![]() |
Bit på denna ni!
Var är vi och vart är vi på väg?
10 poäng för den som svarar rätt först! ;) http://i168.photobucket.com/albums/u...DSC2350kop.jpg |
Mmmm... Vet inte riktigt men detta påminner om: På spåret, som är ett frågesports program i Tv, fast där åker man på spår istället. :)
|
Ni är i Tierp och är på väg till Tierp!:D
|
Nää! Vi är på motorvägen och är på väg framåt!
10 poäng! :D Seriöst nu: har inte en aning, men bilden var fin! :) |
E6an i Skåne riktning söderut skulle jag tro... någonstans i Landskrona trakten typ.
|
Citat:
Nej, inga rätt hittills, bara att gissa vidare. Kan säga att en av er är lite på spåret. ;) |
Har ni Danmark i ryggen kanske? :) Alltså i närheten av bron..
|
Citat:
|
Kanske utanför Lund? En chansning :p
|
Månde det vara utmed Österleden i Helsingborg, som nyligen konverterats till motorväg? Chansar på att det är Fältarpsvägen som korsar där uppe.
|
själv fundera ja på om de ä 108:an som korsa där uppe.
|
Nej, inga rätt hittills. Förresten så menade jag inte att vi har Danmark bakom ryggen. Blev fel där. :)
|
Du måste nog ge en ledtråd. Det finns flera hundra trafikmot som ser ut som detta...
Första intrycket jag fick var antingen E6:an eller E4:an i södra sverige, typ Skåne men ja mer specifikt än så är svårt... |
Jag gissar vilt på Kumla. mvh Johnny Nilsson
|
Och på väg mot Göteborg då. mvh Johnny Nilsson
|
Skåne är rätt distrikt. Kan säga att vi inte har Danmark i ryggen och är väl ganska långt därifrån.
Se där, fyra ledtrådar i texten ovan. :) |
Det är rondellen vid avfarten till Gårdstånga. Du kör alltså E22 söderut och har ett par kilometer kvar innan du passerar Lund.
Svänger du av och fortsätter åt höger så kommer man på väg 113, väljer man vänster blir det väg 104 :kora: |
Citat:
|
Trafikplats Lundåkra (E6/E20)
Got you! |
Citat:
|
Citat:
|
Inte Lundåkra heller.
En ytterligare ledtråd är att det förmodligen inte är en trafikplats, bara en avfart. Avfarten är till en avskild statsdel. |
Allt stämde så bra med Lundåkraavfarten....
Nåja... då får det bli Lund, norra avfarten (E22) |
Citat:
Några gissningar till sen så avslöjar jag en kraftigare ledtråd. Ta hjälp av ett föregående inlägg där jag namngav flera ledtrådar. |
Nära Eslöv? Chansar på :p
|
Nej, du är för långt bort.
|
Skulle kunna vara utanför kristianstad vid avfarten mot Vä? :rolleyes:
|
Hej!
Jag tror det måste vara Skånes Fagerhult. Vägen från motorvägen E4 är 1837 |
Citat:
Men du får bara 2 poäng! ;) |
Nej, definitivt inte Gårdstånga eller Lundåkra. Dels har motorvägen på bilden inga vägrenar, vilket nämnda trafikplatser råkar ha. Lundåkra är lummigare med en del träd osv, och den där masten såg jag inte sist jag rullade förbi Gårdstånga.
//Simon som kommer förbi dessa flera gånger i veckan. Edit: Där kom minsann rätt svar också. |
Sölvesborgsvägen E22 och Kumlevägen?
|
Tänkte fortsätta på nämnda tema ifall Schulle inte mottycker?
10 P. Vart är denna bild tagen? Kan säga att vägavsnittet är rätt olycksdrabbat och har onämnts som "Dödens väg" bland många andra. http://i139.photobucket.com/albums/q...n/IMGP4905.jpg Vid fler än 5 felgissningar kommer nästa ledtråd på 8 P. |
Hua, den var svår. Schulles bild gick det ju ta att han körde söder ut på grund av hur solen stod. Här blir det mycket svårare...
Nån riksväg ser det ut att vara iaf... ska klura lite till Dödens väg skulle kunna vara riksväg 73 då och här är vi i närheten av Jordbro/Västerhaninge |
Oj så fel jag har ovan men nu!
E18, strax innan Hummelsta. Passerar över ån Sagån. på resa mot öster :ide::visslar: |
Citat:
10 Poäng till Fredrik. |
Wiiiiiii! :grin: Nu är jag lite mallig! Speciellt då jag aldrig kört vägen!
Det var lite kul med vägbildgåtor :D |
Citat:
|
Citat:
|
Okej, jag har nog nån här... vänta..
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51. |