Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ännu ett missfoster från Ketchupflaskan... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32152)

lan 2012-03-05 13:45

Ännu ett missfoster från Ketchupflaskan...

1 bifogad(e) fil(er)
... men med potential. En hel del felvända polygoner och annat måste fixas först, sen får vi se??? Jag tror Ekan vet var denna ligger :)

spyfrog 2012-03-05 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 257666)
... men med potential. En hel del felvända polygoner och annat måste fixas först, sen får vi se??? Jag tror Ekan vet var denna ligger :)

Det ser ut som Gävle central innan ombyggnaden?

lan 2012-03-06 00:32

Gävle Central ja...

2 bifogad(e) fil(er)
...kanske kan bli till Trainz om inspirationen får fart? Bifogar en bild från Google Earth. Och när jag ändå är ute och Gävlas finns ju denna rikskändis också på 3D Warehouse:

spyfrog 2012-03-06 08:38

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 257725)
...kanske kan bli till Trainz om inspirationen får fart? Bifogar en bild från Google Earth. Och när jag ändå är ute och Gävlas finns ju denna rikskändis också på 3D Warehouse:

Världskändis om vi får be.... ;)

bjornl 2012-03-06 10:23

Hej
Ja med en framslumpad animation, och ni vet ju vilken..........

lan 2012-03-06 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 257732)
Hej

"Strålande" idé :ide:

spyfrog 2012-03-06 16:18

Citat:

Hej

Ha, ni är bara avundsjuka där nere med ert blaskiga kaffe.... :grin:

lan 2012-03-06 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 257738)
Ha, ni är bara avundsjuka där nere med ert blaskiga kaffe.... :grin:

Det är nåt blask som heter Gevalia vi dricker, tror det är halmrostat! :visslar:

lan 2012-03-07 19:53

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Hej

Det blev en utmaning som jag jobbar på! Julbock - fjutt - brinn - askhög! Får se om det blir nåt till julen 2012 :confused:

Nils Blid 2012-03-07 19:56

LAn: Min spontana reaktion: Ha ha ha ha!

Kan inte hjälpa det, från hjärtat via strupen.

Nisse

lan 2012-03-08 16:07

gävliga Gävle!

3 bifogad(e) fil(er)
Det är ett riktigt "flåsjobb" att försöka rätta till Gefle Central. Det vär så mycket dynga i originalet från Ketcupflaskan så jag har måst byta ut det mesta. Texturerna har jag försökt förbättra så gott det går, men det går långsamt fram. Idag satte jag dit de första nightwindows. Jag vet inte om det är lönt att fortsätta arbetet, intresset verkar svagt!? Säg vad ni tycker, ärligt, är detta nått att fullfölja???

Bengan 2012-03-08 18:01

Intresse finns från min sida, men om det är värt allt detta extrajobb för dig, så vet i katten om det är värt det. Tycker du att det är OK och roligt, så kämpa vidare med henne. Men om det känns som pest och pina, så släng in handduken och ge dig på något annat.

spyfrog 2012-03-08 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 257845)
Intresse finns från min sida, men om det är värt allt detta extrajobb för dig, så vet i katten om det är värt det. Tycker du att det är OK och roligt, så kämpa vidare med henne. Men om det känns som pest och pina, så släng in handduken och ge dig på något annat.

Bra sagt! Det skall ju vara kul! :applad:

Jockes 2012-03-08 22:02

Oja! Håller helt klart med Bengan, det måste vara kul för DIG! För oss är det självklart kul med stationsbyggnader, men det måste, som sagt, vara roligt för dig också att göra det.

Gunter 2 2012-03-09 07:29

Jag håller absolut med Bengan:tumme_upp::applad::tumme_upp:

lan 2012-03-23 16:41

Ännu en "flottig" sak från Ketchupköket!!!

3 bifogad(e) fil(er)
Snubblade på en Tunnelbanevagn av första generationen när jag grävde lite i "Ketchup-hyllan". Lär ha hetat SS C1-C3? Det tog en halvtimme att ladda hem och konvertera till en bearbetbar mesh. Det var fyra vagnar i tåget och alla var väldigt lika. Totalt 200 000 polys :rolleyes:

Jag styckade upp ekipaget och experimenterade lite lätt och reslultatet blev att den går att banta ner till ca. 5000 polys per vagn excl. boggier. Dessutom måste nya texturer tillverkas (xxx.m.notex duger inte). Sen en uppdelning i boggier och vagn( med inredning som väl hör till?). Animering, utsättande av attachments m.m.

