![]() |
"The big reveal" på fredag 1 juni
https://forums.dovetailgames.com/thr...g-reveal.4892/
Spännande! .. eller inte... :rolleyes: Jo, med editorer blir det spännande, men jag tänker inte hoppas på för mycket. Än. |
https://steamcommunity.com/app/530070
Citat: What could it possibly be? Route Editor? Muliplayer? Loot crates? :) |
Spännande. Editorer är det nog det viktigaste nu. Man kan ju inte ens nu göra sitt eget tåg i nuläget.
Men även multiplayer vore en stor nyhet. Vilket fall blir det spännande att vänta ut nyheten. |
Hej!
Kommer editorerna kosta pengar?:vetej: |
Citat:
Om, jag säger om, editorer nu skulle vara med så skulle jag nog personligen bli lite glad om dom kostar pengar. När saker kostar, så kan man ju ställa krav oxå... :) När dom bara är med som "ej supportad feature" så smiter dom ju undan ansvar för verktygen. Erfarenheten från TS2018:s editorer är ju inte direkt imponerande, i synnerhet inte dokumentationen. Så jag hoppas dom tar betalt för editorerna även om jag egentligen tror att dom kommer köra samma som TS2018, ingående i basprodukten men efter release händer just inget mer. Om det nu kommer några editorer öht. |
Oh näh! Det hände inte...
https://www.youtube.com/watch?v=1GXp...ature=youtu.be https://live.dovetailgames.com/live/...d-announcement PS4 och XBOX one hände |
Citat:
Så var det med denna "heta" nyhet... Lite märkligt att "vinka" med RE, multiplayer etc och så blir det bara en j**** spelkonsol... fast klockan är ju inte 18 än? Borde dom inte byta namn till TGW? Train Game World... ORTS blir mer och mer intressant... :) |
Helt värdelöst. Stor besvikelse vart man än läser.
1,5 år och vi har inte ens basen för en tågsimulator....:tumner: |
Troligen hade Hawk rätt om det.
Vi kan fortsätta som vanligt med RW och ORTS. |
Citat:
Sedan 2001 då MSTS kom ut har det gått 17 år men jag känner att det har aldrig nästan varit så dåligt som nu. 2001 ett otroligt stort intresse och vi var nöjda då med den produkten (hyfsat) Nu en massa år senare så finns det en massa simulatorer men ingen är riktigt bra enligt mig. Mitt intresse kring tågsimulatorer blir bara lägre och lägre. Använd TSW grafik tillsammans med Run8 fysik och tågkänsla med trainz a new era editorer kanske. Det hade blivit en tågsimulator som heter duga. TSW är den som är kanske den som är närmast men när Dovetail agerar som de gör så känns den nästan omöjlig i nuläget. De har sagt att de utvecklar editorer i 1,5 år utan att vi sett någon glimpt av den. Får man ljuga hur länge som helst. Att vi inte har en aktivitets editor är ju rent skandal. Läste någonstans att om de släpper den så släpper de källkoden till TSW. Men jag är rädd att sanningen är att de tappar monopolet. Nu är de ensam som tar fram lok och rutter. Får vi editorer är det risk att vi bygger lok och rutter.... Dovetail ser bara en grej och det är pengar pengar. Otroligt synd att Microsoft la ned sin spel avdelning.... Tur att flygsimulatorerna inte går denna väg. De har aldrig varit så bra som nu istället. |
Jag känner spontant att jag mest känner mig besviken för att dom inkluderar PC som en del av detta stora avslöjande, för simulatorn har ju funnits till PC ett bra tag nu.
Men jag känner inte alls lika starkt kring detta som många av er andra tycks göra, för DTG har hela tiden varit tydliga med att det kommer att komma till konsol med, men det är verkligen inte gjort i en handvändning att föra över något till konsol. Nu när det är färdigt till konsol och kommer att släppas dit, finns den färdiga basen för dom att utveckla verktyg och MP som kommer att passa alla spelets utgåvor, utan att man behöver sitta och göra om jobbet flera gånger. Nu har DTG den grund dom behöver för att utveckla verktyg för tredjehandsutvecklare, så att det dom gör kommer kunna portas ut även till konsolerna. Och nu har dom även möjlighet att bygga upp en fungerande multiplayer, som rent utav kommer att fungera mellan dator och konsol, vilket i realiteten gör multiplayern bättre för dom som så önskar att ta del utav den. |
Klipp o klistra från steamforat:
darkage / Train Sim World: CSX Heavy Haul 9 jun @ 14:48 during yesterday's stream, DTG announced they'll soon have news about the editing tools, I'd expect them sharing those news with the community until the end of this month |
Citat:
Med tanke på hur många tusenlappar jag har lagt ut på TS, så vore det katastrof om dom lägger ner även TS |
Citat:
De har kanske lyssnat. de fick en oerhörd kritik när det 1 juni när det var mot spelkonsoler nyheten var |
Såg detta. Det var samma som Mazz skrev om
Don't worry, a 3rd party editor is in the works, and its development is completely independent of the game content and its development During the Consoles preview stream (aka PS4 gameplay preview) a DTG representative was in chat, like usual during an official DTG stream, and they answered a user who had a question about the editor saying they'd share news with us soon. Now soon we can suppose it is now but the end of this month, somewhen in July, or August,t hat we don't know. Matt did also mention to us (in discord, and a few months ago iirc) there's already a couple 3rd party dev teams learning and practicing development with the UE4 editor, so that as soon as DTG release their editor, those devs can start their adaption and transition to develop content for TSW. ------------------------------------------------------------ DTG_Luke [utvecklare] 25 jun @ 10:26 Ok TheMadHatter, time for me to step in here I think. I'm afraid your expert analysis is flawed, because as others have pointed out, you're continuing to completely ignore the business model that DTG followed with Train Simulator. Our third party partners have produced so much content that it has kept the game alive for so long. It is the same business model we intend to carry over to Train Sim World. Now we could have gone the route other game developers