![]() |
Byta namn på Y2, X2
Hejsan alla!
Jag har försökt att byta namn på X2:an som följer med KMJ och Y2:an som finns här på 3D-tåg. Jag byter namnen enligt Pierres fina guide hos Banbyggarna, men vid start av MSTS får jag detta meddelande: _________________________ Error reading train database file. File: Line: 11 _________________________ Om någon skulle kunna hjällpa mig med detta, så vore jag djupt tacksam! |
Är det samma felmeddelande på bägge?? Och kan du skicka upp den första biten av eng filerna?? typ 20 rader.
|
Du kommer få samma helvetes problem som jag fick:(
Error reading train database file, line: 11 osv är inget roligt och lätt löst fel dessvärre. |
X2000:
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ Wagon ( KLX2000 Type ( Engine ) WagonShape ( KLx2000.s ) Thumbnail ( acthumb1.ace ) Size ( 3.1m 3.6m 17.25m) CentreOfGravity ( 0m 2.0m 0m ) Mass ( 73t ) WheelRadius ( 0.55m ) InertiaTensor ( Box (3.1m 3.6m 17.25m) ) Coupling ( Type ( Bar ) Spring ( Stiffness ( 2e7N/m 5e6N/m ) Damping ( 1e6N/m 1e6N/m ) Break ( 5.2e6N 5.2e6N ) r0 ( 0.1 1e9 ) ) CouplingHasRigidConnection () Y2: SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ Wagon ( KL Y2 Type ( Engine ) WagonShape ( KLY2En1.s ) Size ( 3.062m 4.957m 20.00m ) Mass ( 45t ) comment( 66139lb ) WheelRadius ( 33in ) InertiaTensor ( Box ( 3.062m 3.957m 20.00m ) ) Coupling ( Type ( Bar ) Spring ( Stiffness ( 1e7N/m 1e7N/m ) Damping ( 0.2e7N/m/s 0.2e7N/m/s ) Break ( 1e7N 1e7N ) r0 ( 10cm 1e9 ) ) CouplingHasRigidConnection () Velocity ( 0.1m/s ) ) ---- Fast det är 3 .eng-filer för Y2an och typ 5 i X2an. |
Du har tappat bort en del av definitionen av vad det ska vara för koppel, kolla rad 11, där det står Coupling (
Det ska stå nått i stil med Coupling (chain), kolla i originalfilen, har inte MSTS här just nu. :) |
Citat:
EDIT: Det är själva .con-filen det är fel på. Men i consist builder så är enheterna helt buggade. Det går bara att klicka på en enhet. De andra blir inte markerade. |
Nä, nu är jag ute o svamlar, helt fel det jag sa nyss... Kan inte hitta nått fel i dessa filer av det du klippt in...
Bör ha något med namnbytet naturligtvis att göra... Har du ändrat namnet på s-filen i sd-filerna? Engfilen namnbytt exakt till samma namn som s-filerna? Sorry för vilse-spåret.. :) |
Citat:
|
Vet tyvärr inte vad som kan vara fel???? Men har du bara bytt namn i filerna och det inte funkar sen, så tror jag starkt på att du missat nånstans.
Kolla noga igenom allt! |
Citat:
|
Bara för att du målat om Y2:an till KL's färger så vart jag också enormt sugen på att måla om en Y2:a till NT's färger bara för skojs skull. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38. |