![]() |
Mitt nästa projekt till RW
Jag funderade på att göra en stambana ett tag, men väntar nog lite med det. Jag vill själv jobba med pendeltågsträckor osv.
Men min fråga, vilket föredrar ni: En äldre svensk bana (kort) som man kan köra X7 på? En bana som liknar tunnelbanan fast utomhus? Med strömskena. En bana liknande Bergslagsbanan fast med dubbelspår för mer trafik? Roslagsbanan Skriv gärna också vad ni föredrar. Själv skulle jag nog kunna tänka mig att bygga något tunnelbaneliknande eller Roslagsbanan.. |
För egen del föredrar jag en dubbespårig linje. Men i detta fall vill jag nog hellre ha Roslagsbanan, eftersom det är en verklig linje. Dessutom kanske det kan inspirera någon 3d-byggare att bygga tåg till den?:visslar:
|
Citat:
|
Please make a real route with real coordinates and real terrain:visslar:.
|
Citat:
|
Jag funderar faktiskt på roslagsbanan dock med normalspår så kan man köra vilket tåg man vill.
Håller på att pilla med DEM-data nu, går ju sådär... |
Citat:
|
Jag rösta på "Tunnelbaneliknande i utomhusmiljö" då jag tänker på Saltsjöbanan. X7 (motor-manöver-motor) kan används som fejkade gamla SB-tåg!
Men det bästa är ju om du bygger det du själv vill bygga... |
Jag röstade på dubbelspörig pendeltågsbana. Finns inget roligare än att möta tåg stup i kvarten :)
|
Jag vill bara påpeka, att en dubbelspårig lokalbana kan bli starten på en stambana, om du får lust att bygga det i framtiden...;)
|
Om ingen annan redan har tagit det så gör jag gärna Saltsjöbanan.
|
Citat:
Alltid kul om folk gör rutter till RW, saltsjöbanan är inte gjord heller (nästan inga svenska rutter är det) |
Citat:
Ev. fixar jag en decalguide när jag ändå håller på, men vi får se. |
Citat:
EDIT: Ska jag göra en tunnelbaneliknande rutt kommer IOW att krävas! |
Alexc: Härligt att du gav dig på Saltsjöbanan, den kan bli kanonbra!
Micke.L: Att du inte fortsätter med Ostkustbanan!? Du hade ju kommit en bit och på den kan vi ju köra allt...pendeltåg till Märsta t.ex. |
Citat:
|
Konstigt nog blir det inte något av dessa alternativ :rolleyes:
Mitt nästa projekt blir Skånebanan. Jag hoppas att få hjälp av 3D-byggare för lite stationhus m.m, om någon skulle kunna tänka sig det så kontakta mig via P.M! |
Citat:
|
Citat:
Och nu borde ju de flesta bli nöjda eftersom det är en svensk riktig bana, som ska göras med DEM-data, dekaler m.m :) |
Micke your postbox is full :inbox:
|
Fixed :o .
|
Micke, om du behöver bilder på något som ligger hyfsat nära Lund kan du fråga mig :)
|
Citat:
|
Nynäsbanan borde du göra! Nynäshamn-Stockholm C.
|
Men jag jobbar ju på Stockholmsområdet, blir nog till Uppsala, Nynäshamn, Södertälje och nåt västerut. Behöver bilder från Stockholm C så jag kan avgöra hur det är med backar...
|
Jag skulle gärna vilja se en bana som jag själv har åkt i verkligheten. Roslagsbanan låter intressant, likaså Stockholms pendeltåg.
EDIT: Hörde att du skulle bygga på Saltsjöbanan? Det låter ju ännu bättre! Lycka till med projektet! |
Pendeltågsbana med dubbelspår låter spännande
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08. |