![]() |
Cosmonova Trains (Nytt namn)
Nytt bolag startat. ETAB (EuropaTåg AB) söker nu förare för heltidsanställning.
Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifter: Du ska köra vårat Ra-lok mellan Västerköping på VHJ till Törevalla på JBJ och åter. Arbetstid: 3 dagar i veckan. (max 45 timmar i veckan) Lön: Enligt överrenskommelse Vid frågor kontakta oss på msn-adressen: europatag@hotmail.com Om du vill bli en förare nu på en gång så var god skriv namn och e-mail i denna topic. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Kul med fler bolag, så att det händer lite i branschen så att säga!
STAB kan erbjuda dig att vi bemannar dina tåg med våra förare. Du får alltså hyra förare av oss. Tyvärr kan vi inte medge övertid för våra förare, överskrider arbetstiden 40 timmar får du hyra en till helt enkelt. Du kan välja att hyra förarna på timbasis, veckobasis eller för en längre period. /Andreas Rosén VD, STAB http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
ETAB har nu expanderat genom att köra 2 dagliga avgångar mellan Västerköping och Mönchen Gladbach. Dragkraften i dessa tåg är en Rc3 samt vagnarna är kanske inte av högsta klass men dom duger väldigt bra samt att tåget även har en bistro tillkopplad.
En avgång i vardera riktnig kommer att gå via Oberbarmen. Resten går direkt mellan Düsseldorf och Solingen Ohligs. Tidtabell: 08.00 från Västerköping mot Dü/Mg via Oberbarmen. 15.00 från Västerköping mot Dü/Mg. 11.00 från Mg mot Västerköping. 18.00 från Mg mot Västerköping via Oberbarmen. I och med denna storsatsning så har vi även anlitat fyra stycken nya förare. Dessa personer ska köra vårat Ra med tillhörande vagnar samt vårat nya tåg som ska trafikera sträckan Västerköping-Mönchen Gladbach via Helsinghamn, (Oberbarmen) och Düsseldorf. Vi har även infört ett nytt enkelt biljettsystem med fasta priser för fasta sträckor. Våra termer för 1 klass och 2 klass är Business Class och Economy Class. Economy Class: Västerköping-Törevalla 340 VSEK Västerköping-Mönchen Gladbach 400 VSEK Västerköping-Helsinghamn o.å 250 VSEK (Gäller endast för Economy). Business Class: Västerköping-Törevalla 440 VSEK Västerköping-Mönchen Gladbach 500 VSEK Kliver man på i Helsinghamn så kan man inte åka i Business Class till Västerköping. Men om man t.ex har klivit på i Solingen Ohligs så kan man åka Business till Västerköping. Servering ombord: Vi har servering ombord på våra tåg till och från Düsseldorf/Mönchen Gladbach. Där finns det en bistrovagn där du kan avnjuta en lunch eller middag, ETAB serverar även öl och vin efter klockan 11.00 (betyder att 08.00 turen från Västerköping inte säljer alkohol ombord). På våra tåg till och från Törevalla så har vi en serveringsvagn ombord på tåget där man kan köpa lite lättare drycker samt smörgåsar och godis. Egen matsäck är naturligtvis tillåten men uppvärmning av mat kan vi tyvärr inte hjälpa er med pga hygienen. Platsbokning samt köp av biljett ombord: Platsbokning är inte obligatorisk. Men vi vill gärna att ni bokar era platser innan avgång. Ni kan även köpa era biljetter ombord på tåget men då tillkommer en serviceavgift på 50 VSEK. Köper ni era biljetter ombord så tilldelas ni ett säte i mån av plats. Ombord på våra tåg till/från Mönchen Gladbach måste ni boka plats då bolaget följer dom nya EU-reglerna om att ståplats inte får förekomma på sträcka där restiden är mer än 120 minuter/2 timmar. Europa Tåg AB har även planer på att starta nattågstrafik mellan dom olika rutterna som är kopplade i nätet. Då blir vårat huvudsakliga nät rutten SWE. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
PRESSMEDDELANDE Torsdagen den 1 April 2004:
Pga bantekniska problem på JBJ så kommer ETAB´s dagliga tåg mellan Västerköping och Törevalla att ställas in på sträckan Gerresheim-Törevalla. Bussar ersätter trafiken. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Nu händer det saker i den virtuella världen! Mycket roligt, dock hade det blivit ännu roligare om ni hade haft en hemsida där ni redovisade allt på!
