Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Lägga in Flygplan till FS2004...[HJÄLP] (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=14608)

Henrik L 2006-12-27 15:46

Lägga in Flygplan till FS2004...[HJÄLP]

Hej,

Idag så köpte jag Microsoft Flight Simulator 2004 och jag behöver hjälp med att lägga in plan till FS2004 från denna sidan:http://www.fsnordic.net/Files/New

Tacksam för Hjälp :)

Daniel 2006-12-27 17:24

Tips:

1. Börja med att flyga Cessna 172
2. Har du ingen joystick? Då är det på snutt omöjligt att flyga..
3. Ett annat tips är ju också att Fråga på andra ställen än detta tåg-forum.

EDIT: Efter Tobias inlägg tänkte jag lite till, men jag ville verkligen inte klanka ner på dig! Ta det bara som ett tips!

Sen har du ju svaren därnere :) .

vfp420b 2006-12-27 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel
Tips:

1. Börja med att flyga Cessna 172
2. Har du ingen joystick? Då är det på snutt omöjligt att flyga..
3. SKIT FULLSTÄNDIGT i att ladda ner flygplan först innan du äns kan flyga.
4. Fråga på andra ställen än detta tåg-forum.

Jag vet hur man lägger in flygplan, men jag säger inte det, p.g.a att jag tycker att du ska gå flyglektioner först.

Vad är det för ton om jag får fråga? (Jag vet att jag inte är moderator, men frågar ändå), tycker den var något vass mot Henke.
"SKIT FULLSTÄNDIGT i att ladda....", speciellt denna.

Om du vet, så säg det istället för att "trycka ner" honom!

dd 2006-12-27 17:49

jag började med de stora planen går väll så där

Öppna disken där du har installerat förmodligen C sen program-Microsoft games-Flight simulator 2004-aircraft sen lägger du det där...

Det var väll inte svårt daniel...

PS det här är OT Ds

marjon 2006-12-27 17:50

Hejsan!

Först unpackar du filen med tex Winrar till skrivbordet. då borde du ha en mapp som heter samma som winrar filen. öppna den så ser du nog en mapp som heter som flygplanet. öppna den och kolla så att allt finns. ska vara följande.(panel,sound,modell,textures* detta är mappar sen ska du ha en cfg fil, en air fil, och kanske en readme, i vissa finns det också guage och effect mappar. dom ska du kopiera och klistra in i FS huvud mapp, sen tar du hela mappen innehållande panel mm och lägger den i FS Aircraft mapp. sen startar du spelet och tar planet i select aircraft.

Hoppas detta hjälper dig. MVH Martin

Henrik L 2006-12-27 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av marjon
Hejsan!

Först unpackar du filen med tex Winrar till skrivbordet. då borde du ha en mapp som heter samma som winrar filen. öppna den så ser du nog en mapp som heter som flygplanet. öppna den och kolla så att allt finns. ska vara följande.(panel,sound,modell,textures* detta är mappar sen ska du ha en cfg fil, en air fil, och kanske en readme, i vissa finns det också guage och effect mappar. dom ska du kopiera och klistra in i FS huvud mapp, sen tar du hela mappen innehållande panel mm och lägger den i FS Aircraft mapp. sen startar du spelet och tar planet i select aircraft.

Hoppas detta hjälper dig. MVH Martin

Tack för Beskrivingen Marjon :):tumupp: .

Citat:

Ursprungligen postat av daniel
Jag vet hur man lägger in flygplan, men jag säger inte det, p.g.a att jag tycker att du ska gå flyglektioner först

Jag har faktiskt FS2002 så jag vet hur jag ska flyga på Fs2004:D ;)

Daniel 2006-12-27 18:49

Jaha, har du skaffat dig en mic då? :)

Henrik L 2006-12-27 18:52

Citat:

Men lugna ner dig Daniel! Jag ska köpa ett Headset med mic snart. :D :)

jimsom 2006-12-27 21:15

Citat:

Jag vet hur man lägger in flygplan, men jag säger inte det, p.g.a att jag tycker att du ska gå flyglektioner först.

Jag skrattar på mig. Du är allt för rolig Daniel. :D

Daniel 2006-12-27 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av jimsom
Jag skrattar på mig. Du är allt för rolig Daniel. :D

Jajaja... :D
Citat:

Ursprungligen postat av metal_henke
Men lugna ner dig Daniel! Jag ska köpa ett Headset med mic snart.

Bra! :tumupp:

Edit: Ska väl säga en liten ursäkt.. Prob. när jag skriver så postar jag först och tänker sen ;)

knebert 2006-12-28 01:25

Citat:

Jajaja... :D

Bra! :tumupp:

Edit: Ska väl säga en liten ursäkt.. Prob. när jag skriver så postar jag först och tänker sen ;)

Hej!

Hade det inte varit bättre att tänka först och skriva sen????

MVH Kenneth

knebert 2006-12-28 01:27

Citat:

Hej!

Vad skall man med en mic till när man skall lägga in flygplan i FS 2004???? Det har i varje fall inte jag använt...

Dessutom så har jag lagt in plan i FS 2004 utan att ta några flyglektioner...Så det vet jag inte heller varför det skall vara nödvändigt!!!!

MVH Kenneth

simonbertilsson 2006-12-28 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Vad skall man med en mic till när man skall lägga in flygplan i FS 2004???? Det har i varje fall inte jag använt...

Dessutom så har jag lagt in plan i FS 2004 utan att ta några flyglektioner...Så det vet jag inte heller varför det skall vara nödvändigt!!!!

MVH Kenneth

Om man är fler än en spelare, så kan man hålla kontakten med varandra.

Dson 2006-12-28 11:30

Simon, eller varför inte flyga online om man nu ska flyga med kompisar? Att flyga online är helt enkelt att lyfta upp FS från botten till toppen! I just love it...

Men jag bogserar upp tråden igen puå rätt bana. Det finns ett bra FAQ-forum på FS Nordic, här;
http://www.fsnordic.net/discussion/i...oard,55.0.html
Där finner du en FAQ-tråd om bland annat hur man installerar nta flygplan:)

knebert 2006-12-28 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Om man är fler än en spelare, så kan man hålla kontakten med varandra.

Hej!

Ok, det förstår jag, men tråden handlade om hur man la in flygplan i FS 2004. Jag skrev det med lite ironi:)

MVH Kenneth

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:35.