Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Julklappar 2008 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21835)

knebert 2008-12-24 16:28

Julklappar 2008

Hej

Min julklapp bestod av att jag skänkte 500:- till barncanserfonden....Det var den bästa julklappen jag kunde få.

God Jul och Gott Nytt År från ett grönt Skåne.

Pierre 2008-12-24 21:36

Du menar väl att det var den bästa julklappen då kunde ge? Hur som helst så var det bra gjort! Dessvärre brukar jag inte kunna ge bort en femhundring...

Jag fick denna jul deo, rikskuponger, öl och en keps. Inte mycket, men välment! Men en annan har ju vuxit ifrån både jul och klappar, får jag bara lite skinka är jag nöjder...

knebert 2008-12-24 22:05

[quote=Pierre]Du menar väl att det var den bästa julklappen då kunde ge? Hur som helst så var det bra gjort! Dessvärre brukar jag inte kunna ge bort en femhundring...
quote]

Ja, jag gav till Barncancerfonden och man kan faktiskt få något genom att ge något.
Det jag får är den känslan att pengarna går till någon som behöver det.

Vi brukar göra så här till varje jul, jag har inte heller så gott om det men istället för att köpa en massa dyra julklappar som ändå ingen bryr sej om så är det bättre att göra så här. Skriver det på julkorten som vi skickar ochså och hittils är det ingen som har klagat....

Eric B 2008-12-24 23:35

Har också skänkt pengar till Cancerfonden + Röda Korset.

Annars så fick ja julklappar också. En portabel HP photosmart A626 fotoskrivare. Grymt bra faktiskt, löjligt enkel att använda. Det bästa var ett det är en totalt oväntat julklapp haha. Nu behöver ja inte använda Crimson mm, kan ju skriva ut hemma :D

Annars fick ja en jävla massa choklad, lite pengar, kaffekopp hehe.

God fortsättning alla.

Kristian 2008-12-25 00:25

Jag är medlem i Röda Korset och skänker en extraslant till jul som vanligt.:)

I mina paket fanns bl.a. hjortskinnshandskar, Simpsons säsong 11 + Nöjesmassakern på DVD, tusenbitarspussel, lödstation och 1500 riksdaler.

simonbertilsson 2008-12-25 00:28

Eftersom jag flyttade till egen lägenhet i oktober, så präglade det mina julklappar.
Fick bland annat två ljusstakar att hänga på väggen, en dörrmatta, två soffkuddar som Mamma sytt och en snygg tröja. Dessutom fick jag från min arbetsgivare ett riktigt snyggt sätt med uppläggningsskålar och från en av mina kunder, Fahlmans konditori en marsipangris. ;)
Imorgon ska jag hem till Mormor och Morfar, och då lär det bli en och annan julklapp till. :)

God fortsättning på er! :)

Micke.L 2008-12-25 00:32

Jag är helt överlycklig eftersom jag fick Guitar Hero World Tour :D

Och inte nog med det... Även en PS3 och en bas till GT fick vi :D

Jag och min bror alltså :) Vi hade önskat oss ett X360, men vi fick PS3 :D

God forts :)

Basse 2008-12-25 02:57

16par strumpor, ett mobilt bredband å lite julmat så var jag mer än nöjd!
Och lite annat smått å gott blev det innan kvällen var slut. God fortsättning.

Marcus Gustavsson 2008-12-25 03:14

humm ska vi se ;)

1 robot ifrån jack´n´jones

1x COD5 world in conflict

1 batteriladdare till min Xbox 360 kontroll ( den andra får nöja sig med batterier just nu ;) )

en t-shit ifrån jack´n´jones

1100kr

STCC the game med mustasch-låtar ( så då är jag ju nöjd ;) ) det var säker något mer jag inte kommer ihåg men men, jag uppdaterar i morrn när jag träffat resten av släkten! :)

Daniel 2008-12-25 10:18

Jag fick Pengar, Ett väldigt litet USB-Minne på 8GB, En biljett till Djurgården-Brynäs i hockey, kläder samt en RC-Helikopter. Och som skrivet i HemuleN's tråd så skall pengarna gå till 100-400mm objektiv till min EOS 40D.

