![]() |
Mera tjat om Stockholms Tunnelbana
Jag tjatar vidare med tunnelbana. Jag har kommit fram till att det finns ett flertal versioner av Stockholms Tunnelbana för Trainz, men jag skulle vilja veta vilken som ni tycker är best. Skriv också gärna om det behövs något content som inte finns på download station och var det i sådana fall finns.
|
Citat:
|
Det låter ju vettigt, men var får man tag på rutten?
|
Citat:
|
Jaha, men vad ska man söka på? Jag har testat följande: Stockholms Tunnelbana, Stockholms T-bana, Stockholm Underground, Stockholm Subway och i ett sista desperat försök C20. Mitt enda resultat var en rutt som hette Stockholm Subway System V1 och den var då inte mycket att ha, allt var tunnlar och inget var över jord.
|
Citat:
http://www.svoyager.com/downloads/downloads_sv.htm |
Den känner jag till och kör på, men finns det någon version som inehåller mer än bara Fruängen-Ropsten?
|
Citat:
|
Inte så detaljerade, va? Det finns ju inte ett enda objekt vad jag vet!
|
Spår och perronger finns med:)
|
Citat:
|
Nej, det är inte kul att göra. De delar som går att köra på är bara, enligt mig alltså, är Fruängen-Ropsten som är färdigbyggt, och Kungsträdgården-Akalla som bara är under jord.
|
Citat:
|
Att det saknas objekt är inte så konstigt, då han inte är klar med rutten. Senaste versionen heter ju: Tunnelbana v2 preview .9. Sen om man vill köra det som är, är upp till var och en!?
Jag har försökt att installera denna rutt, men gav upp. Allt som ska ner från DLS fick mig nästan att bli knäpp (läs: knäppare). Synd då jag verkligen ville testa den... Bönan: Kungsträdgården-Akalla ska inte bara vara under jord! Kista är ovan och Kymlinge (ej färdigbyggd) också. |
Krav, krav och krav.
Borde vi inte vara tacksamma, för det han har gjort hittills. C20 uppdaterad flertal gånger efter önskemål och sen börjar vi gnälla att inte hela Stockholms tunnelbana är färdigbyggd. Hur i helskotta ska han hinna med och även ha lust, när ingenting duger. Spår och perronger är utlagda och har ni inte lust att vänta på en uppdatering. Ta då och använd er egen fantasi och bygg själva där han har slutat. Så förbannat svårt, kan det väl inte vara att placera ut lite olika objekt. Bara krav, krav och åter krav. Jag blir så trött. |
Missuppfatta mej inte jag uppskattar verkligen hans arbete! Men jag undrade bara om det fanns någon mer komplett varsion. Fortsätter arbetet med rutten , eller har det stannat av? Sedan undrar jag också varför jag fick två missing kuids när jag hade tankat ner allt från DL.
|
Detta kanske är en orelevant fråga, men på min version av den super fina rutten Stockholms t-bana så saknas "T-centralen" alla spåren bara hänger i luften, någon som har förslag på vad man kan göra för att få in stationen i spelet? Eller har akutellt kuid nr för den.
|
Har du laddat ner allt från DL då? Jag fick efter ca 8 timmars(puh!) nerladdande två missing kuids som inte fanns på download station. Men det var inte T-Centralen det gällde, jag noterade faktiskt inga fel alls.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16. |