![]() |
Älvängen-Göteborg kanske Trollhättan
4 bifogad(e) fil(er)
Hej! Jag bygger en bana Älvängen-Göteborg. Banan kommer nog att sättas ihop med GBGtrams spårvagnsbana. Har du bilder på linjen mellan Älvängen-Göteborg så får du gärna skicka dem till modi.00@hotmail.com Helst på den gamla linjen.:)
Här kommer lite bilder. |
Citat:
|
Tack! Då vet jag ungefär hur långt jag ska bygga:)
|
Ser bra ut. Kanske vi kan knyta ihop med min linje - Mellerud-Åmål - nån gång i framtiden. Lycka till.
Nils Blid |
Tack! Ingen dum ide att kanske sätta ihop dem i framtiden.:D:D
|
Låter ju bra Har vi flera verklighetsbaserade banor eller någon som bygger kan vi knyta ett stort tågnät över Väst Sverige :applad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett NSB-tåg passerar Älvängen mot Göteborg C
|
Citat:
|
|
Tackar :applad: ( De är väl Norges tåg??)
|
Japp! det är ett norskt tåg
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bygget av ny järnväg och väg pågår för fullt i Nol
|
Utgångspunkt & lite mätningar
Citat:
|
Tack för mätningen! För mig spelar det ingen roll hur långt jag ska bygga. Men det kan räcka till Angeredsbron som du skrev.:D:D
|
Byggstatus
Spåret är dragen till Bohus och väg ska också dras. Berg ska också byggas.
|
detaljer?
Citat:
|
Husen och vägen bygger jag mest verkligt. Men jag bygger också lite träd där det ska finnas. Jag försöker få det så verkligt.
|
Citat:
|
Angeredsbron i PT GBG! :)
1 bifogad(e) fil(er)
Hej igen här är en bild tagen i Google Earth och i PT GBG rutten ( man ser väl ingen skillnad? :Fnissa: ) Så ser du hut långt vi har byggt, ca 780 meter ifrån bron och uppåt mot Nol, så du inte bygger för långt..
|
Var finns den fina hytten på första bilden? Ser skitbra ut!
|
Ser bra ut! knappt nán skillnad! lycka till!
|
Bilder från bohus
3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite bilder på Bohus station. Stationen är inte klar.
|
bra..
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag tänkte bara visa en bild från Angeredsbron på bygget med de dubbelspåriga spåren upp till Bohus, vidare mot Trollhättan.. visar en bild på de nya byggdaspåret i PT GBG, vid Lärjeholmen/ Hammarkullen) Du har ju ganska nära mötes platsen nu där rutterna med spåren går ihop, 5,2km har du kvar om du vill ha de som mötas plats, då är de 700meter kvar till Angeredsbron.. Men jättebra jobbat! |
Här kommer lite mer bilder på Bohus.:)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Här är bilderna
|
Hej!
Kul att du bygger. Bron över Bohusspåren är för hög mot verkligheten. Sänk gärna så nära luftledning. |
Ok då ska jag sänka:)
|
jättesnyggt.. som vanligt.. :tumme_upp:
|
Tack så mycket!!:)
|
Karta på banan
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Jag visar en karta över banan. Spåren är dragen ner till Surte.:)
|
Citat:
Vill bara PS:a att när man kommer till Göteborgs centralstation bör man ha en bra dator för att slippa att de laggar/ hackar, orsaken e att de e väldigt många spår: 16 stationsspår, 18st" vagnsparkeringsspår" . |
Jag har mätt på min bana och jag fick det till ca 12km.
|
Citat:
|
Tack! Jag måste också säga att du bygger jättefint.:applad::applad:
|
Citat:
|
Banan blir nog klar till Hösten P.g.a Jag ska vara på semester under hela sommaren. Jag har tänkt att släppa en version Älvängen-GBG och efter så släpper jag en version Älvängen-Trollhättan och GBG,:grin::grin:
|
Bra
bra marmar:tumme_upp:
|
Tyvärr har jag inte denna bana kvar pga vi fick formatera om datorn för jag hade problem med datorn. Den startade aldrig. Men jag har börjat med en ny bana i Öxnered. Den kanske fortsätter ner till Göteborg.
|
Citat:
|
Här finns den
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...=GDG-Expressen |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:43. |