Originalet är gjord av "Lardman" och lard betyder ju späck på engelska - och späckde är dessa vagnar - åtminstone med polygoner :visslar:

Kanske kan bli en 5-årsplan för nån inbiten gammal Stockholmare med dragning till underjorden ? :ide:

Rc611 2012-03-23 16:46

:grin:Detta har jag saknat länge!! :tumme_upp::Fnissa::drool:

lan 2012-03-25 21:23

Uppgivet!!!

4 bifogad(e) fil(er)
Gjorde ett försök att skapa en modell av C1 och C3 med det lyckades inte särskilt bra och intresset verkar lågt för dessa gamla T-banevagnar så jag lägger ner detta nu. Att det går att göra från scratch är fullt möjligt, med "Ketchupvagnarna" som bas, men mitt intresse för Stockholms tunnelbana är rätt lågt. Bilderna visar vad man möjligen kan uppnå om intresse och energi finns, eller för att citera Svenolov: "Allt är möjligt i Trainz", men som sagt intresse och energi fattas mig just nu! Bilderna visar kanske vad man kan åstadkomma med dom skript som Svenolov utvecklat, ljusväxling, hyttväxling, automatiska slutljus, fungerande hytt (Xoa7s för test).

Om någon orkar ta upp denna kastade handske så hjälper jag gärna till med vad jag kan!

Bilderna får tala :godnatt:(Scrolla ni, för jag orkar inte ens "resampla" bilderna)

hampus123 2012-03-25 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 258608)
Gjorde ett försök att skapa en modell av C1 och C3 med det lyckades inte särskilt bra och intresset verkar lågt för dessa gamla T-banevagnar så jag lägger ner detta nu. Att det går att göra från scratch är fullt möjligt, med "Ketchupvagnarna" som bas, men mitt intresse för Stockholms tunnelbana är rätt lågt. Bilderna visar vad man möjligen kan uppnå om intresse och energi finns, eller för att citera Svenolov: "Allt är möjligt i Trainz", men som sagt intresse och energi fattas mig just nu! Bilderna visar kanske vad man kan åstadkomma med dom skript som Svenolov utvecklat, ljusväxling, hyttväxling, automatiska slutljus, fungerande hytt (Xoa7s för test).

Om någon orkar ta upp denna kastade handske så hjälper jag gärna till med vad jag kan!

Bilderna får tala :godnatt:(Scrolla ni, för jag orkar inte ens "resampla" bilderna)

För i Helv*te! Fortsätt o bygg!! :mad: Kanske kan bli som c20:an när du är klar!! :tumupp: :ber:

josu 2012-03-26 16:04

Håller med föregående talare fullt ut! Jag skulle gärna köra runt i dessa vagnar! Ser ju riktigt bra ut, till och med...
Keep it up... :tumme_upp:

Rc611 2012-03-26 17:32

Dessa vagnar skulle vara guldvärda!
Snälla! Keep up the good work! :):tumme_upp:

Bengan 2012-03-26 17:47

1 bifogad(e) fil(er)
Jaha du, Lennart.

Konstigt att vi ligger i en sådan dvala just angående tunnelbanan. Borde ha varit ett större gensvar här, med tanke på befolkningen. Då ca: 1/4-del av Sveriges befolkning är Stockholmare eller hit-flyttade, så det borde vara likvärdigt här på forumet. Verkar som om tågintresset bara finns i andra delar av landet.

Personligen, så skulle jag inte själv sitta och köra tunnelbanan, men gärna se den som ett riktigt objekt i Trainz iaf. I nuläget, så har jag henne bara som ett sceneryobjekt som utsmyckning tillsammans med X1, som ser än bedrövligare ut i Trainz. Så det skulle vara trevligt, att ha ett körbart objekt, även om det nu bara skulle bli på vissa platser på mitt påbörjade projekt (som troligen aldrig blir klart) som t.ex. St: Eriksbron, att några tunnelbanevagnar rullar förbi där uppe på bron, när man är på ingång från Karlberg till Stockholm C eller när man rullar ut mot söder med några tunnelbanevagnar rullande mellan Gamla stan och Slussen istället för fasta vagnar.

Har ändock full förstålse, att du från västkusten inte känner av suget av tunnelbanan och speciellt inte, när gensvaret är så här lågt på forumet.

mazter 2012-03-26 19:01

Detta vill man så klart ha på en bana nånstans... :drool:
Tunnelbanan saknar man ju man ju i Trainz... (Jaja, C20 finns ju.)

