Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Nynäshamn - Stockholm - Rutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10646)

Daniel 2005-12-27 21:54

Nynäshamn - Stockholm - Rutt

Hejsan,
Jag undrar om det är någon därute som håller på med nynäsbanan eller har en klar?
Tacksam för svar!

Ni kan även rösta om ni väntar på den så ser vi hur många som vill!

vfp420b 2005-12-27 22:18

Vet att Kristian håller på med banan (Krille400), prata med honom så får du se..

Kristian 2005-12-28 13:23

3 bifogad(e) fil(er)
Jo, visst håller jag på med SNJ, men det går extremt långsamt. För närvarande har jag bara byggt mellan Västerhaninge och Tungelsta. Endast spår, stationer, signaler och några hus är utsatta så det kommer ta ett bra tag innan denna blir klar. Förra året "slarvbyggde" jag en annan version av nynäsbanan som tog 3 dagar o göra, men den var nästan en mil kortare än originalet, så den raderade jag. Här är ett par bilder från banan jag bygger nu.
1. Krigslida hpl
2. Infart till Tungelsta norrifrån
3. Tungelsta stn
MVH Kristian.

vfp420b 2005-12-31 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av SMK
Tråden verkar vara död :(

Beror väl på att ingen helt enkelt vill skriva nått mer eller rösta, eller bara för att det är nyårsafton idag.

vfp420b 2005-12-31 21:11

Citat:

Vfp420b,

Jag " lånar " ditt tåg till min Singnatur om det är OK?

Inte jag som kan säga det, det är Jan Kärrbäcks signatur (*vad han nu hette här inne*).

Daniel 2005-12-31 21:50

Viktigt Meddelande

NU HAR KRILLE OCH JAG BÖRJAT ATT BYGGA NYNÄSBANAN!
KRILLE HÅLLER NU PÅ MED LANDSKAPET PÅ SIN DEL
OBS!
Linier:
Bålsta - Västerhaninge - Nynäshamn

Landskapet:
Träd
Hus
Perronger ( Deckoration )
Vägar ( Läggs ut som på riktigt! )

Info:

Bygg Linien Märsta - Södertälje C - Gnesta själv med räls och övrigt.
Jag kommer att bygga nynäsbanan och kanske Krille400.

Info om Nynäsbanan.

DETTA BLIR MITT ( OCH ER ANDRAS ) STORA PROJEKT 2006!

Skriv i tråden om du vill bygga.

vfp420b 2005-12-31 22:00

Citat:

JAG SKULLE VILJA HA LITE MATERIAL JAG KAN JOBBA MED SOM T.EX. DEN STORA RÖDA SKYLTEN DÄR DET STÅR AVGÅNG OCH ANKOMST.
DEN BLÅA SKYLTEN SOM VISAR NÄR ETT TÅG KOMMER IN.

Båda dessa finns på Svenska tåg 2004 (skivan som man får in till TRS2004 och 2006.

vfp420b 2005-12-31 22:06

2 bifogad(e) fil(er)
Om det är dessa två som du menar?!

Daniel 2005-12-31 22:38

Ja,
Det är EXAKT dom jag menar

vfp420b 2005-12-31 23:39

Nej, du måste köpa Svenska tåg 2004 för att få tillgång till dom och även en massa plattformar och plattformsskyltar etc.

Daniel 2006-01-01 12:04

Nu har jag byggt spår, Perronger, Övergångar.
Jag är redan och bygger 2.0.
( Jag började i Nynäshamns f. )

Daniel 2006-01-01 13:02

Screenshots Kommer sen!

Pierre 2006-01-01 13:12

Hej SMK!

Roligt att du tänker bygga Nynäsbanan både till Trainz och MSTS. Det är ovanligt att nån gör så, men kan man (och vill), så varför inte!?

Jag blir lite orolig, när du skriver slarvbygga. Det tycker inte jag är en bra inställning! Man bör göra så gott man kan och blir det inte bra, så har man iallafall gjort sitt bästa. Menar alltså att man ska försöka göra sitt bästa!

Att Nynäsbanan växt till att omfatta alla Stockholm pendeltågslinjer är också oroande. Jag hade liknande planer förut och det slutade med att inget blev byggt. Det blev för stort alltihopa.

Börja med Nynäsbanan som du tänkte och sen när den är klar, så kan du fortsätta med dom andra linjerna...

Att bygga objekt till en specifik (stavas det så?) rutt, är inte många som har lust med. Så antingen får man övertala nån byggare eller bygga själv. Det behövs också foton och måttuppgifter (och helst ritningar).

Att bygga en verklig rutt är inte en lätt uppgift. Men det beror visseligen mycket på hur noga man ska vara. När jag byggde Lidingöbanan (inte klar, beta släppt!) till MSTS, så utnyttjade jag t-banan i Ropsten, Lidingöbron, Aga m.m. och gjorde dom så bra som möjligt, för att man ska känna igen sig. Mycket fick också målas om, för att få den rätta looken.

Med detta menar jag att ingen ska skrämmas och inte försöka sig på en riktig rutt, men tänk er för...det är ett hästjobb!

Daniel 2006-01-01 13:23

Pierre,
Du behöver inte vara rädd för att jag ska " slarvbygga ".
För att Krille400 har dragit sig ur. :(
Det var då när alla väntade på banan och då bestämde vi att jag skulle göra en snabb version 1.0.
Och han skulle bygga en välarbetad 2.0.
Pierre föresten.
Kan inte du om du har Trainz hjälpa mig med rutten?
Och sen till MSTS?
Jag bygger på Trainz först Så får vi se om det blir något till MSTS.

Daniel 2006-01-06 12:09

Här kommer lite Screenshots!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.