![]() |
Ommålningstips
Hitta några bilder på postvagnen, på dessa gula lok. Tycker dom skulle passa fint i MSTS! Bilderna är tagna i Östersund och det är väl extra lok, för att klara trafiken under VM i Åre!?
Bilderna: http://195.84.97.110/pic/osd1.jpg http://195.84.97.110/pic/osd2.jpg |
Citat:
Ja det var fina lok det...Hade det funnits lite bättre bilder så hade det kunnat bli toppenlok, men det kanske dyker upp med tiden. MVH Kenneth |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Fick lite inspiration efter förslaget till ommålning så jag satte mig och pysslade lite, loket är gjort till TSMS i paintsheed men tänkte ändå visa hur den kan bli utan att dränkas i gul färg.
|
Snyggt Anders!
Men vad är TSMS????? Det är väl ett lok till Trainz, du målat om!? |
Citat:
|
Nu finns det ju även en F24 att måla svart om någon känner sig road att göra det.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Hej har målat om en T43 men vet tyvär ej hur man gör med texten på huven.
|
Ser mycket bra ut!
Vad är det som inte funkar med text på huven? Den blåa fläkten skulle du målat också... |
Mycket snyggt, synd att jag inte hr lärt mig repaint till MSTS.
|
Citat:
|
För ommålningar, så rekommenderar jag TGATool2 som följer med i senaste Route Ritter. Det är mycket bättre! Sen är det bara att följa guiden, som Sparkfot länkar till...
|
Hej jag ska måla fläkten men när man läger på texten på huven så blir det rätt på ena sidan men spegel vänt på andra.
|
Aha...kan inte kolla nu, men är det samma textur för båda sidorna? Om det är det, kan man inte göra nått. Strunta då i texten!
Är det två texturer, en för varje sida, men ändå blir spegelvänt på ena sidan. Då kan man vända texten på den sidan i texturen i t.ex. Paint Shop Pro... |
Det är nog samma textur för bada sidorna därför att det bara fins en bild på a och b huven.
mvh Roberth |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28. |