![]() |
Screenshots för samtliga simulatorer.
2 bifogad(e) fil(er)
Varför inte visa bilder från samtliga simulatorer.:Fnissa:
Här visar jag RW-bilder från Finse på sommaren och vintern.:drool: |
1 bifogad(e) fil(er)
HectorRail 161 "Deckard".
|
2 bifogad(e) fil(er)
Lok med katter :)
|
Trevligt! Har du blivit vän med katter? Hihi
|
Japp, katter och rävar kommer bra överenns. :p
|
Railpool-lok har kört slut på ström mitt ute i bushen ;).
http://www.hostthenpost.org/uploads/...b29db9096d.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...591bf8c47e.jpg |
Eländiga nylok detdär, när nåt går sönder är det omöjligt att laga! ;)
Snygga bilder, även om något brunt hade varit trevligare som motiv! :) |
Kort tåg till Skagen idag.
1 bifogad(e) fil(er)
Blev ett kort morgontåg till Skagen denna morgon.
|
Citat:
Nått' i den här stilen kanske passar herrn bättre ;):D. Men vem f*n har snott bron?? (hehe) http://www.hostthenpost.org/uploads/...b4454a013b.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...b48780f720.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...ca8f2c0754.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...92c794945e.jpg |
Snygga bilder, Ekan! Säkert har vårfloden snott bron.:Fnissa:
|
Staden växer så det knakar vilket även föranlett uppgraderad signalsäkerhet.
Driftplatsen har försetts med stopplyktor som möjliggör samtidig infart utan skyddsväxel. Här möts två av dagens tåg. http://i1125.photobucket.com/albums/...psf6rqvzla.png Vid slutstation växlas tåget undan för fekalietömning och lite ny diesel. http://i1125.photobucket.com/albums/...psnc5kedcj.png I bakgrunden förbereds en annan Y2 att gå i nästa tåg. http://i1125.photobucket.com/albums/...ps51mlc7px.png |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack Mazz för beta 30-talsvagnarna!:tumme_upp:
|
Y2 1379 passerar en obevakad plankorsning.
http://i1125.photobucket.com/albums/...pstutpjzly.png En stund senare passerar samma fordon ute på grönområdet. http://i1125.photobucket.com/albums/...psgfzohy6m.png |
2 bifogad(e) fil(er)
Rc4 1290 med Gt 8690 avgår efter ett uppehåll vid möte med P 45822 som drogs av två Rc6 1409 och 1340
|
1 bifogad(e) fil(er)
BR185 GC drar 22 timmervagnar:eek:
Loket finns för hämtning: http://www.amicitreni.org/download/c...4ce4018d2fba60 |
1 bifogad(e) fil(er)
Nästan 4000 ton, Tehachapis västra sluttningar får Granstanda, Hökmora och Dagarn-backarna att verka som plan mark, 19 promilles stigning i snitt i nästan 9 mil. Gäller att hålla ett öga på traktionsmotorernas temperatur som började krypa upp emot 120 grader.
Uppenbarligen underskattade jag backen och tog med mig för få lok, för mindre än 10 minuter senare var det obönhörligen stopp. Loket orkade mer, men det var dåligt fäste. Bara att bromsa fast och begära hjälplok (eller vad det nu kan tänkas heta i Amerikat). :) |
Jo Tehachapi backen är inte att leka med. Lätt att köra fast där.
