![]() |
Rundgång RC6
Tjenixen!
Jag har hämtat hem de uppdaterade RC-loken från banbyggarna och sitter och funderar över hur jag skulle kunna få till en rundgång med dessa. Det finns ju nämligen bara en Cabview och när jag la till en andra så följer inte lyktorna med, de lyser endast som vanligt åt ett och samma håll. Bönan, om du läser detta, du kör ju skapligt mycket med RC, har du fått till någong rundgång utan att du behöver köra på en vändslinga? |
Ja. När loket är stillastående trycker du på "1" så byter du hytt. Detta förutsätter 2 saker: Att du har MSTS Bin och att CABVIEW-mappen innehåller en fil som heter "Namn_Rv.cvf". Det finns ett program på banbyggarna som automatiskt skapar dessa filer.
|
Hur får du då ljusen att byta håll? Jag vet från mina erfarenheter att vissa ljus om de ska fungera vid hyttbyte måste ha andra Headlight och Unit-ID's.
Du råkar inte ha så att det fungerar? |
Hej!
Hos MSTS så vänds hela loket genom tangenttryck på 1 och ljuset åt rätt håll. Hos OR så byts hytten, inte loket, genom tangenttryck CTRL/E och lyset fortfarande framåt och pantographen på samma ställe. |
Jeg skulle gjerne ha prøvd dette, men må ha misforstått....
1. rv.cvf_maker skal legges i Cabview og cvf-filen skal legges i den gule boksen? Hos meg skjer det ingenting når det skjer. Har MSTS-Bin 1.8.0521 EN. Men har også Microsoft.net 1.1, men krever 2.0. Skulle installere 2.0 men det ble mislykket. Nå føler jeg at jeg lager trøbbel..... |
Citat:
Vil så gjerne prøve men tør ikke .. |
Citat:
Microsoft.net 1.1? Vad är det för nå´t? |
Citat:
Forresten, hvor bør MSTS ligge? i Programfiler eller Programfiler (x86)? |
Jag har min på Programfiles(x86).
Jag måste flytta lokmappen till skrivbordet och kör rv.cvf_maker. Administratör skall vara avbockad. Orsaken är att alla MSTS mappar och filer skyddas av win7 (x86) |
Hvordan skal man bruke rv_cvf_maker, egentlig?
|
Öppna lokets mapp som du har flyttat till skrivbordet och sen öppna cab-mappen och sen öppnar du rv.cvf_maker. Dra cvf-filen till gula blocken.
|
Citat:
men ingenting skjedde da jeg trykket på 1.... |
Citat:
|
Citat:
Fikk opp Message uten tekst. Sikkert at det kun er 1 man skal trykke på??? Da får man vel oppdatere microsoft NET til 2.0.... |
Ja, 1 ska du trycka på. Står tåget HELT stilla och är det ordentligt fastbromsat?
|
Ja, pådrag på 0 (på forover)og brems 100% på.
Som løslok og med vogner. Nada. Det er fordi dette er PCen til en idiot! |
Citat:
Har ikke prøvd en gang . Lykke til :grin: |
Tänk så komplicerat det ska vara att snurra ett halvt varv och gå 15 meter i denna virtuella värld... :D:rolleyes:
|
Citat:
og jeg er ikke i stand til fikse det siden jeg ikke er noe "PC-guru"! |
Citat:
|
Hva er det spesifikke navnet på lokmappen hos BB ?
|
Kanskje noen kan legge rc 6 med denne filen til dl her på forumet ?
|
Da er det ordnet her hos meg og det fungerer helt topp :tumme_upp:
|
Citat:
|
Citat:
På bb finner du lokene . mappa heter : RC 1-6 nya versioner + BV RC (ELL) med HiRes Alpha´s (1024*1024) Gjord Av: Robban Du åpner capwiew mappa og drar littrc filen over på sporbiten som ligger i rv_cvf_maker og da åpner det seg et nytt gult felt hvor du drar filen videre opp i og da lages filen som heter : littrc_rv og denne legges sammen med litt rc filen i cabwiewmappa og da fungerer det . Lykke til :) |
Citat:
Forresten, det er ikke mange tog jeg kjører som krever rundgang. En av de er Nt 705, nattoget til Stavanger, som jeg gjør på følgende måte: 1. Toget ankommer Kristiansand kl. 04.00 i spor 3. Da kommer jeg fra Nelaug eller nord for Nelaug. Da avslutter jeg simulatoren. 2. Senere starter jeg opp simulatoren på nytt. Starter min egen path Kristiansand spor 3-utkjør med consist vendt andre veien med lok bakerst. Klokkeslett 04.00. 3. Ved start er loket vendt andre veien, og man ser rett inn i bakerste vogn. 4. Loket kobles fra, kjører inn på sporet ved siden av og kobler på toget i motsatt ende. 5. Sovevogn til Kristiansand nærmest loket kobles fra og settes i sporet nærmest havna. 6. Kobler på loket på toget igjen og venter på avgang kl. 04.20. 7. kl. 04.20: Kjører mot Stavanger etter rute. |
Hej Roar!
Vilka lok vill du ha för du skulle vända om? Jag kanske kan fixa dem åt dig. |
Citat:
Når du kjører 705 , kjører du da i realtid slik at du er lokfører på natta ? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men når jeg kjører tog med singel lok og skal koble fra togsettet ved bruk av f 9 knappen så kobler vognene seg på igjen når jeg prøver å kjøre loket i fra . Problemet er kun mellom lok og vogn , alle andre fra og på koblinger fungerer helt fint. |
Citat:
Men strengt tatt er det ikke så farlig for min del, men hadde vært fint å hatt det i et par tyske lok jeg har; På WupperExpress11 når man kommer til Dortmund fra Münster må du foreta rundgang for å komme deg videre. Vanligvis kobler jeg fra lok, kjører til en bru og foretar en trekantvending og rygger tilbake. Men man gjør jo ikke sånt i virkeligheten!! Tror problemet ligger i Microsoft.NET 1.1 siden rv_cvf krever 2.0. Også litt frustrasjon over om MSTS bør ligge i Programfiler (x86) eller ikke... Hvis flytting til x86, full re-installasjon eller bare flytting av mapper...? Da går det i å finne rett versjon av microsoft.net 2.0.... Er redd for PC-problemer. Jeg ville ikke nevne alt dette ovenfor, da dette blir litt for mye frustrering... |
Citat:
På natta drømmer jeg om sovevogn.... |
Jeg har to lok i front på alle loktog . Lok 1 ordiner vei og lok 2 med førerom vendt andre vei , bakende mot bakende mao . Da går det helt fint å bytte førerende og kople lokene fra vognene uten problemer . Jeg snur lok 2 med å høyreklikke på det når jeg lager consisten .
|
Citat:
|
Citat:
Forekom ofte når jeg jobbet i Nsb. Det som er er vanligt med to lok er at fremste pantograf på lok 1 brukes og bakre pantograf på lok 2 . Hos meg blir det bakre pantograf på lok 1 og fremste pantograf på lok 2 . Slike detaljer bryr meg ikke , hovedsaken er at det fungerer :-)) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36. |