![]() |
mitt trainz starter inte mer
igår fungerade allt perfekt. en stund idag med. stängde av och tog kaffe. efter kaffet. startar inte trainz mer. inte cmp heller. INGET av det fungerar. spelar ingen roll om jag startar om heller. vad gör jag nu? har ju laddat ner MASSOR och byggt banor och även byggt upp en bana för iportals. hur gör jag för att spara allt mitt arbete och alla mina tåg? speciellt när inte ens cmp startar. måste ju ominstallera spelet... FAAAAAAAAAAAAAAAAN! tur att jag har sparat SP1 så jag slipper ladda ner de en gång till i all fall.
|
Kommer startbilden upp. Om den gör det så vänta. Trainz ka updatera sin databas kan ta sin tid.
|
start bilden kommer up. de gör den. så du menar jag ska vänta och se vad som händer?
|
Du kan ju också gå in i Trainzkatalogen och kopiera hela local katalogen.
|
När jag har installerat mycket på en gång kan det ta Trainz ett tag att starta ordentligt. Jag har även råkat ut för det vid andra tillfällen
|
är det där alla mina saker och banor ligger i?
|
Ja allt extra som su installerar ligger där. Sparade spel, om du nu vill spara det ligger i Auran\TRS2006\Cache\sessions.
|
ok då ska jag göra en kopia av det. sen får jag väl se om spelet startar igen. annars åker jag på en ominsatallation. undra vad som har hänt. attans..jag som vill köra
|
jösses...låg 51000 filer där hehe. håller på att kopierar nu. tar en stund
|
Om du nu kopierar hela local katalogen och sedan installerar om Trainz, glöm inte SP1, så när du kopierat tillbaka local katalogen så måste du radera filenAuran\TRS2006\assets.tdx och filen Auran\TRS2006\Cache\internet\assets.bku om den finns. Vidare så skall katalogen Auran\TRS2006\Cache\internet bort.
|
Min har kommit upp till 79500 filer och är 7 Gb stor. Det finns de som har mycket större.
|
Citat:
tackar. ska jag göra. |
allt verkar funkera igen..utan ominstallation .tack och lov
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11. |