![]() |
Säröbanan revisited
1 bifogad(e) fil(er)
Återupptagit bygget av GSJ i TS2009 och gjort lite prylar:
Särö lokstall och vändskiva samt jordkällare. Tre olika spår och ballast. Synpunktera gärna!! |
Tackar för detta.
Har inte installerat än, så jag vet egentligen inte vad jag tackar för, mer än vad du har skrivit i tråden. Men har för mig, att jag har sett bilder utav sakerna, i tråden för Säröbanan. Tror iallafall att det är av samma höga klass, som med ångloket och vagnarna du har gjort. Passar på och ställer en frågan i tråden här. Har du tänkt göra, någon uppdatering utav vagnarna för TS2009. För mig, så blir grindarna vita på håll i TS2009. Det är först, när jag smyger ända intill vagnen, som dom syns. Vet inte, om det är likadant för er andra eller om problemet bara ligger hos mig. |
Spåren och texturen att funkade fint i trs 2006. Såg riktigt snyggt ut! Objekten däremot fungerade inte ens efter lite smärre modifieringar i config-filer, även om jag inte fick några felmeddelanden.
Man kanske bör slå till och köpa Ts2009 för att kunna ta del av alla fina saker som kommer på löpande band nuförtiden. :grin: |
Grejerna installerade i TS2009.
8 st. saker. 3 st. spår. 1 st. texture. 1 st. källare. 1 st. lokstall. 2 st. vändskivor (ej kollade, om dom fungerar och snurrar runt). Har bara installerat och placerat ut matrialet i surveyvor + målat med texturen. Så långt inga problem. Bortsett från 3 utropstecken i CMP på lokstallet och på dom två vändskivorna. Error: Texture 'env_metal.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-A1\content 99amqeel25\lokstall.im'. Error: Tag 'track' in the container 'turntable' is obsolete. |
Bengan,
grindarna på mina vagnar får vi leva med för alla mina byggen försvann med min dator. Det har säkert med det nya textureringssystemet i 2009 att göra. småfel i modellerna beror nog på mig - jag har börjat använda CCP men det gör inte alltid som jag vill. Hoppas modellerna funkar i 2009! |
GSJ Förråd
1 bifogad(e) fil(er)
Laddar upp förrådet som fanns vid de större stationerna längs säröbanan.
OBS TS2009!! |
GSJ godsmagasin
2 bifogad(e) fil(er)
Har gjort en thumbnail-tag till godsmagasinet som är höj- och sänkbart 0,5 m för att kunna anpassas till golvhöjd i godsvagnar om det behövs??
laddar upp förrådet, nu med thumbnail. |
2 bifogad(e) fil(er)
Särö station:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Fått till namnskylt och nattfönster (kåken läcker som ett såll ! (fixar till det när jag är på pethumör).
|
Tackar för detta nytillskottet.
|
Citat:
Nästa projekt blir mellanstationen Billdal, småstationer, banvaktstugor, övernattningshuset i Särö och slutligen Göteborgs gamla stationshus med sidobyggnader, perronger och plankgångar m.m. Kom gärna med synpunkter - de mottas gärna! |
3 bifogad(e) fil(er)
Rättat till nattljuset, mörkat ned texturer och även lite nattljus i förrådet.
|
Man tackar för mycket fina objekt.
Fungerar fint i TS09, även i mitt TRS06. |
Billdals station
2 bifogad(e) fil(er)
Billdal station klar:
|
GSJ Banvaktsstuga
4 bifogad(e) fil(er)
Här kommer Banvaktsstugan och Billdal med skrivbara skyltar.
|
Banvaktsstugor i annan målning och modell
4 bifogad(e) fil(er)
Banvaktstugornas väntsal revs tidigt och en del upprankades till stationer, t.ex. Askim.
Har lekt plankstrykare och fått till 4 varianter. Dom går säkert att använda som småstationer på era banor. |
Tackar och bugar, för detta godiset.
