![]() |
Ett måste...
...för de som gillar amerikanska rutter! Kollade runt lite på train-sim.com och hittade då denna rutt. Det är en utbyggnad av orginal North East Corridor och sträcker sig vidare från Philadelphia till New York + flera bibanor. De som har gjort rutten påstår att det är den längsta som någonsin har byggts till MSTS...:) Den är uppdelad på 8 paket på ca 200 mb var + en fil med FAQ och Readme, som måste läsas! Installationsproceduren är speciell. Jag har ännu inte testat rutten, håller på att ladda ner och är nu på paket nr 4. Sök på "New York" i train-sim.com:s filarkiv så hittar ni den. Välj att söka i MSTS - Routes så blir det lättare. Verkar spännande!:tumme_upp:
|
Hei:)
Har vært inne å sett på ruten og den virker veldig spennende , men det tar jo lang tid å laste den ned. Jeg begynte å laste del 1 ned og den ville bruke 1 time og 50 min. Går det kjappere hvis jeg er betalende medlem hos train-sim.com? Ha en fin sommer dag:) Mvh lukas |
Jag tror att det går fortare att ladda ner om man är betalande medlem, vilket jag dock inte är. För mig tog det ändå bara två dar att få ner allt och håller i skrivande stund på att installera det. Man kan också köpa en boxad version av rutten men då får man ju betala.
|
Citat:
Gi gjerne en tilbakemelding her når du har installert ruten og prøvd den:) Jeg kommer til å ofre to dager til download av den hvis den funker hos deg:) Mvh lukas |
Hej! Nu har jag laddat ner rutten och den är väldigt bra. Man får lite låga FPS men det får man så ut med. Det dåliga är att det är väldigt få tåg (2 lok) med och det finns bara 3 aktiviteter och få paths. En annan dålig sak är att det inte går att göra egna aktiviteter eftersom rutten lägger sig som en egen MSTS-installation med utan editorerna. Jag gjorde en vide med fraps och la upp på youtube.
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=qY5hc8pUvCs |
Citat:
/Micke |
1 bifogad(e) fil(er)
Funkar inte... Jag kopierade launcher.exe till rutten installation av MSTS och skapade en genväg men när jag ska köra den så kommer bara denna ruta upp:
|
Välj egenskaper på den nya genvägen. Vid Mål skriv -runeditor efter \launcher.exe så bör det funka.
Lycka till! /Micke |
Citat:
Det så ut til å være en bra rute så jeg kommer til å sette av to dager til nedlastning av den:) Flott med yotubeklippet av den:tumme_upp: Mvh lukas |
Ännu enklare, ta Start/Microsoft Games/Train Simulator/Train Simulator med högerklickning och sen skicka till skrivbordet (skapa genväg). Samma sak med Train Simulator Editor&Tools.
Så gjorde jag för länge sen. |
Citat:
Hvordan går det med ruten , fungerer den fint? Jeg har ikke lastet den ned enda:) mvh lukas |
Hej! Jag har inga problem med rutten, förutom låga FPS men det är ju förståeligt. Det är dock i min meing lite för lite tåg & aktiviteter med.:)
|
Problem!
Hej!
Laddade hem denna rutt och och när jag kopierat över dom filerna som det stod så kan jag inte längre starta MSTS. Kommer upp att den inte kan öppna TSmvhlp.dll. Någon som har något tips? Hälsar Anders :confused: |
1 bifogad(e) fil(er)
Hei har nå prøvd ruten litt og den ser meget bga ut.
Her er et bilde fra Newark P.S. har ingen problemer med Edit & Tools. |
Hej!
Har hittat felet så nu fungerar MSTS igen, det var en fil som kommit fel. Hälsar Anders :) |
Hej!
Har fått igång rutten men när jag försöker göra en aktivitet så funkar det inte. När jag lägger in -runeditor efter launch.exe" så kommer det upp att filnamnet inte är korrekt. Någon som har ett tips för att det ska funka? Hälsar Anders :confused: |
det ska stå x:\xxxx\xxxxx\launcher.exe -runeditor byt xxx mot din mapp där msts ligger
|
Eller för att förtydliga, där PRR-ruttens mini-installation ligger.:)
|
Hej!
Rutten ligger utanför msts men under c:\program. När jag öppnar genvägen till launcher så står det under mål "c:\program\Train simulator PRR\launcher.exe" .Försöker jag lägga till -runeditor så kommer det upp att det angivna namnet "c:\program\Train simulator PRR\launcher.exe"-runeditor är ogiltigt.Kontrollera att sökväg och filnamn är korrekta.Något tips? Hälsar Anders :confused: |
Har du kollat att ruttens sökväg inte ligger i typ "program files" och inte program? Jag har grubblat mig galen med flera danska add-ons bara för att de har installerat i en dansk sökväg...;)
|
Hittade en launcher.exe i program files men inte den fungerar heller. Kan man inte lägga in rutten i msts routes mappen istället?
Hälsar Anders |
Står i readmee att man INTE ska göra det. Min gissning är att rutten är för stor/lång och skulle få MSTS att krasha om man hade den i samma installation som övriga rutter.
|
Hej!
Har en sista fråga på detta ämne. Kan någon förklara från början hur man gör för att man ska kunna göra en aktivitet på denna rutt. Har hittat flera launcher.exe, vilken ska man använda ? Hälsar Anders :confused: |
Undrar du hur man gör en aktivitet: Jo, det är likadant på alla rutter. En guide finns här: http://www.banbyggarna.se/guider/Aktivitet.htm :)
Du använder inte Launcher.exe utan AE som du hittar under Start\Alla program\Microsoft Games\Trainsimulator\Editor och Tools Lycka till! |
Nej, så är det inte i detta fallet. Eftersom det är en egen mini-installation så ska det vara via den launcher.exe som finns där du installerade rutten. Och så måste du köra med runeditor om du fattar.:) Sen är det bara som vanligt.:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34. |