![]() |
Något är fel med Auran trainz nedladdningsfunktionerna...
För jag kunde ladda ner därifrån två filer med Download helper, men nu går varken det, direkt nedladdning till skrivbordet eller via FTP, det har varit på det viset sedan 11 tiden igår förmiddag, så nåt måste det ju vara och jag har sett några stycken haft precis samma problem detta dygnet, men ingen offentlig ursäkt från Aurans sida, dålig stil enligt mig, för detta är ju ett dåligt skämt, det kan omöjligt vara överbelastat där från 11 igår tills nu i ett sträck alltså, igår var det ju Nationaldagen så då sa jag ingenting, men idag är det ju för sjutton en vanlig blank torsdag, dessutom är det skolavslutning för dom små barnen förnst i morgon, så att nåt måste vara fel, men vad, för min dator som jag sitter vid går helt perfekt överallt på internet, gå gärna dit om ni inte tror mig på mitt ord. Mvh Johnny Nilsson
|
Hmm, jag kan ladda ner klockrent därifrån... :cool:
|
Okej, jag fick ett svar när jag skrev om dom problem jag hade där sen igår på Auran forumet och fick till svar: "Have you upgraded to SP 4", hur gör man det? Mvh Johnny Nilsson
|
Frågan är nu bara...
vilken av alla dessa SP4 versioner som passar till Version 1.0.0.1 av TRS 2004? Jag har upptäckt en annan sak också, jag minns inte om jag registrerade min andra TRS 2004 igår, jag hade redan en kod för en TRS 2004 sen förrut och så la jag till en till med en annan nyckel eftersom jag bytt ut den, så det kanske kan vara det som är orsaken, två TRS 2004 reggade, men använder bara en, problemen kanske började när jag registrerat min andra TRS 2004, som jag aldrig använder numera, då kanske inte AURAN fattar vilken av dom som gäller. Mvh Johnny Nilsson
SKRIV ALDRIG UT DINA SERIE-NUMMER PÅ ETT FORUM. DE ÄR EN VÄRDEHANDLING! /ADMIN |
Jasså, okej det är uppfattat, nu tillbaka till var jag står nu, jag har försökt ladda ner SP2 753, men ingen av nedladdningslänkarna till den fungerar, sen när den är nedladdad ska jag ta reda på vilket mitt nya Built in nummer är och välja detta för att ladda ner SP4.
Mvh Johnny Nilsson |
I denna post finns länkar till både SP2 och SP4
Glöm inte att det ska vara en oanvänd installation du installerar service-packs på! |
Med TRS2004 gör det inget om man kört grundversionen innan man installerar SPs. Med TRS2006 däremot gäller det att man installerar om TRS före installation av SP.
|
Det fungerar inte för mig, med den där SP2 länken. Mvh Johnny Nilsson
|
|
Kan berätta att jag verkar ha något liknande problem med CDP...
Får bara upp felmeddelandet "Unable to download, the server appears to be full, please try again later..." Har varit så sen igår kväll. Aktiverade min First Class Ticket nu och ska se om det fungerar bättre senare. Hur lång tid brukar det ta för att den ska aktiveras? |
En FCT brukar ta upp till 24 timmar att aktiveras. Dom få gånger det inte funkar är det ofta användare som köpt TRS begagnat, registrerat piratkopior eller något liknande.
|
Nu har jag provat att avinstallera Trainz Railroad Simulator och istället installera mitt Trainz Railway Simulator och har kört SP4 till det, rätt built in, men det går inte att ladda ner från Auran för min del, det måste vara överbelastning eller nåt konstigt, jag är som synes inte ensam om sånt här som det nu verkar.
och som toppen på isberget så får jag inte heller fram några objekt när jag går in under DLS fliken i mitt CMP längre Kan någon vänlig själ lägga upp TM_wabco här på forumet eller skicka den till min e-post? Mvh Johnny Nilsson |
Du har fått ett PM från mig. Hör av dig är du snäll.
|
Ja, det är skickat ett mail till dig Kenny. Mvh Johnny Nilsson
|
Nope, problemet finns fortfarande kvar. Trots att min FCT har blivit aktiverad så får jag fortfarande samma problem :( Kan säga att det inte heller fungerar att välja "Download Page" på någon enstaka sak. Verkar vara rejäla serverproblem?
|
Ja verkligen. Mvh Johnny Nilsson
|
Tittade runt på Auran's forum och fann denna tråd med en lösning på mitt problem...