Antepante 2008-12-25 10:24

Själv fick man då en ny kamera :)

Dennis 2008-12-25 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av Antepante
Själv fick man då en ny kamera :)

Vilken kamera?

bönan 2008-12-25 11:50

Jag fick 850 kr, lite kläder, en chokladkaka, en resa till Edinburgh inklusive resa med Flying Scotsman till London och sen flyg hem från London, skidutrustning, två böcker och en linjal med inbyggd miniräknare.
Jag är verkligen nöjd!:)

Byggare Bob 2008-12-25 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej

Min julklapp bestod av att jag skänkte 500:- till barncanserfonden....Det var den bästa julklappen jag kunde få.

God Jul och Gott Nytt År från ett grönt Skåne.

Big creds to you.

det är faktiskt roligare att ge än att få;)

Själv fick jag ingenting, då julen för de mina är mer ett sätt att umgås än att få julklappar.

Jared 2008-12-25 13:58

Tja, jag fick en hel del hushållsartiklar då jag precis har flyttat till en egen lägenhet med kokskåp och den lägenheten är inte utrustad med ugn så jag fick en mini varmluftsugn av min moster och ett trevligt sällskap med mycket god mat:)

HemuleN 2008-12-25 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Vi hade önskat oss ett X360, men vi fick PS3 :D

Ouch, jag lider med er... :(

Själv fick man öppna paket innehållandes:

Canon Eos 450d,
Sigma 18-50mm/2,8 EX DC Macro,
Sigma 50-150/2,8 APO EX DC HSM,
Uv-filter och andra tillbehör,
Kontanter,
Dammsugare till bilen,
Världens skönaste skjorta!
Böcker,
Annat småkrafs. :)

God jul på er!

Slash2 2008-12-25 14:56

Själv fick jag en armbandsklocka i titan, diverse kläder (inkl en Metallica-tröja), en guidebok genom alla möjliga tekniska sevärdheter i Polen samt en Pentax MZ-S som jag ska hämta på lördag. :)

Micke.L 2008-12-25 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av HemuleN
Ouch, jag lider med er... :(

Lider med oss ? :confused:

Antepante 2008-12-25 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dennis
Vilken kamera?

FINEPIX S1000fd :D (kanske inte den bästa men jag tycker den duger...)

HemuleN 2008-12-25 16:19

Citat:

Lider med oss ? :confused:

Ja, att få ett PS3 istället för Xbox360. Vilke besvikelse! :rolleyes:

Schulz 2008-12-25 17:30

Fick lite kontanter, choklad, biobiljetter och sånt!

Totalt 6500 kr togs emot exkl. 400 kr i mobilpåfyll. Eftersom alla inte vet vad jag önskar mig fungerar alltid pengar bäst, så man själv kan köpa det man vill ha. Jag ska köpa mig en ny dubbelsäng på IKEA!

Viktigast är dock gemenskapen och maten, klapparna betydde mer när man var mindre.

sealpower 2008-12-25 18:44

Citat:

Åh, herre gud människa! Häda icke! :rolleyes:

Fick en ny sovsäck, byxor, choklad och ett ps3-spel

Jonatan 2008-12-26 00:51

Här är vad jag fick, han leker med tåg också. :)
http://fc79.deviantart.com/fs38/f/20...fbda7778b0.jpg

Micke.L 2008-12-26 00:54

Citat:

Snarare tvärtom ? Vi önskade oss X360 för att det var billigare och vi blev riktigt glada över att det var PS3 istället, därav ":D"

Schulz 2008-12-26 01:02

360 och PS3 är samma sak, enligt mig. De håller väldigt hög klass på rätt bioanläggning och LCD-TV. Wii och resten kan lägga ner sina projekt redan nu, de kommer aldrig att komma upp i Microsofts och Sonys värstinganläggningar! ;)

Erik Götborg 2008-12-26 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
360 och PS3 är samma sak, enligt mig. De håller väldigt hög klass på rätt bioanläggning och LCD-TV. Wii och resten kan lägga ner sina projekt redan nu, de kommer aldrig att komma upp i Microsofts och Sonys värstinganläggningar! ;)

Wiii är roligare rent socialt...lite "Mario & Sonic at the Olympics", eller varför inte en omgång bowling mm :)

Sen att de andra konsollerna kanske har bättre grafik och lite andra saker, är en annan historia :)

Sparkfot 2008-12-26 01:09

Citat:

Inte alls, PS3 har bluray spelare som inte 360 har osv osv.

