![]() |
Tåg i all ära, men...[Bild]
...det går åt ganska många tågsätt för att matcha vikten av en skuta i Silja Symphonys kaliber. Kommandobryggan från ovan nämnda båt tagen igår, mäktigt var bara förnamnet. :)
http://mson.no-ip.org/Pson/Kommandobrygga.jpg |
X40 är ju en tung sak och det behövs ungefär 500-550 st X40-sätt för att matcha vikten.
Fast det räcker med 9 fullastade (fullängdståg) malmtåg för att slå båten ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Glöm inte att 500-550 X40 skulle kunna frakta betydligt fler passagerare och betydligt snabbare mellan, säg Stockholm och Göteborg, än vad båten klarar av.
Heja tåget! |
Citat:
|
500 st X40 av 3-vagnsmodellen skulle kunna ta omkring 135 000 pers :D
...om vi nu ska fortsätta med onödigt vetande! :p och för att köra 135 000 pers behövs nästan 48 st Silja Serenade båtar ;) |
Citat:
Tänkbart utrop på Stockholm-Malmö: "Nästkommande stationer är: Vagn 1 = Nässjö Vagn 220 = Bodafors Vagn 350 = Sävsjö Vagn 500 = Stockaryd":p:rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
Håkan |
Undrar hur lång tid det skulle ta att med tåg ta sig hela vägen mellan Stockholm och Helsingfors? Om det ens är möjligt? =) Båten tar runt 16 timmar enkel resa.
|
Kanske vore på tiden att bygga "nya Finlandsbron" så bilar kunde komma över hela "sundet" till Finland via Åland:rolleyes: .. Skulle iofs bli dyrt i längden, men effektivare.
|
En kommentar utanför diskussionen, maffig bild.
|
Citat:
|
Största problemet med att köra genomgående tåg Stockholm-Helsingfors är att de har annan spårvidd...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009