![]() |
Nya STL, efterföljare till STW
6 bifogad(e) fil(er)
Laddar upp lite bilder på G-vagnarna som kommer, med fungerande koppel, bryggor, bälgar m.m.
STL EB står bakom detta och det kommer mycket mer snart: |
Ser trevligt ut....
Ser fram emot detta.....!!
|
Citat:
|
Jaa, det där ser mkt trevligt ut. :) Det här är efterlängtat, för jag tycker man behöver sätta det här med animerade koppel osv. som standard i trainz nu.
|
Snälla lan, förklara för en obegåvad 76-åring (i dag) vad STL.EB är, vilken bakgrund etc. Och gärna; var finns STL.EB?
Nisse |
Hej Nils!
Jag är lite morgonpigg idag så jag kanske svarar innan Ian. Hittade post 3868 i Screenshots tråden. Hälsningar |
Jag hurrar. Det där med enskilt bolag sätter piff på anrättningen.
Nisse |
Det närmar sig Release!
Dröjer nog inte länge innan ni kan ladda ned STLEB och därefter vagnar i massor. Vi jobbar oss "blå" i teamet just nu. Denna tråd kommer nog att användas för frågor och svar så låt bli att posta i Downloads!!!
|
Stleb
Jag kan bara fortsätta tackandet och glädjas åt att några eldsjälar tar över där STW inledde så bra mes för den tiden många mycket bra tillskott till hobbyn.Det är bara att önska lycka till med många och fantastiska objekt.
Stickanw |
Citat:
Var det inte brunt det mesta skulle vara :D:D? Åsså ett grattis till Nisse, som fyllde "gammal tonåring" igår såg jag :). Lite OP (=onödig post) bara :). |
STL(EB) uppladdat!
1 bifogad(e) fil(er)
Svenolov har laddat upp de tre grundbultarna i STL-systemet idag. Dessa bör ni installera först för nu kommer det att "drälla" in vagnar för nedladdning!
Jag vill passa på att tacka Svenolov offentligt här, utan dig hade detta aldrig blivit verklighet utan bara en utopisk dröm. STORT TACK SVENOLOV!!!!!!!! |
Härligt! Har ni någon hemsida? :)
|
Kul med något nytt. :) Lycka till hoppas det går bra och gör många vagnar. Lycka till STL. :tumme_upp:
|
Citat:
|
Citat:
|
Väntar ivrigt...
Här sitter jag och väntar ivrigt... :grin:
|
Xoa7/ Uoa7 Svenolovs verioner!
Jag måste rekommendera att ni laddar ner Svenolovs versioner av X0a7/ Uoa7 och kör dom i CAB-mode - allt fungerar som i verkligheten, ni får prova er fram med alla reglage, strömställare, solgardiner, fönster, avbländning. Detta blev ett kanon-projekt tack vare Svenolov!
|
Har problem med X7an i Surivor så ser man tåget men när man ska köra så finns det inte.
|
Citat:
Tror inte att det är många som verkligen inser vad han kan åstakomma, och har åstakommit :ber:. Verkligen ett lyft på HELA 7'orna, redan ovan nämnda, texturerna (Lennarts egna), strömavtagarna, mm, mm. Kanonjobb :applad::applad:. |
Citat:
Vilken build? Saknar du några tillbehör (dependencies)? |
Det ända när det gäller X7 för mig är destinationsskyltarna. Det står bara destname_* på dem. Kan detta fixas?
|
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....14&postcount=1 Vi har inte tittat på dest.skyltarna i denna utgåva men de bör fungera om inte Auran ändrat något. Skall kolla vid tillfälle. |
DestSignTable ?
Det finns en inbyggd regel "rule" i TS2010 som jag inte får att fungera. Har antagligen med att containernamnen i vagnarnas configar inte stämmer med skriptets. Har vidarebefordrat detta till Svenolov, så får vi se!?
|
Xoa7/Uoa7 Boggifel!
Tyvärr så snurrar tre av boggierna åt fel håll (jag borde ha sett detta förut men-men). Det är lätt att ändra i vagnarnas config - långt ner i configarna ligger bogey-containern, leta upp den och ändra värdena på reversed-taggen enligt följande:
SJ Xoa7 } bogeys { 0 { bogey <kuid:67375:1006> reversed 0 } 1 { bogey <kuid:67375:1005> reversed 0 } } pantograph <kuid:67375:1072> enginespec <kuid:328014:1172> hornsound <kuid:36713:54001> interior <kuid:67375:1027> enginesound <kuid:67375:1052> description "SJ Xoa7, Sveriges första pendeltåg" SJ Uoa7 } bogeys { 0 { bogey <kuid:67375:1005> reversed 1 } 1 { bogey <kuid:67375:1005> reversed 0 } } enginespec <kuid:328014:1172> hornsound <kuid:36713:54001> interior <kuid:67375:1027> enginesound <kuid:67375:1053> description "SJ Uoa7, Manövervagn till Xoa7" |
STL Guider
Guider till STL-koppel och STL-texture replacement finns nu att ladda hem. Läsvärda för alla, inte bara för konstruktörer. Det finns mycket historik att läsa.
En stor eloge till författaren Tomas (korvtiger). http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27941 |
DestSignTable ?
Citat:
|
Samt så får sig koppelscriptet att "breaka" när ett tåg som kopplar spårar ur. Finns det någon möjlighet att fixa detta också? Det påverkar nämligen alla andra STL vagnar.
Samtidigt så upptäcker jag att O vagnen "Breakar" den med när man ska lägga till en produkt i de tomma fälten. Kan detta också fixas? |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Laddar upp en bild på eländet, trots nu att problemet inte uppstod. Men jag har inte installerat något nytt sedan dess. På bilden: X7 har spårat ur men Åssbon har det bråttom. Därför kan man höra en igenkännd röst: Flytta på er! Se upp! :D:D OBS. Förlåt bildstorleken :( |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Inte räddningskår, utan bråttomkår! (:D)
Nä, just den dressinen var den ända jag hade i trainz just för tillfället, men vem vet? Han kanske har tagit kontakt med Sväva O Company? Men iallafall, jag bara berättar vissa fel så ni kan förbättra ert underbara arbete! :rolleyes: |
Citat:
Ser helt normalt ut för mig, när jag tittar på din och Lennarts bild angående urspårning. |
När den spårar ur och koppelanimationen är igång så slutar den fungera när man kör. Men man kan lätt starta om. Just det problemet inträffade för mig tidigare idag, men det är den ända gången hittills.
|
Citat:
nu börjar det bli lite rörigt! "koppelfunktionen slutar fungera när man kör", vad menar du med det???? |
Jag har jämfört Trainz-koppel och STL-koppel så nära man kan komma. Skillnaden är enorm - ett stort ord, jag vet, men täckande. Imponerande!
Ock så lite gnäll som grädde på moset: Någon på banvallen hade glömt att koppla ihop bromsslangarna. Tar mig friheten att bifoga ett par kraftigt uppförstorade bilder. Njut! Nisse |
Citat:
Lycka till! |
Bara en fråga, när kommer Korvtigers vagnar och ditt "Mattempel" ut? :rolleyes:;)
|
Citat:
Nisse |
Citat:
|
Hyllningskören
Herrarna Tiger Lan o han Ekanal
O Bengan in på ett bananskal Här bygger ni hus vagnar o lok O Bengan scannar som ett tok Denna väntan känns som terror När kommer alla dessa kärror Väntar nu på V3n och kör en Ja jag ställer upp i hyllningskören Alla dessa klappar med hjul till jul Att köra svenskt blir bara extra kul |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51. |