Micke.L 2008-12-26 01:12

Mjaa, PS3 är nyare än 360 och har den senaste teknologin, men jag håller med om att WII inte alls är lika bra.

Sparkfot 2008-12-26 01:43

Citat:

Mjaa, PS3 är nyare än 360 och har den senaste teknologin, men jag håller med om att WII inte alls är lika bra.

Ps3 har inget stöd för HDMI vilket Xbox 360 har, Xbox 360 har även Xbox live som är ett måste för alla Xbox ägare.
Xbox live är också den bästa och största online communityn för tv-spels konsoler.

*Info om Xbox live i korta drag finnes här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live

simonbertilsson 2008-12-26 02:59

Man kan tragga om det här i all evinnerlighet. Klart är i alla fall att alla konsolerna har sina styrkor. PS3 ska väl vara mest kraftfullt och duga bäst som allmän mediemaskin, medan Wii vinner på sina innovativa spel och kontroller. Xbox 360 har väl sina styrkor det med.
I slutändan hänger det på vad man ska lira för spel. Du kan inte köra Halo på Wii och du kan inte köra Mario Kart på PS3. Inte heller kan du kolla blu-ray i 360.

Ska väl tillägga att jag är tämligen opartisk. Jag har förvisso ett gammalt Xbox ståendes, men det används inte. Sist det kom till pass var det för att jag lånade ut det...

Schulz 2008-12-26 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg
Wiii är roligare rent socialt...lite "Mario & Sonic at the Olympics", eller varför inte en omgång bowling mm :)

Sen att de andra konsollerna kanske har bättre grafik och lite andra saker, är en annan historia :)

Jag klagar inte på Wii, utan säger bara att Sony och Microsoft ligger ett steg före hela tiden med teknologin.

Att PS3 inte hade HDMI visste jag faktiskt inte. Men det kan bero på att jag endast lirar 360.

_gege 2008-12-26 13:03

Citat:

Jag klagar inte på Wii, utan säger bara att Sony och Microsoft ligger ett steg före hela tiden med teknologin.

Att PS3 inte hade HDMI visste jag faktiskt inte. Men det kan bero på att jag endast lirar 360.

Att de ligger ett steg före är väl fel att säja. Wii är väl inte ens riktat till samma målgrupp som de två övriga? Därmed så faller jämförelsen dem emellan lite.

Pierre 2008-12-26 13:05

Nu har det ju blivit lite OT i denna tråd, men vill säga vad jag tycker om tv-spelen ändå, då jag har 360, har haft Wii och kompisen har PS3....

360 - är en konsoll jag är mycket nöjd med. Den låter en del, men med lite ljud på stereon så funkar det. Dessutom finns mycket spel och till bra priser (jag har köpt många för 200-300kr). Inte dom senaste, men heller inte dom äldsta!

Wii - tröttna jag fort på. Visst är sportspelen jäkligt kul, men kräver att man är några stycken som spelar. Sen är det sämre upplösning, vilket inte gör något på barnspelen. Men man saknar bättre upplösning på dom andra spelen...

PS3 - har jag bara provat lite grann. Har den absolut bästa kontrollen! Kompisen har dock sagt en del...dyr konsoll, dåligt med spel, dyra spel och en blu-ray som nästan aldrig används. Har ångrar lite att han inte köpte en 360 säger han!

Bildmässigt så tycker jag att det inte skiljer speciellt mycket mellan 360 och PS3. Medan Wii är mycket sämre...tack vare lägre upplösning.

När det gäller blu-ray så blev jag inte imponerad alls. Lite bättre än vanlig dvd, men inte mycket. Inte värt merkostnaden enligt mig! Kanske det blir bättre med en stationär blu-ray spelare????

