Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   En liten stad..... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=12889)

Bengan 2006-07-26 22:27

En liten stad.....

5 bifogad(e) fil(er)
växer fram. Med fabrik och sågverk på orten. Samt en liten hamn, som kanske växer sig större.

Tänkt bara som en modul och ingen bana.

Bengan 2006-07-26 22:28

5 bifogad(e) fil(er)
Några bilder till.

Bengan 2006-07-26 22:29

2 bifogad(e) fil(er)
Och 2 bilder till.

Henrik L 2006-07-26 22:49

Mycklet fint Bengan :tumupp:

melin1971(avregistrerad) 2006-07-26 22:52

får en sån där..vill ha känsla! mycket snyggt!

alex 2006-07-26 23:13

Riktigt riktigt snyggt!!:eek::tumupp:

MatsH 2006-07-27 02:04

Det där ser bra ut Bengan! :)
Jag gillar speciellt den sista bilden där du verkar ha fått till strandlinjen och skogen riktigt bra.

mvh .... Mats

Ice_Tobbe:) 2006-07-27 09:27

Myckeet fint Bengan jag är lite avändsjuk:p ..Men var har du hittat den dära gångbron??på bild 3 i ditt första inlägg och var har du hittat hela industrin med alla last bilar och sånt på??

hauguth 2006-07-28 20:23

Snyggt Bengan!!

På stationsbilden har du en försänkning i plattformen vid järnvägsövergången så att det inte blir någon höjdskillnad mellan övergången och plattformen...hur gjorde du det? Är det någon spline som är kopplad till plattformen eller har du knepat och knåpat för att få det så?

mvh

Deskgrunt 2006-07-28 20:41

AH! Bengan är igång, det finns hopp!
Ser fint ut detta! :)

Citat:

Ursprungligen postat av hauguth
Snyggt Bengan!!

På stationsbilden har du en försänkning i plattformen vid järnvägsövergången så att det inte blir någon höjdskillnad mellan övergången och plattformen...hur gjorde du det? Är det någon spline som är kopplad till plattformen eller har du knepat och knåpat för att få det så?

mvh

Jag kan kanske svara...

Du bara lägger in några extra splinepunkter där varja sluttning skall börja och sluta. Sen använder du "räta ut" verktyget under rälsmenyn (jo, den funkar även på splines) på plattformen på varje sida INNAN sluttningarna så blir de inte påverkade.
Sist använder du verktyget för splinehöjd och drar ner höjden på de två splinepunkterna i mitten av försänkningen.

Typ :)

Bengan 2006-07-28 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av hauguth
Snyggt Bengan!!

mvh

Har använt 3 st plattformar efter varandra.Den i mitten har jag sedan sänkt ner en bit.Deskgrunts variant har jag inte provat.Om det funkar, så verkar den varianten mycket bättre.Har bara rättat ut staket och vägar vid kurvtagningar innan, men aldrig när jag har sänkt splinen i ena änden.Så den varianten måste jag prova.Provade med ett staket vid den lilla hamnen innan.Var tänkt att det skulle ha gått, snett ner mot vattnet.Men då stod staket, mer eller mindre rakt upp i ena änden för att sluttningen var för brant.Så nu måste jag testa, att även sträcka ut splinsen i höjdled och se hur det blir.

knasen 2006-07-29 00:50

Utomordenligt väl gjord, tack för att du vill visa sådana bra bilder på din modul. Finns det någon möjlighet att man kan ladda ner modulen?

Arre 2006-07-31 10:11

Väldigt bra och realistiskt gjort.
Härlig stadskänsla;)

Kristian 2006-08-04 14:34

Jisses! Jag är imponerad:) Mycket snyggt jobbat, Bengan:tumupp:
//Kristian

hauguth 2006-08-05 05:02

Ja det var ju en smart lösning på försänkingen... Tack för beskrivningen.

mvh

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.