![]() |
Svenska Containers och lastplatser (ProtoLARS)
5 bifogad(e) fil(er)
Paketet innehåller följande:
- 2 enkla Container stationer med ProtoLARS och bifogad Auran kran (en för lastning och en för lossning). Visuell kö med max 70 containers. Små markörer visar var man skall stanna för att PL skall funka. Komplettera med valfri byggnad, staket, fordon, osv... - Svensk ISO 40ft Container produkt. Endast 8 olika skins och bör ses som publik beta. Har ni bra bilder på containers så dela gärna med er så vi kan uppdatera produkten! Nedan kan ni även se ett exempel på användning vid en containerhamn. Stort tack till Lars Ljungberg för ProtoLARS CDK och Charlie Lear för att jag fick reskinna hans produkt! Har ni den inte redan så behövs PL ikonen som ni kan ladda hem HÄR! OBS: Tänk på att ställa in produkten som custom last för vagnen ni skall använda! Det gör ni genom att klicka frågetecknet på vagnen och sedan plustecknet i den slot som används för 40ft containers. Sen letar ni upp min produkt i listan och sparar. OBS Uppdaterat: Efter installation av första paketet så installera även Swedish_40ft_Container_v2.cdp för att få fler containers! |
Tackar tackar :R
|
Deskgrunt.
Hittar ingen FELIX-container. Glömde jag skicka över bilder på en sådan eller har du en sådan på gång för senare tillfälle. Bengan |
Citat:
Kan beror på att jag på slutet tyckte det blev bara vitt och vill ha några med mera färg. Sen har jag väl glömt bort Felix... OK, då har vi en anledning att uppdatera. Ge mig fler :D |
Deskgrunt,du som är ganska bra på Gmax
Skulle du inte vilja fråga om lov till containerfartygsägaren(långt ord!) om du kunde "texturera" om containrarna till de du gjort?
Det skulle vara kul!}} |
Mycket bra.
Saknar dock Schenker container. |
Deskgrunt,har du frågat containerfartygsägaren om lov?
Det vore kul om det blev ett svenskt containerfartyg. Och...var finns vagnarna? |
Lite tips på fler containrar
ASG Schenker Pågen Arla |
Angående containerfartyget så har jag inte frågat... Det är inbyggt i TRS har jag för mig.
Visst, det finns många fler sorter jag skulle vilja göra men utan bra bilder rakt ifrån sidan så blir det inga. Har inte så mycket tid till trainz just nu heller. Vagnen på bilden är STWs, finns på en av deras skivor. Annars kan man ju använda vilken containervagn som helst. |
Citat:
http://www.simtrainz.com/vulcan/download5.htm Får tillbaka min utlånade kamera i helgen. Så då får man väl, försöka att jaga rätt på några containers och även försöka att ordna utlovade bilder åt lokkalle på en Z4p inne i hytten om dom inte är allt för griniga på Mörbydepån. Bengan. |
Var exakt hamnar den i Trainz?
|
Citat:
Vagnen heter Lgjn har jag för mig och ligger antingen under Sweden eller Third Part Swe. Kommer inte ihåg direkt på rak arm vilken det var, under fliken Trains. Finns med på skivorna Svenska tåg 2004 och 2005. Bengan. |
Hej
Vagnen vill inte lastas! |
Arvid, har du gjort detta:
Citat:
Du måste även ställa in hur PL-skriptet skall lasta genom att klicka med frågetecknet på spåret. Sen är det bara att låta vagnarna stå stilla o vänta (default är 1 min innan lastning påbörjas). Du kan läsa lite mer tips om ProtoLARS längst ner på denna sidan: http://web.telia.com/~u41408022/download/ind2.html |
2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder på ett par containrar så länge.
Bengan. |
|
Tack för bilderna Bengan!
Kan ju vänta lite tills vi samlat ihop lite fler innan nästa uppdatering. Har inte ens startat TRS på ett tag nu med, annat som lockar. Arvid: de bilderna är visserligen intressanta för att se utseendet men inte särskilt användbara för att göra skins, om man inte vill rita själv ifrån grunden (gjorde det med Volvo o dhl typ). Skall helst vara rakt ifrån sidan och skapligt stora. Gärna nån kortsida med. |
4 bifogad(e) fil(er)
Ledig idag, men dåligt väder här i Stockholm.
Så lusten att gå ut och jaga tåg idag är inget vidare. Rotade runt i kartongerna istället och letade fram ett par containervagnar. Bengan |
2 bifogad(e) fil(er)
En liten uppdatering med 3 nya containers: Felix, Schenker o Bilspedition/Lätta.