Jag har en hd-dvd (gav 99kr för den ny) till 360 och den ger avsevärt mycket bättre bild. Kan inte förstå att blu-ray vann kampen och att det inte ges ut fler filmer till hd-dvd!? Har dock ett 20-tal filmer...

Till slut så kanske ska sägas kompisen och jag hade liknande tv, när jag skaffa 360 och han PS3 (40 tum lcd-tv). Nu har han en 50 tum plasma och jag kör 360 på en hd-ready projektor.

OBS! PS3 har HDMI, iallafall min kompis PS3!

simonbertilsson 2008-12-26 13:22

Blu-ray är bättre än HD-DVD då lagringskapaciteten är större, och du kan läsa/skriva snabbare till/från en blu-ray disc. Således får man plats med mer högupplösta filmer. Se här.

Erik Götborg 2008-12-26 14:15

Citat:

Grafiken är säkert mycket bättre på Xbox360 och PS3, men jag spelar hellre Wii om man är ett antal på en fest tex. än att sitta med Xbox och försöka se det roliga med bra grafik på ett andra världskriget-spel...

Jag antar att ni förstår vad jag menar...allting har olika målgrupper, och Wii slår de andra där med alla sina småspel samt klassiker som MarioCart osv.

Visst sjutton tycker jag också om att sitta med Fifa09 på Xbox och försöka slå brossan, men det handlar om en annan känsla. Ska det spelas TV-spel i sociala sammanhang, då är det Wii som gäller, trots bristande tekniska egenskaper.

Pierre 2008-12-26 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Blu-ray är bättre än HD-DVD då lagringskapaciteten är större, och du kan läsa/skriva snabbare till/från en blu-ray disc. Således får man plats med mer högupplösta filmer. Se här.

Ja, på pappret ser blu-ray ut att slå hd-dvd med hästlängder. Men den ska ju göra det i praktiken också!

Kanske är PS3an br-spelare inget att ha, eller kompisens felande, eller nått med filmen???? Inte vet jag, men jag fick bättre bild.

Pierre 2008-12-26 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg
Grafiken är säkert mycket bättre på Xbox360 och PS3, men jag spelar hellre Wii om man är ett antal på en fest tex. än att sitta med Xbox och försöka se det roliga med bra grafik på ett andra världskriget-spel...

Jag antar att ni förstår vad jag menar...allting har olika målgrupper, och Wii slår de andra där med alla sina småspel samt klassiker som MarioCart osv.

Visst sjutton tycker jag också om att sitta med Fifa09 på Xbox och försöka slå brossan, men det handlar om en annan känsla. Ska det spelas TV-spel i sociala sammanhang, då är det Wii som gäller, trots bristande tekniska egenskaper.

Nja, du har nog inte spelat scene it? och guitar hero på xbox360!? Fina party spel! Och Lips har ju just släppts.

Så nog finns det partyspel till 360 också...

Erik Götborg 2008-12-26 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Nja, du har nog inte spelat scene it? och guitar hero på xbox360!? Fina party spel! Och Lips har ju just släppts.

Så nog finns det partyspel till 360 också...

Jodå, visst har jag spelat Guitar Hero på Xbox360..så sent som för 10 minuter sedan. Tycker dock att den känslan som Wii inger med sina spel, där man skrattar lika mycket åt hur man ser ut när man gör alla rörelser, som åt motspelarens misslyckande osv..men det är jag det!

Schulz 2008-12-26 20:40

Varför inte blue-ray-spelare används så mycket i dagsläget är att efterfrågan är ganska liten. Vänta bara om 1-2 år, då är DVD som VHS är just nu!

Lite OT det här, det går egentligen inte diskutera när varannan använder argument och den andre motargument. Man kör ju det man känner för? Och det man köper är anpassat till livssituationen och hur det sociala nätverket är uppbyggt. :)

simhag8 2008-12-26 21:23

jag fick.....

jag fick en mobil wakman, samt 4 tröjor . headset : nintendo ds och en bensin driven bil radionstyrd : fyller År om två veckor så då kanske jag kan få Märklin tåg önskade mig det i år :D :D :D :tumupp:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45.