![]() |
Köpt T 2010 och 2012
hejsan, har köpt 2010 och 2012 an har inte fått dem än utan kommer nog i min låda i morgon eller över morgon, min fråga är när jag sen instalerar dem kommer jag då behöva starta 12 för att komma åt tågen som följer med där och de olika banorna ? eller är det så fint ordnat att allt blir inbakat så när jag startar det ena eller andra så är allt ihopbakat så att säga ? så allt finns med ovasett om jag startar 10 el 12 ? antar att jag börjar med att instalera 10 och sen 12 ?
Mvh en nygammal trainz användare Hade 06 en gån i tiden, men den skivan har dessvärre komit bort i flytten. |
Citat:
Skulle föreslå att du installerar TS2010 först och att du installerar båda som "stand-alone" så du får två separata miljöer. Nackdelen blir att du får två Trainz att underhålla och en sak du installerar i TS12 finns inte automatiskt i TS2010. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
2010 och 2012 är separata spel med separata installationer och de delar inga data. 2012 är alltså ingen uppdatering till 2010 (men det finns patchar till 2010 som ger en del av 2012:s funktionalitet, speciellt multiplayer). Det går för det mesta att flytta över saker från 2010 till 2012, men inte alltid i andra riktningen, men det får man alltså göra manuellt. En skillnad mellan 2012 och 2010 är att fler äldre saker inte fungerar i 2012 (även om det ibland går att editera objektens konfigurationer så att det fungerar, men det är ett huvudsakligen manuellt jobb). Jag har inte haft några problem med att låta spelen patcha sig automatiskt. Andra verkar ha haft det, att döma av vad som finns att läsa på Aurans forum. Du får väl prova. |
Citat:
|
Ja då har 2010an kommit :P Dock ser jag att många fina vangnar och lok "svenska" ej passar till 10an :( Nån som kan tipsa om länk där jag kan hitta svenska saker som är anpsssade att funka till 10an ? Exp Rc lok Da loken 50 60 70 80 tals vangnar m.m ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Tänkte på dessa, men fick de ej att funka :( http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32545
|
Vet inte hur det gick till... Men jag fick in dina fina vangnar ^^ Men när jag ladda hem filen direkt från detta furum gick det ej.. Sen klicka jag på download från själva Ds och då funka det :P så nu får jag alla dina vangnar att funka.. Lägger in dem en efter en och det funkar , vet ej riktigt vad jag gjorde haha, Men grymt va snygga dem är :P, Du har dem ej med bruna färgen med ? Mvh C
|
Nån som vet hur jag hittar Sjs Da Da Da 3 lok på Ds ? har försökt med alla möjliga sök ord :(
|
Citat:
Sen ett litet tips, man ska inte stirra sej blind på vers. nummret som står på div. objekt i downloads, t.ex så borde det mesta som jag har laddat upp på senare tid med vers. 2.4 fungera även i nyare versioner av spelet oxå. Det är bara att testa om inte annat. Menar du det 3-delade Da-loket (Dm3)?? I så fall har jag ett sådant oxå (+ Dm2) som sitter fast i sirap, men bara jag får loss det, så kommer det oxå att dyka upp, och funka i nyare vers. av spelet :). |
Citat:
|
Citat:
Måste försöka lära mig att inte gapa till för fort här ^^ Vet inte riktigt vad jag gör men har nu lyckas få det mesta att funka även från barnbyggarnas sida Ang vangnar samt lok ^^ Lär mig väl med tiden hur detta funkar ^^ Vet soms agt inte riktigt vad jag gör men helt plötsligt får jag det att funka. mkt konstigt ^^ Kämpar fortfranade med att få själva motor delen på X 2000 Delen att funka, Men det löser sig väl med det ^^ |
Om någon får RC-loken att funka i TS12 med Pantograph, så får ni gärna berätta hur.
Varje gång jag försöker editera ett RC-lok, så är det kört sedan, blir tokrött i cm. Rör jag dem inte så funkar dem men utan strömavtagare. Har sett att det diskuteras och föreslås ev cloning.... vad innebär det?? // Christer |
Citat:
Du kan prova med det på strömavtagaren till Rc-loket, eftersom du verkar ha problem med den. Leta reda på objektet i Content, högerklicka på det och välj clone. Sen får du editera kopian/clonen i explorer, och rätta den (du visste väl hur man gör det har jag för mej???, alltså convertera pm-filen till im, fixa texturerna till tga, osv). Sen är det bara att commita, och byt ut Rc-lokets phanto (kuidnummret) mot din clona i configfilen. Funkar inte det, kan du ju prova samma sak med själva loket oxå, alltså att clona (och rätta) det. |
Hmmm Tack Ekan, det låter enkelt, så det måste jag prova. Återkommer med resultat.