Men var känner jag igen biljettsystemet ifrån? I och för sig har jag plagierat STABs biljetter från två kända flygbolag, men ändå [:o)] Och så en fråga; Mohammad gjorde vad jag precis höll på att göra. Nämligen skriva ner priser! (STAB är alltså tvåa för en gång skull [}:)]). Men nu till frågan; har pass väl stämmer dina priset med det pris/passagerarkilometer du tar ut i kontraktet? Min plan var nämligen att göra en "normalbiljett" som kostade som kilometerpriset i kontraktet och låta de andra dyrare och billigare biljetterna "ta ut varandra". Är du inne på samma spår? Och vad säger ni andra i samma bransch? Intressant vore om SVTTL kunde göra statistik där man kan jämföra kostnaden mellan olika bolag! http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Sen Pursche "kom till makten";) så har passagerarkilometrearna försvunnit. Och jag har fasta priser för enkelhetens skull. Jag avrundar till närmaste tiotal. Och vi ska även meddela att snart kommer projekt "Nattåget" startas, projektet går ut på att bedriva nattågstrafik mellan dom olika rutterna och i samarbete med företagen. Första sträckan som ska bli trafikerad av Nattåget är: Kvarndalen-Düsseldorf-Västerköping. Från NEJ kommer då ett annat tåg att ansluta och NEJ-tågets vagnar kommer att kopplas in i nattåget på station Düsseldorf Hbf. Alla företag som vill är välkomna att ansluta sig till projektet. Som sagt, det är ett samarbetsprov. Företag som hittils är med i projektet är såklart ETAB och SVTTL
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Jag kör i andra klass med det km pris som anges i kontraktet, första klass är litet dyrare!:) Där är det 1.50 i kilometertaxa som gäller.
Reser man hela VHJ ingår också gratis fika i kiosken!:) MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
UBOPGE ansluter sig till Nattåget!:)
MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Ähhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh [8][8][8]
Passagerarkilometrarna har inte alls försvunnit. M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Jag vill gärna kommentera denna sak. Tåget är tänkt att trafikera sträckan Kvarndalen - SWE - Västerköping. Har funderat lite, och låtit er få tiden; 23:14 som avgångstid från Kvarndalen.
Vill gärna veta av Hans vilken tid tåget från Västerköping beräknas komma in på KMJ. MVH Erik http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8945215206.jpg VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
Inga fler bolag förutom UBOPGE, SVTTL och ETAB? Vad hände med dom andra företagen????[8D]
Nya sträckor kommer att öppnas för nattågstrafik så fort nåt bolag är intresserat, sträckorna är: Svartsjöliden-Mönchen Gladbach (JBJ-SWE) Oberbarmen-Nedanby (SWE-NEJ, ett ellok drar tåget mellan Oberbarmen och Düsseldorf och därifrån är det diesel som gäller.) Och om SVTTL tillåter så kommer ett nytt "företag" bildas för att stödja projektet genom att köpa vagnar och sen använda dom i trafiken, det enda företagen står för är dragkraften. Samt att företagen som är inblandade i detta projekt ska veta att Nattågen har en egen taxa som ska gynna alla företag. Vi kan t.ex bestämma ett fast pris för passagerarkilometrar som ska angivas i alla kontrakt som används. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Så här spontant känns det väl som om det är såpass många bolag att det är onödigt att en person sitter på flera stycken. Men det är ju som du säger upp till SVTTL/Pursche att bestämma.
STAB är intresserad av nattågstrafiken. Dock har vi lite svårt att vinsten med att vara flera bolag om denna tur? Finns ju ett uttryck som säger "ju fler kockar ju sämre soppa". Men som sagt är vi intresserade. Kan du föreslå någon lämplig sträcka som du har vakans på? http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
När jag menar att det ska gynna alla bolag som är sammankopplade till projektet så betyder det självklart att ett bolag tjänar mer än ett annat pga sträckans längd m.m. Men passageraravgiften ska vara detsamma.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
STAB är intresserade av sträckan Oberbarmen - Düsseldorf ALTERNATIVT Mönchengladbach - Düsseldorf. STAB söker med anledning av detta bolag som kan hyra ut ellok nattetid till oss.
STAB vill också ha tider för tåget avgång resp ankomst till Düsseldorf. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Två nya sträckor är inlagda i körnätet:
(Solingen Ohligs)-Oberbarmen-Mönchen Gladbach Oberbarmen-Västerköping via Düsseldorf Obs! Alla sträckor börjar trafikeras tidigast v.17. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Projekt Nattåget fortsätter i denna tråd:
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8933 Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
ETAB har nu börjat köra nattågstrafik mellan Kvarndalen och Västerköping via Düsseldorf. Avgångstid från Kvarndalen blir 1900 och från Västerköping klockan 1906 varje kväll.
