![]() |
Fotbollsallsvenskan 2007 Tips
Hej
Ja nu drar det snart igång det vi har väntat ett halvår på nämligen ALLSVENSKAN 2007. Som ni alla vet så behöver jag inte dra hela grejen om vilka som vinner allsvenskan detta år???? Nej. jag misstänkte det!!!:p I varje fall så börjar vi borta mot "Ellos" och givetvis så har man fixat biljett dit med övernattning och allt. Se upp Borås! Nu kommer skåningarna!! Som alla andra forum, tidningar, tv och ja allt vad det nu heter så tyckte jag att även detta forum borde ha en tråd där man kan skriva och tippa om årets allsvenska. Brukar vara ett intressant ämne att diskutera om.... Så därför levererar jag första tipset på hur det kommer att gå i år.... 1. Malmö FF (Där var väl ingen som trodde att jag skulle skriva annat :) ) 2. Elfsborg 3. Helsingborg 4. IFK Göteborg 5. Kalmar 6. Djurgården 7. AIK 8. Hammarby 9. Halmstad 10. Gais 11. Gefle 12. Örebro 13. Trelleborg 14. Brommapojkarna Detta är mitt tips....Tänk ochså på att denna säsongen är den sista som består av 14 lag, nästa säsong skall det vara 16 lag i denna serie och att det då blir bara 1 lag somm åker ur direkt. MVH Kenneth |
Citat:
|
1. Djurgårdens IF(måste ju tippa mitt lag som 1:a allt annat vore tjänstefel i princip).
2. Elfsborg 3. Helsingborg 4. IFK Göteborg 5. Kalmar 6. Malmö FF 7. AIK 8. Hammarby 9. Halmstad 10. Gais 11. Gefle 12. Örebro 13. Trelleborg 14. Brommapojkarna |
Citat:
MVH Kenneth |
Citat:
|
Citat:
Jag vet ej om Henke skulle spela i Hbg igen? Malmö skulle kanske vinna om Zlatan var med. Fast nu har han ju svikit Malmö. Man kan ju undra varför;):), haha. |
Lustigt nog har ni alla fel, AIK vinner ju, det vet väl alla?:p
nog med ironin nu, men jag tror faktiskt att Gnaget har riktigt stor chans att knipa guldet i år. |
Aik faller nog dessvärre på mållinjen iår igen och Elfsborg vinner guldet igen.
Sorgligt men det är nog det som känns mest realistiskt i dagsläget. |
Citat:
Kan lägga fram lite fakta i målet....Ingen sann MFF:are skulle vilja se hif vinna allsvenskan därav att jag skrev Trelleborg. Det är historia detta och det har alltid varit fiendeskap mellan Malmö och Helsingborg i varje fall när det gäller fotboll... Sen kommer Henke (tyvärr) att spela för hif. Om Alex Ferguson i Man Utd hade fått som han velat så hade Henke varit kvar där. Men Henke ville hem till Sverige.... Ja att Z lämnade MFF har ju sina naturliga skäl...Alla vill ju tjäna pengar på det dom gör och dessutom fick ju MFF som bekant en hel del miljoner för hans övergång till Ajax och senare till Juve. MVH Kenneth Citat:
Eftersom man är sann MFF:are sedan barnsben så tippar man givetvis att de vinner allsvenskan varje år. Men (det finns alltid ett men) om man ser det rent fotbollsmässigt så tror jag knappast att MFF vinner allsvenskan i år iheller. Tyvärr kommer vi inte att göra det så länge som den där brandmannen från 08-området är tränare i våran fina klubb. Han hade stora framgångar med Djurgården men då hade han Zoran vid sin sida. När de skilldes vad hände då??? Jo Zoran var kvar i DIF men fick sedan gå och hamnade då i Örgryte och fick senare sparken därifrån och hamnade i Qviding... Sören hamnade i Danmark och höll på så när att åka ur deras förstaliga... Så Zoran och Sören ihopa var ett bra team men var och en för sej inget vidare... Hade jag själv fått välja tränare i MFF så hade det stått mellan Sören Cratz, Hasse Backe eller Stuart Baxter....Men tyvärr så lär detta väl aldrig hända...Nu har ju våran före detta general flyttat till Skåneland igen så man vet aldrig hur länge brandmannen blir kvar i MFF. MVH Kenneth PS Vinner inte MFF allsvenskan ser jag helst att Elfsborg vinner den. DS |
Åkeby är väl för sjuttsingen ingen brandman?:confused:
|
Citat:
I det civila är han brandman och med ett stort brinnande:rolleyes: intresse för travhästar... MVH Kenneth |
Alltså...så länge som Färjestad vinner SM-guld i ishockey är vinnaren av allsvenskan oviktigt:);)
|
Citat:
Erik: Du som är hässleholmare kan väl icke hålla på FBK?:p |
Jag som kronobergare håller ivrigt på Östers Idrottsförening. Tråkigt att de jämt ska åka utr för att senare gå upp. Får väl hoppas att de etablerar sig i Allsvenskan, när dem väl är där igen.
|
Det riktiga tipset pojkar och flickor
1.Hmmarby
2.Elfsborg 3.Djurgården 4.Göteborg 5.Malmö 6.Helsingborg 7 kalmar 8. Halmstad 9.AIK 10.BP 11. Gais 12. Gefle 13. Örebro 14 Trelleborg 9 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:13. |