2,8 hästkraft/ton tror jag man behöver för att komma upp och dessutom helper rätt placerade så man inte drar av kopplen (om man har fler än 3 lok). Men väldigt häftig rutt att köra på i Run8. Behövs nog 3 lok för att få upp 4000 ton uppför backen (3,3 hp/ton) |
Ska man verkligen behöva ha tredje loket bak för att kopplen ska hålla? De amerikanska automatkopplen ska väl klara mer än skruvkoppel, vi kör ju vagnvikter på uppemot 3000 ton med trippel Rc, utan problem. :)
|
Du missuppfattade mig om man har 4 lok och alla är fram och man drar på för fullt vid starten så går kopplen av (har jag märkt)
Kopplen klarar 400 klbs Så 3 lok fram och 1 bak är väl att föredra. Man ser det på skift z flera gånger (tror jag) kraften på kopplen. Har man alla 4 lok fram så får man vara försiktig med kraften upp till 20 mph gissar jag innan man kan köra med full kraft. Du glömmer att kopplen är kraftiga i Usa men Loken är ännu kraftigare, startdragkraften på en rc är 290 kN Länk medans ES44/dash9 har ca 650 kN i startdragkraft Länk vissa lok har 822 kn (EMD SD90MAC Länk ) 142 klbf för ett lok= 3 * 142 = 426 Klbs dvs även det är över gränsen var kopplen klarar (400 klbs) men ofta går det bra med 3 lok fram ändå för man nyttjar sällan 100 % av kraften direkt. Jo naturligtvis måste man ta upp slacket först (annars går kopplen direkt av) men när sista vagnen rör sig och man har 4 lok och drar på för fullt går kopplen av. Shift-B is a new Train-Graph that shows a text-representation of each unit of the train. “E” shows a locomotive, and each “-” is a railcar. The upper set of dashes shows the coupler-force on that car, and the lower dashes show the Brake-Cylinder pressure for that car. The colors will fade in between the values shown below: Coupler force Color Scale: black = bunched, 400klbs+ blue = bunched, 390klbs green = bunched, 150klbs white = 0 klbs yellow = stretched, 150klbs orange = stretched, 250klbs red = stretched, 350klbs purple = stretched, 390klbs black = call Kenny Loggins |
Huvudsaken är väl att man tar upp slacket i tåget först, alltså körläge 1 eller 2 tills alla koppel är sträckta.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tuff Tuff :D Testrunda
|
2 bifogad(e) fil(er)
Provkörning idag av Db br 01. samt i med persontåg
|
Ute och testkör för att se hur min kontaktledning ter sig i miljön.
http://i1125.photobucket.com/albums/...pskmrsjfuk.png |
Är det där msts/or eller trainz? Ser ju klart intressant ut...
|
Citat:
|
Jo jag tyckte också att det såg så ut på marken. Men kontaktledningen ser nästan för bra ut! :tumme_upp:
|
Väldigt intressant :)
|
tack till alla utställnings deras egenskaper redo för nedladdning. Jag har MAP laddade mig Svensk_bana_1975 i TANE :)
wenn es hier nicht herpasst, entschuldigung. Ich freue mich aber immer hier auf dieser Webseite vorbei zu schauen. |
1 bifogad(e) fil(er)
Kjører tog 63 til Bergen. :grin:
|
Skapade en alternativ SkyDome och Moln-textur till Open Rails. Jag tycker det blev godkänt!
http://i1125.photobucket.com/albums/...psdwjskoa6.jpg |
Kan inte annat än hålla med!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu börjar det likna något.
Kan ni gissa vart jag är? :) |
Kumla? :)
|
Trevliga bilder allihopa :).
------------------------------------------------ Tågmöte ;). http://www.hostthenpost.org/uploads/...37c14e93eb.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...addb2327cf.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...32eb72613a.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...7d4c5be15a.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...c4878789ea.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...d72152dd60.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...b0d780d578.jpg http://www.hostthenpost.org/uploads/...789250d999.jpg |
Fina bilder :)
|
Y31R 1424 på besök hos Bombardier för tillsyn..
Inkörd i verkstaden för att lyftas upp och underhållas. http://i1125.photobucket.com/albums/...psv1r9heol.jpg Uppställd utanför verkstaden för att hämtas och köras åter till hemstation. http://i1125.photobucket.com/albums/...psqnzzzzex.jpg |
Citat:
@Granders: Är det tågverkstan i Västerås? Perfekt isf för min mälardalsprojekt! |
Nej inte specifikt Västerås, men en iallafall en tågverkstad i Bombardiers regi.
Inuti finns (ej animerade) liftar och ställningar m.m. Verkstaden, till ORTS, finner du i min mapp på Google Drive https://drive.google.com/open?id=0B6...mtxdU5oMUF4d1E |
En Contessa har visst dykt upp i simulatorn direkt från ritbordet.. ;)
http://i1125.photobucket.com/albums/...psnshon9pk.png |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009