Hmm, man kanske ska ta och lära sig hur man använder sig av dessa program.
Snackade med en kille för ett litet tag sedan som kunde en hel om Autodesk 3ds max 9, och han skulle kanske ge mig lite tips hur man gör ditt och datt.
Kan ju inte ett smack om detta nu.

Men hur exportera dessa .skp-filer till .3ds eller .max?
Borde ju kunna bli bättre i det 3ds max än sketchup, enligt jag förstått. Fast svårare kanske?!

Om man ska vara petig så ska förardörrarna vara släta och frontdörren ska egentligen ha 5 ribbor (vad man nu säger om dessa), 2003 och uppåt hade det på det viset.
Det är väl bara C1 2001 (ev. 2002) som har haft det så som man ser på dessa skapelser.

andreas_92 2012-03-26 21:17

Jag ser gärna Stockholms äldre tunnelbanevagnar i Trainz!
Men gör vad du känner att du vidare vill göra med dem!

lan 2012-03-26 21:59

Hoppsan, några spridda hurrarop !

1 bifogad(e) fil(er)
Även om Ketchupmodellen är nedlagd så kunde jag inte låta bli att göra en egen C1, och en C3 så småningom. Vi får se vad det blir av det??????

Nu har jag i alla fall skrapat bort all äcklig ketchup och gjort en "riktig" tunnelbanevagn, helt från scratch. Återstår mycket men grunden är lagd!

Info behövs för jag har bara åkt med dessa i början på 1960-talet. Jag är visserligen född i Stockholm men blev flyttad till Göteborg redan som 3-åring ;)

Detaljer och bilder får ni gärna bidra med så får vi se vad jag orkar med?

Rc611 2012-03-26 22:34

Hej!
Här finns några sidor:
https://www.sparvagssallskapet.se/va...typ.php?id=294

http://bussmicke.se/Bildgalleri/T-ba...C02/index.html

spyfrog 2012-03-26 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 258650)
Även om Ketchupmodellen är nedlagd så kunde jag inte låta bli att göra en egen C1, och en C3 så småningom. Vi får se vad det blir av det??????

Nu har jag i alla fall skrapat bort all äcklig ketchup och gjort en "riktig" tunnelbanevagn, helt från scratch. Återstår mycket men grunden är lagd!

Info behövs för jag har bara åkt med dessa i början på 1960-talet. Jag är visserligen född i Stockholm men blev flyttad till Göteborg redan som 3-åring ;)

Detaljer och bilder får ni gärna bidra med så får vi se vad jag orkar med?

Intressant. Är det dessa som även finns/fanns i en ganska dålig modell på spårvägsmuséet? Själv är jag för ung för att ha åkt med typen - sen är man ju inte Stockholmare heller...

leoj 2012-03-27 10:14

jössös..
Kanske kan lägga ner mitt projekt då? xD

spyfrog 2012-03-27 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av leoj (Inlägg 258662)
jössös..

Varför då? Ju fler desto bättre....
Se t.ex. på DONJ - jag gör en till träkolsvagn men vi har ju redan en som björnl gjort... men två är bättre än en säger vi. ;)

lan 2012-03-27 21:19

Aj då, har jag klampat in på ditt revir!

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av leoj (Inlägg 258662)
jössös..

Hade ingen aning om att du höll på med C1-C3 !

Men nu utvecklar det sig väl så jag fortsätter väl på den inslagna vägen .
Destinationsskyltarna fungerar bra men skulle vilja ordna "Linje"-skyltarna på motsvarnde sätt (dom i den lilla rutan under fönstret där det står 6B nu). Misstänker att det måste skriptas för att fungera?

Dessutom har jag ingen aning om destinationer och linjenummer på 1950-60-talen, men nån som vet får gärna tala om detta!

I övrigt utvecklar sig det hela väl, återstår nightmesher och passagerarköer men det är på G.

Att jag snubblade in på tunnelbanevagnar var en ren tillfällighet men jag är rätt envis så nu tänker jag slutföra detta :Yeah:

Några bilder på Status Quo:

spyfrog 2012-03-27 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 258698)
Hade ingen aning om att du höll på med C1-C3 !

Men nu utvecklar det sig väl så jag fortsätter väl på den inslagna vägen .
Destinationsskyltarna fungerar bra men skulle vilja ordna "Linje"-skyltarna på motsvarnde sätt (dom i den lilla rutan under fönstret där det står 6B nu). Misstänker att det måste skriptas för att fungera?