EDIT: Installerat och klart (halvklart). Får detta felmeddelande om Banvaktsstugan Budskär. Error: Unable to open CDP file 'D:\Trainz\Trainz\Svenskt Material\Lan\Ny mapp\GSJ Banvaktsstuga.cdp' for reading Har laddat ner filen på nytt och försökt installera om den, men får samma meddelande. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Inga problem att installera på min dator. Här nytt försök: |
Citat:
Nu gick det utan problem. |
Finns det bilder?
|
Citat:
|
Citat:
Får återigen, tacka för prylarna. |
Kiosk
2 bifogad(e) fil(er)
Kiosken stod vi Kungsbacka station vid förra sekelskiftet, men den är så kul så den får platsa i Särö.
|
Oj, oj då.
Nu blir vi bortskämda. Här ramlar den ena fina byggnaden, in efter varandra. Kan bara tacka och buga, för sånt här godis. Alltid välkommet. |
Kungsbacka godsmagasin
2 bifogad(e) fil(er)
Godsmagasinet i Kungsbacka låg där bussterminalen ligger idag och godsspåret där numera pendeltågen stannar. Den platsar inte på GSJ men eftersom det fanns planer på att förlänga GSJ förbi Kungsbacka till Landeryd, så varför inte.
|
Ingen nattbelysning! Updatering
6 bifogad(e) fil(er)
Jag upptäckte att nattbelysningen inte fungerade för banvaktsstugan och GSJ stationer. Har fixat det och även ändrat lite på teturerna till GSJ godsmagasin.
Om ni som laddar ned mina modeller upptäcker saker så skriv en rad i denna tråd (själv blir man ibland blind och ser inte fel - jag är tacksam för alla synpunkter!). Här kommer uppdateringarna (samma kuid) |
Denna kuid fattas på vändskivorna <kuid:48268:38125>
Var kan man hitta denna? Mvh / D |
Citat:
|
Jag jag förstår allt rätt, så funkar dessa saker bara till Ts 2009?
|
Stämmer, trs2009 only :)
|
GSJ Perronger
6 bifogad(e) fil(er)
Gjort tre olika perronger till Säröbanan.
Perrong A för mindre stationer: Perrong B för ändstationer: Perrong C för större stationer: Perrongerna är höj- sänkbara (liksom mina stationer) för att kunna finjustera höjden på perrongkanten (Shift-musdarag i Surveyor). Perrongerna har samma sand som GSJ Ballast för att smälta in. Hoppas ni kan använda dom på era egna banor! |
Plankgång
2 bifogad(e) fil(er)
Plankgångar användes mellan och vid sidan av spåren dels för att lasta in och ur lättare gods, samt för passagerare att kliva av och på vid mindre hållplatser.
|
Fixat grindarna på mina vagnar till TS2009
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Öppna GSJ BCo för edit (Shift-Ctrl-E) Zippa upp bifogade fil, GSJ BCo.zip till mappen BCo_body Commit it! (Ctrl-M) Voila! PS. Man får inte använda vit bakgrund i TGA-filen - man skall ha en mörkt grå, snäppet ljusare än själva grinden (som är mörkt grå). Kom på tricket när jag gjorde balkongen till GbgS. Jag skall ladda upp resten senare om detta funkar för er. Hör av er hur det funkar så skall jag fixa resten av vagnarna!!!!!!!! |
Fungerar. :tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Fungerar här också.
Har även bytt namn på grindarna och uppdaterat dom andra vagnarna, då dom har samma texturer. Bara en vagn, med andra grindar. Som jag inte har gjort något på. Sista vagnen på bilden. EDIT: Kuidnr. på vagnen i höger hörn. |
2 bifogad(e) fil(er)
Sådär.
Nu även den sista vagnen åtgjärdats. Öppnade tga-bilderna i mitt måleriprogram (Paint Shop Pro 9) och sög upp samma gråa ton, som på lans medskickade tga-bilder i zippen. Vagnen hade jag redan kört open for edit på. Så det var bara att öppna tga-bilderna för grinden och fylla i det vita med det gråa istället. Så nu ser alla vagnarna kanonbra ut på håll. |
Citat:
|
Säröbanans station i Göteborg
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer den äntligen, nu väntar Järnbrott, KUllavik, Malevik, Släp och ett antal hållplatskurer, puh!
|
Snyggt jobbat.
Ser redan fram mot kommande objekt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:59. |