![]() |
NTB.....kommer INTE att öppna DANMARK
NTB är ett nytt företag i den virituella världen.
Ägaren av det nya bolaget är ledningen efter det sålda SGTK. NTB kommer att öppna banan Danmark. Trafiken på denna banan kommer att gå från Helsingborg genom Skåne land till Malmö. Över bron till Köpenhamn. Sedan stora delar av Själland på den danska sidan. Det är även linje över till Jyland och söder ut till Volingsborg. NTB och SVTTL kommer att under den närmsta tiden att utforma hur detta skall fungera. NTB har som målsättning att öpnna denna banan inom några veckor, närmare tidpunkt kommer att tillkännages så snart detta är beslutat. Vi tar naturligtvis emot era åsikter här i forumet. NTB. |
Swedish Train anmäler härmed sitt intresse att få trafikera DANMARK.
Finns några fler uppgifter om banan? Ex elpriser (Danmark har ju dyr el???), är banan elektrificerad förresten? Dubbelspår? Ungefärlig linjekarta? Etc... http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
NTB och SVTTL har idag kommit överens om följande.
Dom bolag som idag finns på SVTTL kan även köra tåg i Danmark, med det bolag man har idag. För ekonomin enkelhet kommer det att vara samma pris på el och disel. Alla svenska diseltåg kommer att kunna köra i hela Danmark. NTB kommer att sköta handeln med dom danska tågen. Precis som SVTTL gör med dom svenska. NTB kommer nu att göra en sammanstälning på avstånd och dyligt av rutten. Det ska i sammband med SVTTL göras klart så trafik kan sättas igång, vilket är beräknat till V20-V21. Ntb kommer att inom en framtid ha en hemsida klar. |
OK, jag tolkar detta som att ni ännu inte har fastställt huruvida svenska ellok/elmotorvagnar kan köra i Danmark?
Personligen tycker jag att det vore bra om man försöker efterlikna verkligheten så långt det är möjligt, alltså att svenska ellok får problem i Danmark och vice versa. Dock vore det nog bra om första stationen i DANMARK (t ex Köpenhamn) kan trafikeras av svenska lok så att man har en möjlighet att "länka" sina egna turer i syfte att ge resenärerna en komplett resa. Var det tillräckligt otydligt [8] http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Kan svara på det direkt.....Svenska el tåg kan inte köra i danmark och vice versa.
Har funderingar just på att svenska eltåg till Köpenhamn oc Danska till Malmö. men det har inte fattas nått beslut om detta än. Men åter en gång Eltågen är för respektive land. NTB |
NTB....infomerar.
Det är nu beslutat att när det gäller ELdrivna tåg, så kommer dom Svenska att få gå till Köpenhamn och dom Danska till Malmö. Sträckan i Sverige är nu uppmätt. Helsingborg till malmö, går via Kävlinge och Lund är 86 km. Det är dubbelspår utom på en 4 km lång sträcka innan Lund. Malmö till Köpenhamn är 33 km. Dubbelspår. Byte till danska singnaler och byte av körsida sker på den danska sidan efter tunnelen under en del av öresund, strax innan Kastrup. |
Jag anmälde intresse för att köra till Köpenhamn när jag skulle starta med mitt tåg Västerköping-Mönchen GLadbach. Och sen så kan ju vissa svenska tåg gå över till dansk el. Det är ju tågen/loken: EG, X2, X2 Linx, X31 (Som ännu inte finns till msts). Men sen så har vi tänkt att anpassa våran Rc3 för trafik i Danmark så kommer vi att köra runt där.
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
Citat:
Tänk då på att ni måste instalera nödbromsblockering på lok+vagnar.. MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
Ska vi verkligen tillåta folk att bygga om sina tåg efter eget behag, det kommer att bli riktigt svårt att hålla reda på vilka tågset/lok som är anpassade för vad när företagen växer. Ponera att ett företag har 10 st Rc3 men att endast 2 är anpassade till danskt system. Efter ett tag när lok omplaceras etc blir det riktigt lurigt att hålla tungen i rätt mun. Vi har ju idag redan svårt att hålla reda på våra lokförare då dessa lånas hit och dit. Och vi minns väl alla problemen med att en del företag misstänktes fuska lite för ett tag sen när vi inte klart och tydligt redogjorde i mail till SVTTL vad vi hade hyrt (ett Rc blev ett Rc2 i dåliga tider och ett Rc6 i bra tider).
Personligen tycker jag att det bästa vore att göra som i verkligheten. Det vill säga dom tåg som är anpassade för danska systemet av någon verklig operatör även skall vara det i den virtuella världen och vice versa. "As real as it gets" är väl grundfilisofin? Men detta är ju mina personliga åsikter.... övertyga mig gärna om att motsatsen är bättre... http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
I verkligheten går det att bygga om loken för 'tvåspänningsdrift' Borde naturligtvis även gå i vår värld men det kostar. Vad säger ni om 5 miljoner per ombyggt ellok? :D
Detta går då att hålla reda på i företagens kalkyl där man skriver upp vilka som är ombyggda. M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
Det var inte att det var svårt att hålla reda på hur många lok som var ombyggda som jag menade utan snarare var loken gick.
Så dyrt som möjligt anser jag [:o)] 5 mille som sedan följer prisindex? Och där ges ingen kredit? :D http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
NTB kommer att ha dom Danska fordonen, på samma sätt som SVTTL har dom svenska.