Dessutom har jag ingen aning om destinationer och linjenummer på 1950-60-talen, men nån som vet får gärna tala om detta!

I övrigt utvecklar sig det hela väl, återstår nightmesher och passagerarköer men det är på G.

Att jag snubblade in på tunnelbanevagnar var en ren tillfällighet men jag är rätt envis så nu tänker jag slutföra detta :Yeah:

Några bilder på Status Quo:

Blir nästa projekt då spårvagnar eftersom du är västkustare? ;)

lan 2012-03-27 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 258700)
Blir nästa projekt då spårvagnar eftersom du är västkustare? ;)

Absolut inte!!! Jag jobbade med att konvertera spårvagnar till "Projekt Göteborg" för nåt år sen men det tog slut där :vinka:

GBSF 2012-03-28 07:29

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 258703)
Absolut inte!!! Jag jobbade med att konvertera spårvagnar till "Projekt Göteborg" för nåt år sen men det tog slut där :vinka:

Helt sjukt snyggt Lennart! Som man väntat på tunnelbanevagnar. Spårvägs museet här i Stockholm har en bevarad C2:a. Nästan alla C1:or byggdes ju om till C2:or, och C3 finns inga bevarade.

Hjälper gärna till med allt från ljud till texturer.

http://www.tramways.com/subways/stockholm/sveindex.html

http://www.tramways.com/subways/stoc...2357hyhmax.jpg
Tunnelvagn C3

http://www.tramways.com/subways/stoc...2029hohmax.jpg
Tunnelvagn C2

http://www.tramways.com/subways/stoc...2005hyhmax.jpg
Tunnelvagn C1

http://www.tramways.com/subways/stockholm/c42505max.jpg
Tunnelvagn C4 (Förutom hytten är den mest lik en "Andra generationens" tunnelvagn)

http://www.tramways.com/subways/stockholm/c52904max.jpg
Och så C5:an! Silverpilen.

Detta nedan från postvagnen;
Tunnelbana 1 på 60-talet

Inläggav Harald » ons 20 okt, 2010 21:10
I tråden om SL:s trafikförändringar 2011 har det ställts en del frågor om trafikeringen av bana 1 förr i tiden. Alla svar som har givits stämmer nog inte helt, så jag ska försöka ge en sammanfattning här.

På min webbplats med gamla dokument finns en sommartidtabell från 1960 där man kan se hur linjerna då gick:
11, Hässelby-Bagarmossen
18, Åkeshov-Farsta samt insatståg Alvik-Hökarängen
19, Odenplan-Rågsved samt insatståg Vällingby-Högdalen

Insatslinjerna fick senare egna linjenummer, 28 och 29, men när detta skedde vet jag inte.

Under vintertabellen var turtätheten 10 minuter i högtrafik och 12 minuter mitt på dagen. Dessutom varierade körtiden något under dagen, men inte mer än någon minut på hela sträckan. Tåglängden varierades under dagen.

Den 18 oktober 1965 infördes ett nytt trafikeringssystem. Dittills hade alla tåg haft tågvakt men nu infördes enbemanning på tåg om högst fyra vagnar. Skälet var förstås att man ville spara pengar, men samtidigt ville man få en tidtabell där körtider och turintervall var konstanta under så stor del av dagen som möjligt. Detta uppnådde man genom att köra 10-minuterstrafik även mitt på dagen med kortare tåg, d.v.s. enbemannade fyravagnståg. Då kunde man också ha samma körtider mitt på dagen som i högtrafiken. Man ändrade också linjerna enligt följande:
18, Hässelby-Farsta
19, Odenplan-Hagsätra
28, Alvik-Hökarängen
11, Vällingby-Bagarmossen
29, Åkeshov-Högdalen

Ordningen ovan är den tidsordning i vilken tågen gick. Linje 27 fanns inte med från början. Jag minns inte exakt när den kom till, men det var nog efter högertrafiksomläggningen. I det nya busslinjenätet hade man ju reducerat trafik som gick parallellt med tunnelbanan. Linjerna 28 och 29 hade annonserad trafik under högtrafik M-F. Dessutom förekom det viss oannonserad trafik på lördagar.

