![]() |
Tips och tricks
Tänkte en tråd där vi kan posta tips och tricks (och hålla tråden lite ren ifrån duskussioner för att lättare se själva tipsen).
3 saker har jag just nu.
/Tomas |
På vissa tåg/lok finns det odokumenterade funktioner. På HST kan du t.ex trycka på B för att dra ner solskyddet
Tack till cyklisten för detta tips. |
Hst
Man har även "parkeringsbroms" om man trycker på den knappen på panelen.
|
Tågväg
Snappade upp det här nånstans:
I free mode kan man klicka på dom gula skyltarna ("click on sign"), så läggs en tågväg till stationen vars namn finns på skylten. Testat några ggr och det verkar funka :) mvh Håkan |
Titta åt alla håll
Jag kanske har missat det i manualen men håller man ner höger musknapp så kan man välja fri synvinkel - dock inte i 360°.
/Mats |
Kan någon ge mig tips om hur man ändrar starttiden, årstider och väderförhållande? Tacksam för vettig svar.
Det är för jag vill testa hur det går i mörker och väderföhållande. |
Öppna dörrarna går att göra med bokstäverna TY intryckta.
|
Citat:
Gå in på tågläget. Klicka inte någonstans när du kommit dit, och längst till höger på skärmen finns då en ruta. Dra fram den, och där kan du ändra tid, årstid och väderförhållande. :D |
Jag satte ut ett Rc-lok och några vagnar (i edit-mode). Sen när jag skulle ge loket lokförare, så var det omöjligt att få lokföraren i rätt hytt. Så när jag skulle köra fick jag byta hytt direkt. Kan man vända loket när man sätter ut det, hur gör man det?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag hade ingen aning om hur man skulle ta bort scenarion i RS, så visade sig att det bara var att markera och klicka på delete :o |
Import
Hej jag har gått från Railsimulator till Railworks nu är det så att jag har köpt till en del addons till Railsimulator kan man importera dem till Railworks?
|
Citat:
|
Citat:
Jag brukar ändra scenarium som är vår till sommar, så blir det lite grönare och skönare;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25. |