![]() |
registrering
Hej jag har försökt att registrera mig på aurans hemsida och jag har skrivit i alla saker som man skulle göra men när det står att jag ska klicka på länken i mitt mail så får jag inget mail med länken.
Kan någon hjälpa mig snälla.:confused: PS har precis köpt trs 2012 och när man ska ladda ner saker till den vilket program ska man ha för att få in det. Till 2006 vet jag att man ska ha CDP men funkar det till 2012.:Yeah: |
Hm, har du kollat foldern för skräpmail? Ibland hamnar mina registreringsmail o liknande där...
TS12 läser CDP-filer. Man behöver inget separat program för det, den inbyggda Content Managern visar vad som finns på Download Station, laddar ner och installerar det man pekar på. När man är registrerad, vill säga... Välj "Content" på startfönstret som kommer när du startar TS12. Befintliga CDP-filer kan du bara dubbelklicka på, så öppnas Content Manager och installerar den (i alla fall om Windows' koppling till filtyp är rätt uppsatt). Hoppas registreringen löser sig för dig! |
Om du har 2006 är du inte då redan registrerad?
|
CGD, man kan ha flera reg. Jag har ex 2004, 2006 och 2012, det styr vad du kan ladda ner från DS, som jag har förstått det.
Enklare sätt att installera CDP (tycker Jag) dra och släpp till Content Manager, du kan även dra hela mappar. |
Konstigt.
Jag har bara registrerat mig en gång och det var för många år sedan. Däremot har jag fått fylla i serienumret på varje Trainz jag köpt men jag har fortfarande kvar mitt användarnamn och mitt KUID nummer som jag fick för många många år sedan. |
Rätt CGD en registrering med användarnamn & lösen, flera serienummer...
|
Jag har en inloggning där men kommer inte ihåg lösen ordet och den emailen är borttagen.
Så därför vill jag registrera mig på nytt.:drool: |
Tack för hjälpen.
Men nu när jag ska ladda ner något så kan jag inte öppna det med CMP. Hjälp snälla:confused: |
Citat:
Till att börja med, uppstår problemet i eller utanför TS12? Om det är i TS12, har du lyckats öppna Content Manager? I så fall, kan du ladda ner något? Om inte, kör en "Network Diagnostics" (i File-menyn). Om det är utanför TS12, vad är det du försöker göra då? En skärmdump på hur felet ser ut skulle vara till hjälp, likaså vad resultatet av ev Network Diagnostics visar (klicka på "Details..." på fönstret som öppnas när du kör det). |
Jag tror inte du kan registrera dig på nytt. Alla serienummer är knutna till en viss användare.
Jag hade trassel i början eftersom jag registrerade mig innan jag hade något spel. Men jag fick då hjälp av en äldre medlem på detta forum. Jag tror du måste kontakta N3V. |
Citat:
Kan bli knepigt att komma åt ett gammalt användar-id, om varken lösenord eller mailadress finns kvar. Blir svårt att verifiera för Auran/N3V att man är den gamla användaren då. Kanske om man kan rabbla serienumret på sin gamla Trainz-version... |
Ja det är ju riktigt. Jag antog du ville ha samma som tidigare. Du får skriva upp alla dina uppgifter och förvara det ihop med övriga "Mina Dokument".
|
Det är utanför jag får bara zip filer men jag vill ha dem direkt till cmp
|
Citat:
|
kan inte extrahera dem får dem bara till rar filer då
|
Då behöver du ett program för att extrahera RAR-filer, t.ex. WinRar eller 7-Zip. Finns att ladda ner från www.rarlab.com och www.7-zip.org.
|
Jag har winrar men när jag väl får dom till winrar filer och öppnar dem så står det att filen i winrar mappen öpnnas men Utorrent.
|
Okej... Har du en zip-fil som öppnas till en RAR-fil som öppnas till en Utorrent-fil...? Var har du hittat den och vad räknar du med att den ska innehålla, längst in? Utorrent kan jag inte, men skulle inte förväntat mig att det dyker upp i Trainz-sammanhang... :confused: Låter mystiskt, tycker jag.
|
när jag har extraherat den så får jag en winrar fil istället för bara zip men när jag öppnar winrar filen så är det utorrent.
utorrent kan jag fixa tillbaka till zip igen alla zip filer blev när jag hade laddat ner något och råkat trycka öppna alltid den här sorten av filer med utorrent. men jag får det till winrar men jag vill ha det till cmp. PS. fattar ingenting själv:confused: |
Hm hm hm... filerna i WinRar-mappen har väl några namn också? Kan det vara så att de är CMP-filer, fast de också har blivit associerade till uTorrent av misstag? Eller något däråt... Vad heter filerna, heter de något som skulle kunna vara CMP? (Kan kollas med "Properties/Egenskaper" för en fil.)
I så fall borde de gå att öppna med "Open With/Öppna med" och sen får du välja CM att öppna dem med. Det går ju att associera om dem till CM också. Kanske du kan fixa en skärmdump och visa hur det ser ut, känner att jag gissar en hel del här... :visslar: |
jag kommer till öppna med men sen så kan man inte öppna den med CMP pga att CMP inte finns med i listan över program.
kan skicka bild om du säger hur man gör. |
Tack
Tack allihopa men mest tack tilla Erafjel.
har äntligen fått allt att fungera återigen tack:tumme_upp: :applad::applad::applad::applad::kora: |
Ett annat (enklare) sätt att öppna CMP-filer är att först öppna Trainz Content Manager och sedan dra och släppa filerna på Content Manager. Är det inte CMP-filer så talar Content Manager om det.
Funkar inte detta så skulle jag vilja vänta med skärmdumparna lite och backa något steg i stället för att försöka navigera bland alla filtyper som dyker upp här...:rolleyes: Om vi går tillbaks till källan: var finns filerna, jag antar att du laddat ner dem någonstans ifrån? Har du webadress och filnamn så kan vi börja dra där, i början av nystanet så att säga... Hoppsan! Det löste sig visst medans jag skrev detta! :grin: Vad var problemet? |
det var att jag inte fick dem till CDP filer.
men jag gjorde så att jag drog in dom istället. och en sista sak bara. varför blir motordelen till gertjan van harskamps X2000 röd och inte går att använda. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16. |