Linje 27, Alvik-Gullmarsplan var en avkortad 28 som gick mitt på dagen M-F. Dessutom gick som nämnts ett tag även linje 29 mitt på dagen. Det blev dock ganska kortvarigt. Den sattes ut hösten 1969 men drogs in vid elransoneringen i mars 1970 och återkom inte när elransoneringen upphörde.

Det stämmer inte att dessa tåg kördes direkt till och från koppling vid ändstationerna. Alla tåg gick ut från och in till hall. Man kopplade inte i varje tåg vid ändstationerna utan tillkopplingen gick till så att den som skulle bli tågvakt på en tur började sin tjänst i hallen med att hämta ett åttavagnståg och köra ut det till ändstationen. Det ankommande fyravagnståget lämnades kvar för att kopplas ihop med efterföljande tur. Frånkopplingen gick till på motsvarande sätt, d.v.s. ett åttavagnståg delades i två och nästa åttavagnståg kördes in av tågvakten. I den mån inkommande 27:or skulle ut igen så var det alltså rangerarnas jobb att koppla ihop dem i hallen.

Hösten 1970 ändrades linjerna så här:

18, Hässelby-Farsta
29, Odenplan-Högdalen
19, Alvik-Hagsätra
11, Vällingby-Bagarmossen
28, Åkeshov-Hökarängen

Hösten 1971 slutade jag vid SL och flyttade från Stockholm så vad som hände sedan vet jag inte.

Harald

Blev användare: sön 24 nov, 2002 11:04

Re: Tunnelbana 1 på 60-talet

Inläggav SouthernCross88au » ons 20 okt, 2010 21:48
Under sjuttiotalet ändrades "linje 11" till "linje 17" och följande linjer med destinationer fanns:

Linje 17: Vällingby-Bagarmossen (fram till 1991)
Linje 18: Hässelby Strand-Farsta Strand (fram till 1994,1998) (Varför linje 19 skulle senare överta Hässelby-rollen sedan har jag ingen aning om, för mig känns linje 18 alltid som "Hässelbytåget".)(Jag växte upp i Hässelby.)
Linje 19: Alvik-Hagsätra (fram till 1991 då linje 17 och 19 bytte destinationer: Linje 17 gick då till Alvik och Linje 19 gick till Åkeshov/Vällingby i högtrafik.)
Linje 27: Åkeshov (senare Alvik)-Gullmarsplan (vardagar 11-14)
Linje 28: Åkeshov (senare Alvik)-Hökarängen (högtrafik och viss tid lördag)
Linje 29: Odenplan-Högdalen (högtrafik)

Linje 27-29 lades sedan ner under sent 90-tal eller tidigt 2000-tal, jag kommer inte ihåg. Jag tycker gott att SL kunde låta dessa linjer återuppstå. Det blir väldigt rörigt med linje 19 som ibland under högtrafik bara går till Alvik från Högdalen och ibland hela vägen mellan Hässelby strand och Hagsätra.

SouthernCross88au

Blev användare: mån 26 jul, 2010 20:09

Inläggav daniel_s » ons 20 okt, 2010 21:59

SouthernCross88au skrev:Linje 27-29 lades sedan ner under sent 90-tal eller tidigt 2000-tal, jag kommer inte ihåg.

Det stämmer inte. 28 och 29 fortsatte att skyltas så till 2004, sedan byttes numren till 18 och 19 men man fortsatte att köra efter exakt samma tidtabell. Ytterligare något senare lades även tidtabellen om, men avgångarna finns i princip kvar om än med andra nummer och andra slutstationer både i norr och söder. 27:an försvann såvitt jag kunnat utröna under vintertidtabellerna redan på 80-talet, när det nu kan ha varit. Under sommartidtabellerna har dock 27:an funnits kvar som förstärkning i början och slutet av sommaren och finns i princip kvar än idag, även om tågen skyltas 19 sedan ovannämnda linjenummeromläggning.

Observera även att det också fanns en period i 1990-talets mitt då 28 och 29 hette 18E och 19E. Vad 27:an skyltades under denna tid vet jag inte, men jag kan tänka mig "27" :cheesygrin:

daniel_s

Blev användare: fre 13 sep, 2002 14:40

Inläggav SouthernCross88au » ons 20 okt, 2010 22:20

daniel_s skrev:

SouthernCross88au skrev:Linje 27-29 lades sedan ner under sent 90-tal eller tidigt 2000-tal, jag kommer inte ihåg.