// Christer |
HJälp
Unknown Location: <kuid:36713:57030>Denna fattas på mina Ra lok som jag hitta hos barnbyggarna, det som fattas är strömtagarna eller va man kallar dom ^^ Nån som har eller vet var jag kan få tag på <kuid:36713:57030>
den finns inte på Ds :( |
Citat:
Men Ra-loken hos Banbyggarna, har flera år på nacken och är gjorda för TRS2004. Själv kör jag med Lennarts uppdaterade Ra-lok som du finner i länken nedan + en massa annat uppdaterat material.. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32852 |
Citat:
|
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=184 Sök på olika användarnamn t.ex. Lan, korvtiger, Björnl, spyfrog, bear, ekankal m.m. Så finner du, en massa annat svenskt godis. |
Citat:
På exp Ians Fina RA 994 fattas <kuid:67375:100918> och <kuid:67375:100923> På Ians Sj Ds snälltågslok som jag skulle kunna gråta blod för att få fattas <kuid:67375:1027> På Bengans sj F ellok STL bengan fattas <kuid:67375:1027> och <kuid:73394:102409> På Ians Sj du stål fattas <kuid:67375:1027> Vilket lite förvånade för mig verkar vara samma som på F loket ? Undera bara lok alla dessa som jag verkligen skulle vilja få att funka Jag tycker jag varit noga och nu testat fler gånger att ladda ner allt från alla länkar men ändå dessa nämnda hittar jag ej.. Och får då ej köra dessa underbara lok... Kan nån vänlig berätta var jag hittar dessa Kuids ? Tack på förhand Mvh C |
Citat:
Direktlänkar till grejerna. Dom här två, fanns i första posten hos Lennart. 67375:1027 SJ Xoa7 FHytt 3.12.2 https://dl.dropbox.com/u/15059045/SJ...t%203.12.2.cdp 67375:100923 SJ Ra FHytt 3.1.1 https://dl.dropbox.com/u/15059045/SJ...tt%203.1.1.cdp Den här fanns i sista posten (14) 67375:100918 ASEA_LLXJ135_red_pantogragh http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1341822584 och den saknade texturegruppen från mig, fanns i post (8) 73394:102409 SJ_F_ellok_texturegroup Bengan http://www.mediafire.com/?44xniy2jbtajada |
Citat:
Tack bengan, DU ÄR UNDERBAR :D Hade laddat hem F ds loken tidigare men nu efter dessa länkar funkar allt! Tack och åter tack och vilket underbart jobb Ian och du bengan gjort, Loken är ju helt underbart snygga :P |
Hej igen tåg vänner, Har verkligen sökt i Lan s Tråd och med hjälp av bengan mkt smarta sök metod jag fick tips om tigigare i tråden ( tack Bengan ) Men det är ett lok jag inte får att funka. Loket är, Bj Ds Ellok 3.11.1 Och dessa fattas, <kuid:328014:1277>
kuid:67375:100276> Om någon kunde ge mig en länk, till dessa för hittar inte i den tråden :( Tack på förhand Mvh Nicolai |
Tyvärr ekan, fick det inte att funka med strömavtagarna till RC, jag provade att klona både loket och strömavtagaren :(
|
Stänger av motorena.
Hej, tänkte fråga om det finns möjlighet i T 2010 och 2012an att stänga av lokens motorer ? Så de slipper stå och murrla efter bannan när man inte kör med dem ? samt givetvis slå på motorn igen ?
|
Hej alla tåg vänner. har nu satt in även 12an i datorn, Har ju samlat på mig en massa svenskt här ifrån, Provade att försöka sätta in F- Loket i 12an, Men det gick inte alls :( Funkar perfekt i 10an, Nån med erfarenhet från 12an som vet vad det är frågan om ? När man kollar i listan står det att allt finns inget som saknas, Men det är en varing på själva lok filen.
Har inte försökt sätta in nåt mer än F loket. Ska åxo sägas att jag inte ännu har updaterat spelet utan det är som det är från skivan. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33. |