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=4653 Men det funkade inte. Har skickat ett meddelande till Helpdesk nu och får hoppas på det bästa... |
Ja, jag tycker om nu Trainz administratörer vet om detta varför dom inte skriver en offentlig ursäkt utan att allting ska dras ur dom? Mvh Johnny Nilsson
|
Jag har kollat runt lite under eftermiddagen och alla mina kontakter kan ladda ner från DLS utan problem.
Om ni kontaktar Auran var snäll och ge dom ordentligt med information om allt ifrån vilken typ av internetanslutning ni har till TRS version, Windowsversion mm som kan vara till hjälp att göra en felsökning. |
Till er som har problem, kolla med eran internetleverantör om dom vet om det kan vara något problem i nätet.
Jag hade problem häromdagen med ett onlinespel jag spelar, kunde varken logga in i spelet eller på hemsidan, kollade ned en kompis som också spelar samma spel, han kunde spela utan några som helst problem, kollade då med Telia som meddelande att det var en trasig router någonstans i Europa dom visste inte exakt var men dom kunde inte åtgärda problemet då routern inte fanns i deras eget nät. Detta problem drabbade bara Teliakunder. Kanske kan vara något liknande här?? Hälsar Bengt |
Citat:
Men det verkar så dumt, för det har fungerat här tidigare för mig. Eller det fungerade jättebra när jag använde download helper och TRS2004. Det är först nu med TRS2006 som det börjar krångla... |
Ja, isåfall är det Comhem som strular den här gången i mitt fall.
Mvh Johnny Nilsson |
Precis som jag trodde, det är inte Comhem som ligger bakom detta problem utan det är ett serverfel helt enkelt som pågått sedan 11 tiden i onsdags, usch vad trist, blä!!! Mvh Johnny Nilsson
|
DLS fungerade för mig senast i natt.
Vad är det för server du pratar om? |
Auran servern, Comhem påstår ju att dom inte har några problem, vi har 3 datorer i vårt hus och en av dom är sprillans ny, jag provade att ladda ner även med denna, men det gick inte med den heller: Slutsats: Inget problem med min webbläsare, SP4 behöver inte installeras om Build in numret är över 2365 säger dom på SP4 sajten och mitt nummer ligger på 2370, frågorna är många.
1. Varför hände detta så plötsligt vid 11 tiden i onsdags 2. Varför har "tydligen" bara vissa problem med detta 3. Varför¨(om nu Auran upptäckt detta)varför gör dom inget åt det 4. Varför är det samma sak med CMP på min andra dator, även CMP fungerade perfekt så sent som i tisdagsnatt 5.Comhem påstår att dom inte har med saken att göra överhuvudtaget, skulle dom ljuga tror ni? 6. Förvisso har Comhem driftstörningar just idag, men bara i Järfälla och det hade dom förmodligen inte i onsdags eller i torsdags, det verkar vara dagens lilla problem och ska enligt dom bara drabba vissa adresser i Järfälla, inte Sätra t.ex där jag bor som ligger cirka 2 mil därifrån Jag har en känsla att vi stackare som råkat ut för detta bara kan vänta och se, jag har också provat ett av dom där tipsen som fanns på Auranforumet att ändra lösenordet, men det var ingen succe så jag ändrade tillbaka, även har jag provat att logga ut och logga in, jag har installerat SP2 och fått fram built in nummer 2370 och då behövs inte SP4 enligt Auran Trainz, så då återstår bara att försöka locka fram det igen. Mvh Johnny Nilsson |
Svara gärna på mitt mail eller ring. Jag vill inte ta detta på forum
|
Jag ber tusen gånger om ursäkt för all den här soppan...
