![]() |
Personvagnar C3x
Liten stämmningsbild från hobbypyssel med tanke på att fylla i ett fordonsslag som kanske det är lite sämre med till MSTS... Problemet är kanske att en sån här vagn nog gärna skulle vilja hänga bakom ett ånglok... Ett S-lok kanske? :) Sb? :) Kanske ett B-lok till o med?
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/1383025757.jpg Som synes en hel del kvar att göra, men tror man kan börja ana konturerna vad det är tänkt att föreställa för vagn iallafall... Texturen ska bl.a justeras lite granna, då fönstrena kommer lite lågt annars, därav den vita randen... Finfint arbete i övrigt med texturerna står Json för... Edit: Bytt ut bilden. Vagnen är en slags utgångsplatta för några olika versioner av vagnar. Texturen här är t.ex inte till en vagn med lanternin. Men, många detaljer är samma mellan varianterna, så jag började bygga en "generisk" verison, som sen får vara pappa til mer exakta vagnar. http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A |
Hej!
Ruskigt fin vagn....Det är bara att gratulera till dina framsteg i din nya karriär.... MVH Kenneth PS Jag har fått bredbandet nu och kan nås på messenger: knebert86@hotmail.com DS http://www.dinbild.com/SJ_Rc5.gif |
Supersnygg vagn!
Hoppas verkligen vi får ett lok att hänga den efter.... http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
är detta vad som ska bryta trenden?? :) Tja, vi får välan se, men den här vagnen har jag gett mig den på att den ska bli releasad inom en inte allt för snar framtid... (gäller väl o gardera sig.. [^] )
Nåväl, har meckat vidare på mitt C3-bygge, för att nu vara en måttriktig C3g, som även texturerna är gjorda för... Fortfarande finns det arbete kvar, som synes, men ljuset i tunneln börjar synas... Fler varianter ska följa... http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5460001530.jpg http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A |
1 bifogad(e) fil(er)
Tror nån släckte ljuset i tunneln eller så passerade tåget me god fart... :rolleyes:
Nåja, gammal tråd, men inte oaktuellt innehåll... Den här va ju en av mina första byggen som 3D-byggare och lite om-meck har det blivit, alla är barn i början. Så, två steg bakåt och tre framåt iallafall och nu pågår textureringen. Den här ska ju ut före mitt D-lok är det tänkt och kommer dessutom att varvas som jag sagt i annan tråd av bygge av byggnader... Fönstren är ju inte klara som synes, men dom kommer ta en del tankeverksamhet så jag vill ha den i msts så jag kan se hur resultatet är.. Så, allt småplock är på gång nu att textureraras.. Ska nog bli klar den här me... :) |
:tumupp:
. |
Jätte fin vagn!
|
Fin fint! :)
|
Supersnyggt Mazz!
|
Väldigt snyggt!. Kan tänka mig hur super snygg den kommer att bli med klara fönster och lite inredning.
|
va fel de kan bli när ja inte tänker mej för ;)
(för den som inte vet är det jag som misslyckats med underredestexturerna:)) |
Tack alla! :)
Sigma: Tack, har ju en bit kvar innan jag når upp till din kvalitetsnivå (om ens nånsin... :D ).. Japp, fönstren blir ett kapitel för sig det, lär nog bli några stapplande provskott först innan man kan tro på att det kan likna nått... knepigt kapitel, det där... Inredning ska de bli, ja... har fått såna texturer från Json oxå! :tumupp: Json: jaha, du.. berätta mer... :) För en som inte fattar bättre, så ser dina texturer alldeles utmärkta ut... :) |
5 bifogad(e) fil(er)
Jaha ja, ser inte bättre ut än att C3g har kommit ut på spåren nu.... Så, det är väl nu arbetet börjar ordentligt... :D Mycke står på "att-göra"-listan, men att ha fått ut en vagn på spåren är ändå en liten milstolpe för mig...
Ni får ursäkta de olika texturer på spåren, det är spår i LLJ som inte är utbytta till ScaleRail än. :o |
Jäklar va snygg vagn, en får väl börja på att snida vidare på B-loket nu då... men det går ruskigt segt.
/Jonatan |
Citat:
Ahhh! :D Så ska det låta, B-lok... :tumupp: det ska bli långa versioner av vagnen oxå, så det kommer passa toppelitopp efter ett B-lok... tack, förresten... :) |
Läckra bilder Mazz! Fanns vagnen i smalspårsutförande också?
|
Jadå, det fanns vagnar i samma stil på smalspår oxå, både 2-axliga och 4-axliga. Jag har bra texturunderlag för en 4-axlig SRJ-vagn, men saknar helt ritningsunderlag för smalspårsvagnar, tyvärr...
