![]() |
Mitt arbete i London Underground.
Mitt namn är Simon och jag arbetar som tunnelbaneförare i Londons tunnelbana. För tillfället kör jag på Circle Line. Det är den enda linje där jag är utbildad, och därför får jag bara köra där. Men jag trivs bra. Jag tänkte i denna tråd berätta lite om mina arbetsdagar.
Idag har jag jobbat förmiddagspass. 09.00 till 15.30. Jag tog med kameran en sväng på en tur från Hammersmith till Edgware Road via hela innercirkeln. Jag hade precis haft lunch och fem minuter innan avgång vandrar jag fram till mitt tåg. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0014.jpg Här är mitt tåg. Regnigt och immigt. Jag ser att föraren innan mig varit lite slarvig och inte ändrat destinationsskylten efter sig. Jag stiger in i hytten, förbereder tåget. Tänder lampor och ställer in de automatisk utropen. Jag går sedan bak i tåget, kollar igenom så att allt ser bra ut. Jag går in i bakhytten och kontrollerar destinationsskylten. Den står fel. Ställer in den på "Circle Line via Aldgate". Bakljusen är redan på. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0015.jpg Då var det dags för avgång. Jag stänger dörrarna och rullar ut från Hammersmith i långsam takt. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0016.jpg Shepards Bush Market. Inte många passagerare eftersom det är mitt på dagen. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0017.jpg Möte med en kollega! http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0020.jpg Ännu ett möte på Westbourne Park. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0022.jpg Kollar läget på Paddington. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0026.jpg På grund av vädret får man köra lite försiktigt. Här närmar jag mig Farringdon. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0028.jpg På Aldgate har tåget extra långt uppehåll. Jag passar då på att gå bak i tåget och ändra den bakre destinationsskylten så att den bara visar Circle Line. Självklart ändrar jag den främre också. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0029.jpg Här passerar jag Blackfriars. En station som är stängd för renovering fram till 2012. Bara namnet låter lite som en spökstation :rolleyes: http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0037.jpg Så närmar vi oss High Street Kensington. Av någon anledning en av mina favoritstationer. Här hinner jag också sträcka lite på benen innan avgång. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0038.jpg Och här så närmar vi oss Edgware Road igen. Turen har gått bra. På Edgware ska jag ställa av tåget, så ska en annan förare köra det en tur i cirkeln igen. Dock denna gång mot motsatt håll med Hammersmith som slutstation. Hoppas ni gillade berättelsen! Kommentera gärna! |
Stort tack för dessa bilder Simon! ;)
Blev extra glad när jag precis läste att min dator klarar av detta spel då jag har en 2.0 processor! Ikväll skall köras tåg! :kora: |
Trevliga bilder!:)
|
Mera berättelser! Kul! :)
|
Kul berättelse Micke!:tumme_upp: Fortsätt gärna med fler berättelser om din arbetsdag på London Underground!:grin:
|
Måste bara lägga in en snabb kommentar nu när jag har kört lite, vad svårt det är att hålla kolla på upp och ner pilen! :oskyldig:
Körde "brefing" och precis när jag lämnade Edgware Road med passagerare för första gången så körde jag mot rött! :godnatt: Om jag bara skulle ha kommit ihåg dödmansgrepp så skulle jag ha hunnit ut innan! :p |
Citat:
|
Nu så snor jag denna tråd för lite frågor; hoppas att du inte misstycker Micke! :)
Har precis kört Edware Road - Mansion House och några saker slog mig: Bromsarna är grymma Spelet är grymt! MEN * När jag exempelvis är vid Edware Road för att köra, hur vet jag då vilket håll jag skall köra? Nu så körde jag åt rätt håll, men hur vet man det egentligen? * Sedan så klagade spelet på att mina utrop inte var tillräckligt bra, därför: Vilket håll är "Inner" och vilket håll är "Ytter"? När jag passerar Blackfriars så står det i manualen att det automatiskt skall ske ett utrop, men det kom inte. Istället så ropade DVA ut "Blackfriars" när jag kom till min slutstation Mansion House För er som tvekar så säger jag: KÖP SPELET!!!! |
|
Calken, ytter och inner tror jag betyder att om du tex ska köra från
Mansion House till Hammersmith så kör du på det yttersta spåren. Om du ska köra Edgware Road till Mansion House så kör du på de innre. Kolla på LU´s Linjekarta. Önskar mej spelet men kanske ska köpa det till sommarn! :) |
Nej, Inner och Ytter beror på om man kör "i cirkeln" eller "utanför" dvs
Hammersmith-Edgware Road-Edgware Road = Outer Edgware Road-Edgware Road-Hammersmith= Inner Du borde läsa manualen (mer ordentligt) för där står det om inner/outer m.m. Ang. klagomål på utrop vet jag inte och vid Blackfriars måste du själv trycka på "closed station" på DVA-boxen. I fortsättningen - använd tråden "Nedladdning på g" eller skicka PM för fler frågor! |
Citat:
|
Citat:
|
Hej igen! Här kommer några bilder från eftermiddagens tur i rusningstrafiken.
http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0039.jpg Jag kommer fram till Hammersmith och ska plocka upp mitt tåg. Ett annat tåg har precis ankommit och släpper av massa passagerare. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0040.jpg Jag har ställt in slutljus i den bakre hytten och nu förflyttat mig fram. Får grön signal så nu inväntar jag bara avgångstid. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0041.jpg Kvällssolen skiner in i hytten! Fler än så blev det inte! Hoppas det uppskattas ändå! |
Sista tåget!