Det stämmer inte. 28 och 29 fortsatte att skyltas så till 2004, sedan byttes numren till 18 och 19 men man fortsatte att köra efter exakt samma tidtabell. Ytterligare något senare lades även tidtabellen om, men avgångarna finns i princip kvar om än med andra nummer och andra slutstationer både i norr och söder. 27:an försvann såvitt jag kunnat utröna under vintertidtabellerna redan på 80-talet, när det nu kan ha varit. Under sommartidtabellerna har dock 27:an funnits kvar som förstärkning i början och slutet av sommaren och finns i princip kvar än idag, även om tågen skyltas 19 sedan ovannämnda linjenummeromläggning.

Observera även att det också fanns en period i 1990-talets mitt då 28 och 29 hette 18E och 19E. Vad 27:an skyltades under denna tid vet jag inte, men jag kan tänka mig "27" :cheesygrin:

Jag är inte säker men när de nya C20-vagnarna testkördes 1998 med passagerare körde de emellan Alvik och Gullmarsplan och jag tror att de skyltades "linje 27". Fast de var ju förstås inte reguljära turer inskrivna i tidtabellen så det räknas kanske inte. :-)

SouthernCross88au

Blev användare: mån 26 jul, 2010 20:09

Inläggav daniel_s » ons 20 okt, 2010 22:42

SouthernCross88au skrev:Jag är inte säker men när de nya C20-vagnarna testkördes 1998 med passagerare körde de emellan Alvik och Gullmarsplan och jag tror att de skyltades "linje 27". Fast de var ju förstås inte reguljära turer inskrivna i tidtabellen så det räknas kanske inte. :-)

När man kör extratåg brukar föraren få välja linjenummer själv, och då brukar man väl välja det som känns mest rätt för den aktuella sträckningen. Själv skyltade jag alltid 17E, 18E eller 19E, aldrig 28E eller 29E (utom någon enstaka gång då det blev extratågskörning i rusningstid vilket av förklarliga skäl är ovanligt!) men jag vet flera andra som gillade höga nummer. Men har man fått en "tidtabell" där någon för ovanlighetens skull angett linjenummer i förväg så skyltar man förstås det, om det inte verkar alldeles uppåt väggarna!

lan 2012-03-28 14:30

Allt på plats!

5 bifogad(e) fil(er)
Det mesta är på plats men lite justeringar återstår. Lite nattbilder så länge:

andreas_92 2012-03-28 15:58

Det ser mycket bra ut! :tumupp:

GBSF 2012-03-28 16:42

Lan, behöver du hyttbilder? I så fall kan jag fixa det! Bara säg till så har jag ljud, texturer, det mesta!

Bombardier Train 2012-03-28 16:47

Snyggt! Får nästan lust att starta t-banerutten när dessa t-banevagnar släpps. Vore trevligt om du ville fixa C13 (grön) och C14 (blå) också. Är inga större skillnader mellan dem du har nu. :)

https://www.sparvagssallskapet.se/va...typ.php?id=292
https://www.sparvagssallskapet.se/va...typ.php?id=290

lan 2012-03-28 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 258729)
Snyggt! Får nästan lust att starta t-banerutten när dessa t-banevagnar släpps. Vore trevligt om du ville fixa C13 (grön) och C14 (blå) också. Är inga större skillnader mellan dem du har nu. :)

https://www.sparvagssallskapet.se/va...typ.php?id=292
https://www.sparvagssallskapet.se/va...typ.php?id=290

Tyvärr är det en enorm skillnad, C1-C3 är mappad med minimaps så det är nog inte läge att göra ytterligare varianter!

lan 2012-03-28 20:30

Hyttpytt!

4 bifogad(e) fil(er)
Stukat till gamla Xoa7-hytten så den "möjligen" liknar en T-banehytt??? Lite grönt, nya framrutor, hyfsad animerad vindrutetorkare och sist men inte minst "HyttJytte" som man inte skall försöka röra! Det nya ljudet som jag gjorde till moderna elmotorvagnar passar bra, tycker jag. Ljusväxling och annat fungerar OK men lite småjusteringar återstår.

Tbanespåret är tyskt och heter "UGleisStromHell" och är inbyggt i TS2010, släpskorna är anpassade i höjd till detta spår.

Sista "bildreportaget" för idag. :godnatt:

spyfrog 2012-03-28 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 258737)
Tyvärr är det en enorm skillnad, C1-C3 är mappad med minimaps så det är nog inte läge att göra ytterligare varianter!

Vad är minimaps? Jag känner inte riktigt igen det

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:37.