have gone and just released the standard Unreal 4 editor on launch, but this would have been a very, very bad move. We've already had a lot of critisim about how user-unfriendly the editor in Train Simulator is, and if you think the standard Unreal editor is any easier to use, you're dead wrong. Just give it a go and see for yourself. Someone with no background in games creation wouldn't know where to start with it! We've been putting in a lot of work on our heavilly modified editor. Not only are we introducing more features to the editor, like the simugraph, the ability to include DLC content in scenarios without giving away the source and several other things, but we've also put a lot of effort into making the editor more user friendly and easier to use overall, even for beginners. As said, we want third parties to start creating content, but with the amount of critisim we've had over Train Simulator's editor, we also want to get this one right. Unfortunately, we can't do that and rush it. Compounding the time is also the legal wranglings. We've made a lot of changes to the unreal editor, this requires us to agree on a special licence with Epic to release it. And when we release the editor, which we will do as soon as we're happy that it's ready, it will be free of charge. We've always said this. |
Bästa postningen från DTG på länge tror jag... :)
Förhoppningsnivån hos mig steg just med 5 punkter... Tack jorgen3 :tumme_upp: |
Jag håller med. Jag trodde nästan TSW var döende, men detta är otroliga nyheter.
De håller på med editorer som släpps troligen snart (Höst) och att de börjar få till fysiken på loken som var varit riktigt bedrövligt. Sedan om något år kanske så finns multiplayer på plats Så nu tror jag på en väldig ljus framtid för TSW |
Citat från denna tråd:
https://steamcommunity.com/app/53007...0517058/?ctp=3 DTG_Luke [utvecklare] 2 timmar sedan Ursprungligen skrivet av MugHug: Yet there still seems to be much confusion in the community as to what is happening and when. Why? And personally I think DTG needs to self-reflect in that aspect as they control the degree and effort of communcation and the customers can only react to it. In respect to Discord, it seems that it should not be required that everyone needs to use Discord just to hear the latest and greatest titbit from a DTG representative. But the impression seems to be the case. The forum should be sufficient and is quite capable to communication anything desired. By the way, Hi. I'm Luke, Dovetail's new trains community manager. I agree, in the past, communications levels between Dovetail and it's community has been poor. As the new community manager it's my mission to turn this around and get everyone informed on all the latest official info from DTG, rather than everyone having to rely on tidbits spread through Discord or word of mouth from other community members. I have already made a couple of changes and have set myself into a more permanent presence on these forums. Further changes will take a little more time as this is just my second week, but all I can say on that is watch this space. Även detta känns positivt. Förhoppningsnivån ytterligare 2 punkter upp... :) |
Idag, för några timmar sedan:
DTG_Luke [utvecklare] 3 timmar sedan We have not abandoned the tools. We have also started them, they're coming along quite well. As has been previously stated, we could have just released the standard UE4 editor like certain other developers have, but this would have been a bad move for us and our intentions to get third parties creating add-ons. The UE4 tools are professional development tools. They are not beginner friendly and not very user intuitive and have a very steep learning curve. Dovetail took a lot of flak over the years on how complicated the Train Simulator 20xx tools were. If you thought they were hard to use, they weren't a patch on the EU4 editor. We are taking the time to get our tools right. We have heavilly modified them to make them easier to use, and added loads of features to accomodate the new things we've added to the Unreal engine. Once they're out, you'll be able to create new routes, new locos, new wagons, scenic assets, new scenarios for existing routes... everything a third party developer would need to create Add-Ons. But we can't do all this in a rush... It takes time. But they are coming. ********** lite senare: DTG_Luke [utvecklare] 2 timmar sedan Ursprungligen skrivet av Kestrel: Apparently, no one can take a joke. But, thanks for the standard "it's in the works" response. I know you have to make things easy now that this a console based game. Believe me, as a very very long time mod maker (spanning back some 16 years) before joining DTG, I really really wish I can give far more than a "standard we're working on it" response. But for many reasons including legal reasons I cannot simply show the tools off right now. As much as I really want to. Edit= also, when are people finally going to drop the "it's being dumbed down for consoles" cliché? The game is not being dumbed down for consoles and consoles are NOT the reason that recent routes have been shorter than we'd like. The latter is simply down to time, not hardware limitations. Väldigt bra vibbar tycker jag. *förhoppningsfull* Klipp-o-klist från: https://steamcommunity.com/app/53007...1877522817743/ Bilder är väl aldrig fel? https://cdn.discordapp.com/attachmen...96/unknown.png https://cdn.discordapp.com/attachmen...77/unknown.png |
Hoppas!
men det vore kul om man kunde få fram en importverktyg så utvecklare kunde utveckla direkt mot unreal-motorn och immportera. Inte bara genom DTGs verktyg. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Resonemanget blir ju dock lite spekulativt eftersom vi inte sett något av DTG:s editor än. Ville dock förstå lite vad tänkte på. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009