Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Spelmannen [Fråga om tågsammansättning] (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10239)

marcus_spelman 2005-11-14 20:05

Spelmannen [Fråga om tågsammansättning]
 
RC6+WL1+WL1+BF4+R4+BC2+WL1+WL5+S11
Är det nån som tycker att det här consistet är bra.
Ett perfekt nattåg

Fredrik 2005-11-14 20:08

Ett tips i bästa välmening.

Där det står "Subject" eller "Rubrik" när du skapar ett nytt ämne... skriv en passande rubrik om vad ämnet eller frågan handlar om.

Att skriva sitt nick är inte sådär jättelyckat ;)

marcus_spelman 2005-11-14 20:12

sorry tänkte mej inte för

Olaf Lindström 2005-11-14 20:19

Hej!
Förstår inte syftet med tråden?
Undrar du om det är ett verklighetstroget tåg eller om vi andra skulle vilja se den sammansättningen? Kanske ingetdära?;)

Sparkfot 2005-11-15 15:35

vr98olli, Han frågar jue om det är någon som tycker att det "consistet" han har skapat är bra! Han vill bara ha lite beröm :)

DJTimboy 2005-11-15 16:00

Vilket årtal och vilket bolag för det första?

Erik Götborg 2005-11-15 16:09

Låter som mitten av 90-talet och ett SJ-tåg...

LasseJ 2005-11-15 21:27

Perfekt nattåg
 
Det finns nog inget perfekt nattåg...

Men om man skulle fösöka sig på en realisisk tågsammansättning av, låt säga gamla Nordpilen 94:an, eller Lapplandspilen, 756, på 70 talet-80 talet såg dom ut ungefär så här;

RC ,F eller Ma+WL+WL+WL+WL+RB+B+BC+BC+BC+BC

Underlitteran kunde variera, tex BF1, WL3 osv. Det viktiga var principen; Sovvagnar för sig, sittvagnar för sig , servering i mitten av tåget, sedan lliggvagnar, och i ena ändan resgodset. Detta för att slippa onödigt spring i tåget. Dessutom kunde det finnas, speciellt i nattågen G-Cst ett antal DF vagnar för postens räkning. Dessa gick oftast först i tåget från G resp sist i tåget från Cst. Detta för att ej hindra resenärerna vid loss o last.

Kanske någon vagn fel, men minnet bleknar sedan man själv växlade ihop och tjänstgjorde på dessa tåg.

Fördelen med MSTS är att endast fantasin stter gränser

Lasse J


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:58.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009