Tyvärr blev paketet något över 2MB och fick inte laddas upp så ni kan ladda hem här istället: http://web.telia.com/~u41408601/aura...ntainer_v2.cdp OBS: är det första gången ni installerar så behövs även paketet i översta inlägget! |
Man tackar, ännu fler snygga svenska saker till Trainz :D :D :tumupp: :tumupp:
|
Ok. Nu är jag faktiskt lite såld på trainz. provad på lite 'skjuts' under en växling och det fungerar riktigt bra. :)
Nu skulle jag behöva köpa skivan med det svenska materialet. Hur var och när? Hur kompatibelt är gamla vagnar och lok som är gjorda för UTS med trs 2004 och 2006? |
Nordic Softsales....
Där hittar du skivorna. Det fungerar utmärkt att spela med material som är gjorda för UTC i TRS2004. Funkar för mig iaf. |
Båda är beställda......
|
Deskgrunt.
Du har inte en Ramlösavariant på gång också eller har jag glömt att skicka över den bilden till dig. http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9916 |
Citat:
Jodå, den har jag nog också och får väl bli en sån med sen då. Blivit lite pö om pö och den blev nog lidande av att jag ville ha lite mera färger och inte bara vitt. Har spånat lite nu på att göra en ny lastplats med som klarar både 40ft svenska och 20ft ifrån dls på samma spår men måste testa hur det blir med ProtoLars. Antagligen får man då ställa in varje vagn vilken variant den skall lasta så borde det nog gå. Hittade en trevlig Sgnss som tydligen klarar både en 40ft och 20ft samtidigt här: http://www.trainz-kleinkram.de/13662/21701.html |
Låter trevligt.
Länken du bifogade. Kommer den från aurans länkar som dom har. Har bara gått igenom en bråkdel av deras länkar, undra hur mycket gott man har missat för att man har varit lite lat. |
Citat:
http://www.virtual-motive-division.com/ |
Deskgrunt.
Containrarna som du har gjort. Det var väl bara såna som hamnade på vagnarna eller gjorde du även dessa som fristående objekt som man kan placera ut. Om du gjorde dom som fristående också, var hittar jag dom i så fall. För jag hittar inga i nuläget. Om du inte har gjort dom som fristående objekt, så får du väldigt gärna göra ett paket med dom också för mig. |
Citat:
Just nu har jag rätt många ideer och halvfärdiga saker, vill gärna få tid till att bygga rutt med. |
Den kan ej lasta på med countainrar. Jag har gjort allt rätt
|
Det funkar ej!
Det funkar ej! Jag har gjort allting rätt.
|
Citat:
1. Har du använt industrier med ProtoLars innan så du vet hur man ställer in dem? Klicka på dem med frågetecknet och ställ in produktion, lastning, mm. 2. Har du ställt in dina vagnar att ta emot denna last? Även här klicka på vagnarna och ställ in min last i ett 40ft fack. 3. Har du stannat tåget och antingen kopplat av vagnarna på rätt ställe (så att en vagn är inom markeringarna) eller låtit tåget stå still tills lastning börjar (normalinställning 1 minut)? Läs fler tips om hur man använder ProtoLars längst ner här: http://web.telia.com/~u41408022/download/ind2.html |
:tumupp: Tack. det var det som var felet**
TY, TY |
Det funkar fortfarande inte!
Hjälp Behövs! |
Har du även när du kör tåget tryckt med lasningsknappen som först visar en pi nedåt och när du tryckt på vagnen visar den containern?
|
Citat:
HJÄLAP!!!!!!!!!!!!!! :confused: |
vicke, du får allt ge oss lite mera info...
Vad har du gjort och vad fungerar inte? Såvitt jag vet så funkar denna både i TRS2004 SP4 och TRS2006 så länge man konfigurerar både industrin och vagnar rätt. |
Citat:
Du! jag gjorde som i den första beskrivningen som du gav mig..... Jag vill bara köra ett svenskt tåg med svenska containrar! |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hade glömt bort det här helt och hållet tills jag började lite smått på Ärtans hamn och fick mina funderingar på containerskeppet igen. Då jag skulle vilja ha lite svenska containrar på den. Man kommer åt texturerna på containerbåten och det är bara att klippa och måla om. Sen är det en senare fråga vad vulcan tycker om det hela. |
Ser ju väldigt trevligt ut det där Bengan!
Vulcan verkar också vara en trevlig typ och är alltid hjälpsam så det är nog bara att fråga. Nu har du ju redan gjort ommålningen men är du hjälpt av "mina" texturer så bara använd, det är ju trots allt dina bilder som jag använt :D Vill du använda dem till annat med så bara kör på. En sak jag planerade men väl inte blir av nu är rader med typ 20 containers som en låda att placera ut eller rent av en "platshållare" som infogar containerprodukten typ som en industri fast utan spår (borde bli bättre för prestandan eftersom man återanvänder samma produkt som vagnarna och inte behöver ytterligare minne). Dock sparar man ju visserligen polys om man gör alla containers i högen som en låda, hmm... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57. |