![]() |
Rutt: Norrviken-Granvik
2 bifogad(e) fil(er)
Jag jobbar på en rutt som är påhittad mellan Norrviken-Granvik. Rutten kommer att ha ca. 5 stationer (Via en flygplats). Man kör Y1or och Y2or på rutten. (Se bild) Jag kommer att visa bilder allt efter som jag bygger.
|
kan man inte köra godståg? som bensin till flygplatsen ?? M.V.H Simon Hagen :D
|
Bra ide! Jag ska tänka på det.
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Om jag behöver...:D , Jag tänkte mig att godståget isådanna fall skulle få ett eget spår fram till flygplatsen. Vad tycker ni andra? Kom gärna med fler förslag!:)
Här ser man flygplatsen som jag tänker ha med i rutten, man ser ``Flyg-tågsstationen`` och oljebehållare dit ev. Godstågen skulle köra med olja. |
mm men ska jag göra en tabell till dig så kan du fortsätta och bygga är sugen på att göra något har inget och göra kan man hjälpa till?:confused:
|
Citat:
|
oj inget men du jag tycker att du ska bygga egen flygplats
du har sida där du kan ladda ner du kan få den nu eller :confused: |
http://www.bigsky.de/airport/ här kan du ladda ner flyplans ob:D ejekt
|
Menar du att jag ``gör`` flygplatsen med objekten? Och finns det objekt för TRS 06?
|
Citat:
bygger så att d lägge dit landnigs banor och sånt ingen färdig flygplats från trs 06 men du gör som du vill. för det andra vad kan jag hjälpa dig med? |
Om du vill kan du leta efter passande objekt till rutten.
|
ok fixar det har du vart inne på banbyggarna:D :D
|
Ja, men jag har inte prövat ännu att få in dem i TRS. Jag har hört talas om DLS till TRS. (Någonting där man hittar objekt tror jag) Var hittar man det? Måste man vara registrerad?
|
Citat:
|
Citat:
Det enda som krävs är att du har registrerat ditt spel med en äkta produktnyckel. |
Finns inte DLS till TRS 06?
|
slash2 jag bor i rissne duvbo såg att du bor i kista nära ursvik?:D
|
Jag kommer snart med nya bilder. Hjälp gärna till på något sätt om ni vill. (Med att söka efter objekt, tåg och nya ideer m.m)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Jag har börjat bygga mer spår på rutten. Men nu är jag på väg till ``kanten`` av arbetsytan. Vad ska jag göra? Jag behöver mera plats för rutten. Blir arbetsytan större ju mer man bygger? Om det inte blir det kommer jag inte få plats:mad: .
Se bilderna: |
Citat:
Ett tips i växlarna där är att få de sneda växlarna mer rakare genom att dra ut och trixa o dona lite, finns även ett verktyg för det, kommer inte ihåg vad det heter, men vet vart det finns. |
Citat:
|
jäkligt snyggt men fixa till växlarna så blir det snyggare ;) kan hjälpa dig sen ska på hockey träning om en halv timme då kan jag visa dig
|
2 bifogad(e) fil(er)
Va'kul att du tyckte det va' fint!:D Jag har byggt mycket i dag. Den bilden med perrongen som är tom, den stationen heter Norrvikens hamn eftersom att den första stationen heter Norrviken. Jag ska försöka bygga en sjö med en brygga vid stationen. Vet någon var man kan hitta en brygga?
|
3 bifogad(e) fil(er)
1: använd den här knappen för att flytta på spåren.
2: " göra spåren rak och få finare växlar. 3: " öka arbetsytan. |
Citat:
|
Då ska jag ändra på det. Behöver jag göra en ny växel eller ska jag ``förfina`` växeln med ``förfiningsverktyget``?
|
Citat:
|
I morgon blir det säkert fler bilder. I dag har jag jobbat på rutten. Kom gärna med fler förslag.
|
Senare i dag tror jag att jag kan visa lite bilder.
|
Det kommer att gå ett godståg till flygplatsen och ett till Norrvikens hamn. Så jag kommer att bygga ett till spår bredvid det andra godståget. Visar snart bilder på det.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag byggt fram till Norrvikens hamn. Här kommer några bilder:
|
Du har ganska kraftiga svängar...
Ska du inte fixa till dem? |
Ja, det ska jag. Har bara inte hunnit.
|
Citat:
|
Nej, jag vet att det inte är något vatten. Men när jag försöker göra vatten så gör jag en grop och trycker på Add Water. Jag trycker i gropen men det blir inget vatten ändå.(Jag trycker även på tangenten W) men inget vatten. Jag vet inte varför. Jag har en ganska seg dator och kör med OpenGL om det kan hjälpa.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31. |