När det gäller den danska sidan har NTB och DSB kommit överens om att NTB tar över allt som har med försäljning och uthyrning av dom Danska fordonen. Prislista som kommer att se ut som SVTTLs fordonsdata med priser kommer förhoppningsvis vara klar till sluttet av nästa helg. När det gäller ombyggnad av lok. Så går det säkert att genomföra, men det ska då ske genom SVTTL och borde kosta minst 5 miljoner om inte 10 miljoner. Har nu börjat att mäta upp den danska sidan. NTB kommer att söka efter trabsportör av S-togen, detta är ett tåg som går separat runt Köpenhamn och har egna stationer som övriga tåg inte kan stanna vid, ett separat system. |
Citat:
Mvh Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...6926231204.jpg |
NTB...informerar.
Det troliga är att Danmark kommer att öppnas till nästa helg, den 1 Maj. Arbetet har gått så bra att redan idag är mycket redan klart för trafik. Sträckor som är klara idag: Helsingborg-Lund-Malmö. Malmö-Kastrup-Köpenhamn. Köpenhamn-Helsingör. Köpenhamn-Roskilde. Det finns några sträckor kvar, men räknar med att dom ska bli klara i veckan. Annars öppnas dom som är klara. S-tog sträckorna kommer att öppnas senare. Det har även tagits fram danska tåg, dom ska bara prissättas. NTBs hemsida som också kommer att bli Danmarks är redan igång att göras, men det troliga är att vi får vänta någon vecka på den, om inte det flyter på lika bra som resten. |
Efter diskutioner mellan NTB och SVTTL, har det framkommit att man inte kan köra med samma personal.
Varje företag måste regestera sig på nytt hos NTB, ny personal måste anställas för att köra från Mönchengladbach och söderut. Detta är ett krav från SVTTLs sida. När det gäller dom svenska tågen måste dom byggas om för en kostnad av 5 miljoner kronor, om dom ska gå längre än till Köpenhamn. Frågor om detta besvaras av Pursche på SVTTL. NTB skulle vilja höra hur företagen ställer sig till detta. I avaktan på det kommer inte Danmark att öppnas. NTB trodde i sin enfald att detta skulle vara en rutt som alla andra. Vilket har visat sig inte vara fallet. |
Det är inte ofta jag blir upprörd men nu blir jag det. Vi kör danmark som en egen rutt och ger mig mer jobb på kanske 4 timmar i veckan så slipper vi diskutera detta. Tack för det. [xx(]
- Vilken tror ni kommer att få uppdatera den danska loken och vagnarna med priser och allt? - Vilken kommer att få hålla reda på arbetstider och annat på den danska sidan och lägga in detta manuellt? - Vilken kommer att få lägga till de nya linjerna med personal och allt? Jag har svaret. Det blir jag om detta är 'en rutt som alla andra' med danska regler och allt som skiljer från de svenska... :( Mitt förslag var (och är) att Danmark sköts som ett eget SVTTL med egna uträkningar och att NTB endast skickar saldot (summan av alla utgifter och inkomster) för varje bolag som jag på 10 minuter kan lägga in i SVTTL. Kommentarer tack........ M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
Som t.ex räkna ut ekonomi för några enstaka bolag.. Och ja, jag erkänner.. Jag är väldigt hjälpsam, inte minst här i skolan[:I] MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
NTB.....ger STAB sitt kapital och hoppar av detta helt.
Önskar alla lycka till. |
Dson, du kan väl öppna Damnark du då? Det är svårt att hjälpa mig med mina uträkningar utan att jag öppnar upp hela hemsidan för andra. Och det är jag inte säker på är en bra lösning.
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Citat:
MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Är med intresserad av att dra igång ett bolag och starta upp rutten:)
//MVH John |
STAB anmäler härmed intresse av att få ta över DANMARK. STAB lovar att resultatet kommer att bli bättre än för VHJ få ett annat affärskoncept kommer att användas om vi får förtroendet att förvalta rutten.
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
NTB..hade som sin stora ambition att verkligen starta Danmark. Men efter det att SVTTL ville ha det som ett Danskt SVTTL, ansåg Ntb att detta tillsammans med att mäta upp och dela upp turen vart för mycke på en gång.
Lite info om Danmarkrutten. Det är en svensk sida. En dansksida med minst 5 olika linjer plus S-tog som har 6 linjer. Kan säga att NTB har hållt på i snart en vecka och har inte mätt upp allt. Men lycka till den som tar över. P.S Har inte lyckas heller att hitta alla danska tåg till nerladdning pga. train-sim.dk inte finns längre. |
Citat:
Ställer gärna upp och hjälper till med rutten! MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
- Swedish Train AB -
Board of directors - PRESSMEDDELANDE 2004.04.27 - STAB förhandlar just nu med NTB om ett samarbete beträffande DANMARK. Mer information kommer fortlöpande. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
- Swedish Train AB -
Board of directors - PRESSMEDDELANDE 2004.05.01 - STAB meddelar härmed att planerna på DANMARK tillfälligt är lagda på is. STAB är fortfarande intresserade av att starta upp DANMARK, men inte just nu. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
PRESSMEDELAND Som STAB lägger också NTB Danmark på is. Men diskutionen med STAB kommer säker att fortsätta om ett gemensamt öppnande av rutten. NTB kommer att i lung och ro se över det hela igen, och eftersom rutten är så stor som den är så ser NTB att någon annan startar upp DVTTL och där efter kommer att starta upp rutten. Hoppas då på ett sammarbete med STAB. Enligt NTBs ägare så är det enda hindret idag att DVTTL inte finns. Han fortsätter: "Det är möjligt att det blir fler som sammarbetar med detta projekt. Att några går ihop och startar DVTTL." |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009