Hej på er! Igår natt jobbade jag det sena skiftet. 19.00-01.15. Jag körde nattens sista tåg från Edgware Road till Hammersmith via hela cirkeln. När man kör nattens sista tåg är det lite annorlunda jämfört med att köra ett tåg mitt på dan osv.
http://i291.photobucket.com/albums/l...grab0047-1.jpg Här står mitt tåg och väntar på mig. Det har stått inne på Edgware i runt 20 minuter. Det är alltså helt förberett för att köra vidare. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0048.jpg Här blickar jag bakåt mot en väldigt tom station. Om ungefär en timme ska jag återvända hit igen. Då kanske det är några fler som vill åka med ut till Hammersmith. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0049.jpg En av linjens äldsta tunnlar. Mellan Edgware Road och Paddington (Circle level). Hastighetsbegränsningen här är 25mph. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0050.jpg High Street Kensington. Under kvällens sista tur är det extra viktigt att alltid titta bakåt på varje station (det ska man egentligen alltid göra men dagtid slarvas det mycket med detta). Det är också viktigt att man inväntar avgångstid så att man inte lämnar någon stackare bakom sig. Man tittar alltså bak, och ser till att stationen är helt tom innan man stänger dörrarna och kör. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0051.jpg Gloucester Road. Lamporna till vänster lyser så fint mot väggen. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0052.jpg På South Kensington är det varken någon som ska av eller på! Det var kvällens bilder! Hoppas de uppskattas. |
Spelet ser ut att vara så bra gjort :drool:
Mera bilder tack !!! :tumme_upp: |
Kul att det uppskattas!
I morse körde jag morgonens första tur. (Strunta i att tiden för detta inlägg inte stämmer ;) ) Jag sitter just nu och skriver på en av datorerna i Jourrummet på Edgware Road. Har som sagt precis varit ute på morgonens absolut första tur. Jag körde Hammersmith - Edgware Road - Edgware Road. Sedan ställde jag av tåget och nu sitter jag här. Nu har jag en rast i ungefär en halvtimme. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0054.jpg Här står tåget. Framkört och förberett. En lapp med lite anteckningar om fel på tåget låg i hytten. Det accelererar lite långsamt, men ska annars fungera fint. Undrar varför man inte kunde ta ett helt fungerande tåg i drift nu när alla tåg stått avställda hela natten? http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0055.jpg Det är verkligen inte många passagerare ute vid den här tiden. Klockan är runt 20 i 5 en måndagsmorgon. Inte ens ungdomar som har varit ute och festat åker med andra ord. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0056.jpg Som sagt, det är extremt tomt på de flesta stationer. Jag får inte mitt första möte för än vid Westminster. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0058.jpg När jag anländer till High Street Kensington börjar det ljusna ute. http://i291.photobucket.com/albums/l...4/grab0059.jpg Morgonens andra möte sker vid Notting Hill Gate. Trafiken är nu alltså igång med 15-minuterstrafik! Det var allt för nu! Kanske kommer ett till inlägg efter min rusningstids-tur. Det är detta som är så fantastiskt roligt med mitt arbete. Första turen så är hela tunnelbanan helt öde, två timmar senare är det smockfullt på alla stationer och fullt med liv. (Observera att historien är helt påhittad, allt jag beskriver behöver inte ske i spelet) |
Så himla snyggt! Man får en härlig kännsla när man ser bilderna. Man känner värkligen den tidiga morgon kännslan och hur dött allt är. De flesta åker väll taxi. Folk känner sig kanske inte trygg med tunnelbanan.
Om man ska gå efter hur det är i verkligheten med en massa skit som händer i tunnelbanan på nätterna :( . Men häftigt att de fått till det med människorna. Att stationerna kan vara helt toma. Men några timmar senare är plattformen full av morgontrötta människor påväg till jobben. :) Gillar även att man kör ute lite också. För på WoS vol2 så kör man bara under jord. Kännsk roligare här när man får se solen lite också och inte bara mörker. Snygga bilder igen lägg gärna upp nya bilder snart. :) Tänker också börja jobba på London Underground snart. Men det var fullt av förare just nu. Samt en Micke L som snodde jobbet av mig. :) Jag väntar tills boxarna släpps. |
Citat:
|
Rasmus, kul att du också ska jobba där för det ska nämligen jag!
Inväntar intervju efter den 30 Juni. (Då boxarna släpps ;)) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009