Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Berlin-U Bahn fråga (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=14454)

Sparkfot 2006-12-11 19:28

Hur gör man för att ändra en stations namn?

Har en fråga som berör Berlin U-Bahn:
Hur går man tillväga för att byta namnet på en station?
Detta är för att jag vill kunna tömma tåget på folk när tåget nåt sin slutstation.
Tacksam för svar!:)

Olaf Lindström 2006-12-11 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Har en fråga som berör Berlin U-Bahn:
Hur går man tillväga för att byta namnet på en station?
Detta är för att jag vill kunna tömma tåget på folk när tåget nåt sin slutstation.
Tacksam för svar!:)

Är det inte så att utropet "Diese zug endet hier"(obs: jag har inte några kunskaper inom det tyska språket så klaga inte)
görs utifrån vilken destinationsskylt du har på tåget, ställ in exempelvis Alexanderplatz i det specialbygga programmet så ska utropen fungera dit.;)

Sparkfot 2006-12-11 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Är det inte så att utropet "Diese zug endet hier"(obs: jag har inte några kunskaper inom det tyska språket så klaga inte)
görs utifrån vilken destinationsskylt du har på tåget, ställ in exempelvis Alexanderplatz i det specialbygga programmet så ska utropen fungera dit.;)

Jo det går ju att göra men jag vill ha svenska stations namn eftersom jag använder Svoyagers fina C20!;)

Daniel 2006-12-11 21:14

Den funkar ju inte på U-Bahn?:cool:

Olaf Lindström 2006-12-11 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Jo det går ju att göra men jag vill ha svenska stations namn eftersom jag använder Svoyagers fina C20!;)

Förbaskat, glöm mitt inlägg! Rörigt med samma ruttnamn till två olika simuleringar, antar att det inte fungerar på samma sätt i båda så glöm det jag sa.

Sparkfot 2006-12-11 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel

Fasiken då.:(
Har du något annat förslag hur man ska göra isåfall?

vfp420b 2006-12-11 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel

Jodå, jag har kört fram och tillbaka med den!
Enda kruxet är felmeddelandena, men de åtgärdas med något lite hårt som sätts på enterknappen vid uppstart, då går meddelandena igenom, utan att man måste trycka överallt på enterknappen..;)

Slash2 2006-12-12 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Jodå, jag har kört fram och tillbaka med den!
Enda kruxet är felmeddelandena, men de åtgärdas med något lite hårt som sätts på enterknappen vid uppstart, då går meddelandena igenom, utan att man måste trycka överallt på enterknappen..;)

annars kan man ju låtsas att enterknappen är kvitteringsknappen för att kvittera fel :rolleyes:

miles_27 2006-12-16 21:30

Jag gjorte det samma och vill använder Svoyagers C20!
Men det funka inte riktig, jag har många felmeddelandena.

jag vet inte :confused:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28.