Får man bara tag på ritningar på varianter, så kan ju den här vagnan vara förlaga för sådana versioner, helt klart. Det är ju den här första som tar den längsta tiden att bygga. |
Väldans kul och inspirerande att se dessa vagnar.
Ser dock ut som att de går lite tungt på bilderna, hjulen är ordentligt nedsjunkna i rälerna. Mvh Anders |
Härligt Mazz! :D
Vagnen är helt underbar, mästerligt gjort. :p Ser fram emot att köra den sedan med ett passande ånglok. |
Citat:
Hihi, japp det va en hemlig typ av hjul man jobbade med på 20-talet, som lixom omslöt rälsen på ett sofistikerat sätt. Den teoretiska max-hastigheten skulle på detta sätt kunna höjas väsentligt... Väldigt få kände till detta projekt. Tyvärr blev kostnaderna för höga eller liknande, så något införande blev det inte... :D Dessa vagnarna rullar numera på spåret... :p |
1 bifogad(e) fil(er)
Så, nu är båda grindarna på plats oxå... Hade huvudbry med dessa, då de innehöll speglade delkomponenter, vilket tydligen konverteraren inte tycker man ska hålla på med... Men, nu fick jag dessa på plats åsså, hua...
Har en åtgärdslista på 28 punkter, ungefär som jag gjorde med GDSJ. Har funnit at det är ett ganska bra sätt att jobba, när det går tid mellan arbetspassen... Med listan kommer man snabbt in i vad det va som var på gång... Har fått ritningar även på smalspårsvarianter av dessa goa vagnar. Finns dock några saker som går före, såsom Du-loket, varianter av normalspårsvaghnarna av dessa... Men, det finns möjligheter nu, iallafall... |
1 bifogad(e) fil(er)
Vagnarna har fått lite textur-arbete på sig, taket fortfarande oklar, då jag skulle vilja ha en bra takfototextur.. Men, det ska nog gå o trolla fram på nått sätt, förr eller senare...
|
En väldigt fin vagn Mazz!:)
|
Ser ut som verklighet!
Tycker bara att vagnen verkar lite Hög ut, men det kanske den är eller inte är? Mkt fint iaf.! |
Citat:
Jag tror och hoppas att det är enligt ritning, en koll visar att taknocken ligger på millimetern jämfört med ritningen... Om jag inte gjort nån tankevurpa nånstans, är väl bäst att garxdera sig med.. :D jag hoppas att det är vinkeln som gör det, samt att Sala-stationens "lilltak" är ganska lågt... |
Det där, det är en vacker vagn!
Riktigt bra bygge Mats. :tumupp: mvh .... Mats |
Citat:
Jag har någon likvärdig vagn från Märklin. Är från satsen med S-loket + 3 vagnar. Om du vill, så kan jag försöka plåta av dom. Så får du några texturer till. Kan ju prova att plåta av taket på den/dom. Kommer knappt ihåg, hur vagnarna såg ut annars. Har mer eller mindre legat i sin kartong, sen inköp. |
Citat:
|
5 bifogad(e) fil(er)
Mazz.
Här kommer det några bilder på vagnarna. Plåtat dom på varje sida. Takbilderna är jag inte riktigt nöjd med. Skakig på hand. Kan ta nya om du vill. Då lägger jag dom ner istället och kör självutlösare på dom (den, räcker med en bild av taket från en av vagnarna, Då det är samma tak på vagnarna). Bilderna nerkrymta till 800 + diverse höjd. Annars ligger dom runt 2200 pixel om du vill ha större bilder. |
5 bifogad(e) fil(er)
5 bilder till.
Tog ett på loket också, ifall du har något sånt på gång också. Hör av dig, om du behöver bättre bilder. |
Tjusigt! :D
tar dom gärna i största format, då det är lättare att jobba med dom då... Takbilden, tror du att det är möjligt att placera vagnen så att ljuset som faller på den blir relativt jämt? Annars går det alltid o piffa till. :) Emaila borde gå bra, min lådda accepterar 10MB: m.abramson@telia.com EDIT: Nu såg jag din andra skörd oxå... :) Takbilden är helt ok nu, det är bara att jag speglar den så den blir liksidig! Hehe, ja mycket snyggt ånglok... Ja, vem vet vad som finns i smedjan... ;) |
Citat:
Provar med några nya takbilder. Återkommer snart. |
Toppen, tack Bengan! :D
|
Nya takbilder skickade till din mail.
EDIT: Kom dom sista bilderna fram. Fick mailet i retur för att lådan var full. |
1 bifogad(e) fil(er)
Nu när NMJ snart är klar, så är det ju bra om jag blir klar me den här åsså... Sågott som klar nu, ska bara till koppel o bromsslangar och sen LOD på det... :)
|
Citat:
Den där vagnen är ju så snygg Mats. :) Bra jobbat. :tumupp: mvh .... Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36. |