Tåget stannar på dessa stationer: Kvarndalen Bergvalla Dejerud Munksäter Karlfors Duisburg Düsseldorf Flughafen Düsseldorf Hbf Solingen Ohligs Helsinghamn Ekholmen Dunholmen Ängelsborg Västerköping ETAB har köpt loken till trafiken och lånköpt vagnarna. Det är två tågsätt i trafik dygnet runt. Och sen så ska ETAB köpa in nya kontorslokaler vid Ängelsborg C på VHJ. Alla tåg står uppställda runt Västerköpings bangårdar. Hemsida: Olis AB har erbjudit sig att göra EuropaTågs hemsida. För detta arbete så får Olis AB 105.000 VSEK och sen får dom en mindre summa för att uppdatera hemsidan minst en gång i veckan. Och sen har ETAB äran att presentera sin nya biljett Smartie. Som man hör på namnet så är biljetten smart pga att den är ungefär som SJ´s sistaminuten biljett. Man får 55% rabatt på ordinarie pris och biljetten kan köpas tidigast 24 timmar innan avgång och kan avbokas senast 2 timmar innan avgång, om avbokning sker så får kunden endast 35% av biljettpriset tillbaka. Biljetten gäller på alla sträckor förutom nattåget som inte medför sittvagn av något slag. Nattåget: Njut av en lättare måltid i bistron och se på en film senare, båda dessa saker kan du göra i våran ny vagn av littera S12. Varje kväll visas en film till en kostnad av 40 VSEK per person. En ny film kommer varje vecka. I våra sovvagnar av littera WL6 så kan du och ditt sällskap sova bekvämt och ni har tillgång till dusch antingen i kupen eller längst bort i vagnen. Våra liggvagnar av modell BC4 är handikappanpassade genom att det finns utrymme för rullstolar samt en handikapplift i vagnen. I liggvagnarna finns det en dusch i vagnsänden och sängarna är fällbara. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Ursäkta mig lite här. Men var fick du avgångstiden från Kvarndalen i från?
MVH Erik http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8945215206.jpg VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
[u]Pressmeddelandet för v.15</u>
Som vissa av er har sett så går det dåligt för ETAB den här veckan. Våra utgifter är nästan det tredubbla mot våra inkomster och vi försöker åtgärda detta så snart som möjligt. Sen så har även ETAB sålt ett antal av sina fordon till STAB. Dessa fordon är 1 Rc2, 2 BC4, 1 S12, 2 WL6. Allt detta säljs för en summa av 3.000.000 VSEK (3 miljoner). Sen så startar ETAB´s nattågstrafik nu v.17. Tågen går: 22.55 från Västerköping måndag, onsdag och fredag. 23.14 från Kvarndalen tisdag, torsdag och söndag. På lördagar går ej tåget, då står det i Kvarndalen och är på service. Övriga dagar förutom lördagar kör STAB tåget (med eget lok och egna vagnar). EuropaTåg AB planerar även att starta flygtågstrafik Helsinghamn-Ekholmen-Helsinghamn samt Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen-Duisburg o.å Då kommer vi att köra 20 min trafik mellan Heh och Ekh (H-hamn och Ekholmen) med ett stopp i Adelsberg. På sträckan Dü-Dü Fl-Du så kör vi 15 min trafik hela dagen. Observera att flygtågstrafiken inte är igång ännu. Vi hälsar även våran nye fordonschef samt förare Johan Olsson (JSON) välkommen till ETAB. Det var allt för denna gång och nästa vecka så kommer ett nytt meddelande. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Meddelande:
ETAB´s hemsida är nu klar. Det enda problemet som återstår är att hitta en lämplig adress. Ni får gärna komma med förslag. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
<center>PLANERADE TRAFIKFÖRÄNDRINGAR</center>
ETAB´s nattåg kommer nu endast stanna på stationerna: Västerköping Düsseldorf Kvarndalen Detta pga att vi kommer dra in på uppehåll från och med att gällande kontrakt har gått ut. Då kommer endast tågen stanna på stationerna; InterCity Västerköping-Mönchen Gladbach: Västerköping Düsseldorf Mönchen Gladbach InterCity Västerköping-Törevalla Västerköping Gerresheim Törevalla InterCity på KMJ som fortsätter till Neuss Hbf kommer vi också att starta med och då stannar vi bara på: Kvarndalen Düsseldorf Neuss Vi kommer även att försöka utöka trafiken till: IC Västerköping-Mönchen Gladbach 6 turer per dag. IC Västerköping-Törevalla 4 turer per dag. IC Kvarndalen-Neuss ska vi ha 13 avgångar i varje riktning. Alla tåg går isåfall dagligen med undantag nattåget. Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