jag ställt till med själv, det var 100% mitt eget fel, jag reggade ett serienummer som jag fått efter att jag tappat det äkta till mitt Trainz Railroad Simulator alltså är detta inte korrekt serienummer som jag reggade vid 11 tiden i onsdags, nu ligger bollen hos Auran att rensa i min profil.
Mvh Johnny Nilsson |
OK ännu ett problem löst.
Hoppas det löser sig med resten. |
Ja, det får vi verkligen hoppas. Mvh Johnny Nilsson
|
Okej. Nu har jag väntat i närmare två dygn, men med samma resultat. Det funkar verkligen inte! Inget svar har jag fått från Help Desk heller...
Vad jag gör? Jag går in på DLS, väljer ett paket jag vill ladda hem, klickar på "Download Pack" och får då upp en ruta som vill starta CMP, och väljer "kör". CMP startas och får då upp en lista i menyn till vänster under "Download helper" med alla objekt. Klickar därefter på "start" och samma orangea meddelande ploppar upp... Inte heller kan jag välja "Download page" för ett enstaka objekt, då får jag bara veta att nedladdningslänken inte är tillgänglig. Jag börjar bli ganska irriterad på det här nu... |
Har jag fattat rätt att det är med en nyinstallerad TRS2006 som du har problem?
Har du TRS2004 installerad på samma maskin? Har du installerat TRS2006 SP1? (på rätt sätt) Vilket orange meddelande? |
Citat:
TRS2004 är installerad på samma maskin, men på disk C (Jag installerade -06 på disk F) Ett orange meddelande som lyder såhär: "Unable to download, the server appears to be full, please try again later". På Aurans forum (I denna tråd: http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=4653 ) finns det tips som har hjälpt många. Dessvärre fungerar inte det för mig... |
Jag har även ett problem som jag postar här då!
Jag har haft problem med CMP sen januari... typ ett halvår sedan... Problemet är att det är helt omöjligt att ladda ner från cmp... Jag får alltid meddelandet att jag har laddat ner "100mb för idag" ... Det står ju för en dag ... inte för 6 månader... Jag har skickar e-post till Auran men de har inte svarar på min e-post... Ngn som har ett liknande problem lr vet hur man fixar detta? |
Dson: Min första gissning är att det är något fel med din registrering av TRS2006. Du ska uppdatera med CD key i din profil och i CMP settings/internet skall du ha ditt användarnamn och det password du använder till Auran forum.
Meddelandet "Unable to download, the server appears to be full, please try again later". kan vara lite missvisande, man får det även om man inte är påloggad "ordentligt" Affe: Även i ditt fall tror jag det är något fel med din registrering hos Auran Jag kan kolla lite på era profiler om jag får era användarnamn hos Auran. |
Citat:
Annars är mitt användarnamn "Dson" även på Auran. *Anledning: Fick en till skiva hemskickad av internetaffären jag köpte TRS hos, då den första skivan inte fungerade |
Dson. Skriv till www.auran.com/helpdesk och förklara hur du gjort och vilka CD keys du använt. Dom kan tala om vilken du ska använda och hjälpa till med att fixa din profil.
Hälsa gärna från mig Kenny/Rc1166 PS Räkna med att det kan ta lite tid innan dom hinner svara. Det är mycket jobb med TC för tillfället. DS |
Auran vet om att vissa användare har problem med nerladdningar från DLS,
Läs mer här http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=11575 |
Vad betyder detta? Att vi inte får nån hjälp eller vad för någe?
Mvh Johnny Nilsson |
Citat:
|
Då får jag tacka för svaret. Mvh Johnny Nilsson
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:27. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009