b på hårddisken idag och det var absolut inga problem att få igång det.... Det är nog så som Mazz och Totte har skrivit här att det är X-tracks och New Road som spökar. MVH Kenneth PS Jag har enl tsection_readme build 00033 och då fungerar rutten med denna build. DS |
Samma här. Inga problem! Jag installerade och testade. Trots superdator låg FPS på 10 i Köpenhamn C
|
Det finns ny uppdatering av DK2000F (Hamburg Altona). Jag laddar hem den nu.
Läs gärna: http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-6507.html |
Citat:
Ja den är enormt krävande i de områdena...Hawk var är du????;) OBS! Ironi OBS!! MVH Kenneth |
Hallå Mattias!
Som Mazz säger, så är det viktigaste att man har senaste tsection.dat filen och att den installeras sist. Görs inte det, så kommer man få felmedelanden om att det saknas spår-delar! Tsection.dat kan laddas ner separat, men följer även med i New Road och Xtracks. Då Xtracks uppdateras oftare än New Roads, så finns den senaste tsection.dat i den och således bör New Roads installeras först och sen Xtracks. Xtracks finns i tre paket (vad jag kommer ihåg!?). Ett större, som bara behövs om du ska bygga rutter med Xtracks och två mindre. Ena mindre paketet har filer du manuellt får flytta till GLOBAL mappen i MSTS och den andra ordnar detta automatiskt (exe-fil). Använd exe-filen och du kan inte misslyckas med installationen av Xtracks! |
Citat:
Tyvärr så får jag inga felmeddelande denna gång:confused:. Utan nu så stängs MSTS av när det håller på att ladda rutten. Så jag kan tyvärr inte se vad som är problemet. Innan kunde jag ju det. Fast nu när jag installera om det så stängs den ner i stället för att skicka upp felmeddelande. Vilka nya Xtracks är det jag ska ha? |
Hej!
Du säger att Trollhättanrutten funkar perfekt, borde DK2000F fungera också med. Pröva med att ta bort Act-filen i Activities-mappen. Pathen skall vara kvar. I Service-mappen, om det finns nån fil där, ta bort den med. Alla nämda mappar finns under DK2000-mappen. |
Nu har det återigen uppstått ett problem!! Nu fungerar inte Trollhätterutten alls. Jag försökte lägga in Xtracks igen för att se så allt fungerade. Och när jag la in tsection filen så glömde jag att tänka på om hur gammal filen var:mad:. Så nu har jag en fil från 3 oktober 2006. Finns det någon nyare tsection fil? Så nu fungerar inte trollhättan:mad:.
Vad ska jag nu göra för att jag ska få bort problmet? Totte: Från början när jag la in Danmark så gjorde jag som du sa. Då fick jag ju felmeddelande men nu så fungerar inte någotting. Om jag inte minns fel så finns Xtracks 3,18? Om jag har den så kommer ju allt att fungera eller? |
Prøv å installer Newroads FØRST, så Xtracks etterpå.
Kanskje det også kan lønnes seg å installere DK2000 på nytt før det? |
Ladda ner och installera senaste Xtracks, så borde det funka! Och ska du installera om allt, så installera först New Roads och sen Xtracks...
|
Citat:
Jag gör så här gällande X-tracks 3.17.... Installerar först X-tracks 3.17 sedan New Roads eftersom den builden i New Roads som jag har är nyare och det fungerar utan några som helst problem. MVH Kenneth |
Finns det nån nyare New Roads än V3.2? Jag känner bara till den och då är det nyare tsection.dat fil i Xtracks!
Exempel ( hämtat ifrån http://team.routebuilders.dk/ ): Newroads (V3.2) er en addon pakke med ekstra veje til MSTS, indeholder build 27 af den standardiserede tsection.dat. XTracks (V3.18) er en addon pakke med ekstra spor til MSTS, indeholder build 35 af den standardiserede tsection.dat. |
Hej Mattias!
Ojdå vad du har det hopplöst! Jag rekomenderar att du följer som Pierre skrev. Jag själv har gjort så 31 jan. 2006 och funkar bra. |
hå hå ja ja...
http://www.uktrainsim.com/filelib-in...74f32e71bf1b9a Nr 36 är det som gäller nu. Ladda ner den, installera den ALLRA SIST AV ALLTING. Därefter, så kan vi iallafall avskriva ordningsföljder hit o dit och tsection.dat från dina bekymmer sen. |
Citat:
Just nu de senaste dagarna så har jag rätt mycket att göra, så MSTS får vänta. Men jag kan meddela här igen och berätta om hur det går! En fråga: Fungerar filerna i global-mappen om mappen är stor och bredd? Alltså nä'r man öpnnar global-mappen så brukar alla filer va på raka och fina rader. I min mapp så ligger allt huller om buller. Det kan ju va så att när utrymmet är förstort så fungerar inte global-mappen så bra? För att jag har fått hjälp av knebert. Och då har jag fått Xtracks och New road. Men det fungerar ändå inte! Vad som är fel har jag ingen aning om? Jag tackar så mycket för att alla vill hjälpa mig och det glädjer mig så mycket! |
Nu har jag i alla fall fått rätt på MSTS. Jag fick installera om allt. Så nu fungerar alla rutter som det ska. Fast jag har inte testat att köra så mycket på de. De får bli någon annan dag.
Jag väntar med att lägga in Danmark 2000 F. Man vill ju inte få mer problem med MSTS. Men men. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14. |