Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hjälp med linjestolpar. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13084)

Ice_Tobbe:) 2006-08-11 23:11

Hjälp med linjestolpar.

1 bifogad(e) fil(er)
Hej när jjag sparat och fixat och så när jag går in på banan nästa dag ser dem ut så här:
Vet nån varför??

vfp420b 2006-08-11 23:29

Ska de inte se ut sådär då?

Olaf Lindström 2006-08-11 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b

Är det bara jag som inte ser den där biten man hänger upp ledningen med, eller ska den hakas på för sig i TRS?:rolleyes:

Ice_Tobbe:) 2006-08-11 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b

Jag menar jag har fixat och satt ut Färgat den osv sen nästa gång jag startar så blir det så här :(

vfp420b 2006-08-12 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Är det bara jag som inte ser den där biten man hänger upp ledningen med, eller ska den hakas på för sig i TRS?:rolleyes:

Man kan "välja" hur man vill göra, det finns detta altenativ av stolpar om man vill göra allt för sig, hänga upp den "biten" som ledningen hängs upp med, det finns även dels de när "biten" redan är fast på stolpen, men man får dra ledningen själv och sist finns det allt i samma, dels tråden, "biten" och tråden i samma som man bara drar..

hauguth 2006-08-12 01:30

Så här är det:

För att stolparna ska sparas i det utförande du ställt in måste du spara allt som ett scenario (eller vad det heter, sitter vid en annan dator än min egen och har inte trainz tillgängligt nu).

Om du bara sparar rutten försvinner dina stolpinställningar, men om du sparar det du gjort i ett scenario (det högra fältet när du ska ladda din rutt i surveyor, lok och vagnar som du placerar ut är också kvar då.) så kommer stolpinställningarna vara kvar.

mvh

henke327 2006-08-12 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av Ice_Tobbe:)
Jag menar jag har fixat och satt ut Färgat den osv sen nästa gång jag startar så blir det så här :(

Du är inte ensam, jag har tyvärr varit med om samma sak. Efter många gråa hårstrån var jag ganska nöjd med min lilla bana. Man fick ju dåndimpen då man startade trainz dagen efter :(

henke327 2006-08-12 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av hauguth
Så här är det:

För att stolparna ska sparas i det utförande du ställt in måste du spara allt som ett scenario (eller vad det heter, sitter vid en annan dator än min egen och har inte trainz tillgängligt nu).

Om du bara sparar rutten försvinner dina stolpinställningar, men om du sparar det du gjort i ett scenario (det högra fältet när du ska ladda din rutt i surveyor, lok och vagnar som du placerar ut är också kvar då.) så kommer stolpinställningarna vara kvar.

mvh

dum fråga, hur kommer det sig att det är så?

Henrik L 2006-08-12 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ice_Tobbe:)

det är bättre att du använder dom vanliga kontaktledningarna som heter: Mod 2 poles o.s.v.

Ice_Tobbe:) 2006-08-12 09:47

Hej alla:)

Problemet löste sig tackvare haugt eller vad han hette:)

hauguth 2006-08-12 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av henke327
dum fråga, hur kommer det sig att det är så?

Vet faktiskt inte varför. Om Tomas är här inne nå´nstans och läser det här kanske han kan svara. Han har gjort dem (tror jag).

Jag tycker "linjestolpen" och "bryggstolpen" är bäst istället för mod poles eller vad de nu hette. Det tar ju längre tid att bygga, men de ser ju ut precis som i verkligheten.

mvh

henke327 2006-08-12 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av hauguth
Vet faktiskt inte varför. Om Tomas är här inne nå´nstans och läser det här kanske han kan svara. Han har gjort dem (tror jag).

Jag tycker "linjestolpen" och "bryggstolpen" är bäst istället för mod poles eller vad de nu hette. Det tar ju längre tid att bygga, men de ser ju ut precis som i verkligheten.

mvh

Jag håller verkligen med dig om att dom är snygga, men har slutat använda dom pga samma problem som trådskaparen. Men nu vet man ju hur man ska hantera dom så då blir det andra bullar :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:22.