ETAB´s styrelse har nu beslutat att endast satsa på personbefordad trafik, dvs resandetåg. Vi planerar i och med detta beslut oss för att starta regionaltågstrafik mellan Solingen Hbf och Düsseldorf Flughafen Terminal. Till detta ändamål så kommer vi behöva 5 lokförare till. Till denna trafik kommer det införskaffas 2 till 6 stycken X12 alternativt 3-4 IR4 som vi köper in från danska DSB, antalet fordon påverkas av resandeantalet. Tidsintervallen mellan tågen då blir:
Solingen-Düsseldorf var 60:e minut. Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen Terminal var 30:e minut. Vi planerar även i.o.m detta att köra tåg mellan Düsseldorf och Karster See. Där blir intervallen var 60:e minut. Till denna trafik så behövs 2 stycken Y2 då länsbanan mellan Neuss och Karster inte är elektrifierad. <center>OBS! ALL TRAFIK SOM NÄMNS I DETTA INLÄGG ÄR FORTFARANDE PÅ PLANERINGSSTADIET</center> Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Hehe, ja, att stå och tomgångsköra med Y2or inne i Flughafen Terminal är väl ingen höjdare... men ska vi verkligen använda materiel som inte rullar på svenska spår i SVTTL (IC3)? [8]
Obs, endast en fråga, inget påhopp (så att ingen blir ledsen nu [:o)]) http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
|
Jag ser inga som helst problem att använda 'icke svenskt' material. Vi har t ex T66 och EG-lk som rullar i Sverige ibland
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Problemet är att motorvagn IR4 inte är anpassad för svensk el. Så man måste anpassa dom först. Men dom är ruskigt bra om jag ska vara ärlig... dom har jättebra acceleration och sth är 180. Och istället för 3 delar i ett tågsätt så är det 4 delar.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
Jag tänkte mer på dig Pursche, att du inte ville ha allt för många prisuppgifter på möjliga och omöjliga fordon. T ex skulle ju tyska ICE kännas bättre än X2000.
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Är inte IR4 ett danskt tåg?
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
NÄr jag skrev icke svenskt materiel så menade jag alltså materiel som inte någon svensk operatör använder - inte var loket/vagnarna är ursprungligen är bygda.
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
IR4 är en dansk motorvagn.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
OK, IR4 kan vara ett problem i Sverige då den rullar i damnark som har 25000 volt i tråden.... Tyskt går däremot väldigt bra i Sverige.
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Citat:
/Viktor http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3819112047.jpg VD på NER http://fire.prohosting.com/ss1624/ |
ETAB har nu sålt ett av sina Rc2 och 5 stycken nattågsvagnar till STAB för en summa av 3.000.000 VSEK. Vi har även tagit ett lån på 13.000.000 VSEK. Det är en annan femma. Nattågstrafiken Västerköping-Kvarndalen o.å bedrivs av både STAB och ETAB men vi kör inte med samma taxa och samma biljetter. Även 2 stycken förare gick över till STAB i samband med köpet.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB |
ETAB´s hemsida finns nu på adressen http://i.domaindlx.com/etab/
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6926231204.jpg http://i.domaindlx.com/etab/ |
Europa Tåg AB har lånat in 1 stycken IR4 från DSB som ska provköras på svenska banor för att därefter anpassas för svensk el. Vi tänker även köpa in en X21 för att bedriva trafik på JBJ mellan Jarlsberg och Västerby.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
Citat:
MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
DJ Clinton; skulle vi inte vänta en vecka med köpet? Men men... och var är mina förare? [8]
Sen har jag en allmän fråga från er som vet långt mer än mig (för min del är jag flygplansfantast i grund och botten): Är inredningen (interiören) i IR4 och Y2 likadan? Och så ett allmänt påpekande. STAB vet i dagsläget inte om vi kommer att bedriva nattågstrafik. För tillfället står vårt nyinköpta tågset stilla... http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Nej, du sa att vi kunde vänta om jag ville det men jag sa nej. Och din (och min) trafik kommer ju igång ikväll om jag inte tar fel. Och dina förare ska skickas till dig så fort du kommer online på msn vilket du inte har gjort dom senaste dagarna.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009