![]() |
Hur ladda ned från Auran?
Hej!
Nybörjare med Trainz 2004. Jag har lyckats ladda ned diverse svenska lok och vagnar från Svenska 3D-tåg, tack det gick jättebra! Men hur bär jag mig åt för att ladda hem från Auran, Trainz helper, det står "Idle" och "Nothing to Download" när jag försökt. Främst är det en DB littera VT 11.5 jag vill komma åt. Någon som kan ge råd? Sedan undrar jag om det går att åtgärda urspårade lok och vagnar i spelet? Mvh Björn J. |
Citat:
Om det är registrat föreslår jag att du istället går direkt till Download Station och söker upp vad du vill ha. När du hittat objektet väljer du Download Page tror jag, och sedan download as FTP. Lite bökigare men det fungerar alltid... När det spårat ur får du starta om igen om du inte väljer att bara skifta till ett annat tåg... Håkan |
Citat:
Det ska finnas någon slags "Rerailportal" som återställer urspårade tåg. Jag har aldrig använt den själv dock så jag vet inte riktigt hur den fungerar. Antar att det urspårade tåget försvinner från kartan och kommer ut igen genom portalen. Borde finnas på DownloadStation om den inte är inkluderad i TRS2006. mvh .... Mats EDIT: Den heter "Re-rail Portal" och är gjord av "maggs". Om du söker på DLS så borde den dyka upp. |
Tack för dom svaren, jag skall göra nya försök, men återkommer säkert med nya frågor.
Mvh Bj. |
Glömde svara på en fråga du hade i ett annat forum.
För att byta körände på ett tvåhyttslok (tvåriktningsspårvagn) använder du AltC |
Re-rail Portal 116387:5:1 och Re-rail Portal Basic 116387:6:1 heter de. Mycket lätta att använda. Tänk på att bara en portal får återskapa urspårade tåg annars får du flera exemplar utav det urspårade tåget.
|
ja eller så kan du få gigantiskt script error. har fått de när jag råkade ha två.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38. |