![]() |
Säröbanans ånglok #1§2
3 bifogad(e) fil(er)
Arbetet fortskrider. Slidstyrningen fungerar fint. Håller på med underredet med alla detaljer (bromsar, sandrör och stänger). Sen återstår buffertbalkar, koppel, räcken, skyltar och inredningsdetaljer, samt att fila på texturerna.
Vi får se när det blir färdigt!? (Den gamla tråden "Hur blir man konstruktör" överger jag härmed. Säröbanans ånglok kommer att fortlöpande rapporteras i denna tråd. Dagsläget: |
Riktigt snyggt!! :tumupp:
|
Riktigt snyggt! :eek:
Kommer du att göra en egen hytt också? |
bara genom att kolla på de redan släppta vagnarna säger att du är riktigt bra på att bygga, vilket även dessa bilder förmedlar:tumupp:
|
Citat:
Tack för alla uppmuntrande ord, kanske gör att jag orkar fullfölja! |
Texturering pågår
2 bifogad(e) fil(er)
Håller på med texturering av loket. Hör gärna av er med synpunkter!
|
ojoj :eek:
Riktigt bra jobbat!! :tumupp: |
Jag kan inte göra annat än att hålla med Alex:) Mycket snyggt!
|
Detaljer på plats
6 bifogad(e) fil(er)
Har gjort massa detaljer, bromsar, sandrör, räcken, kolförråd, lite inredning, lyktor m.m. Filat på texturerna. Vill ha hög upplösning så att alla detaljer syns.
Tyvärr blir en sådan här modell "polygonstinn". Skall börja skriva config-filer och sätta ut alla attachment points. Det är väl nu Sisyfosarbetet börjar!? Bifogar lite bilder för er förnöjelse. |
Mumma, ser ju otroligt bra ut!
Däremot tror jag att du varit lite snål när du gjorde sandrören, dessa brukar vara rör med ca 4 cm i diameter. Nu hoppas jag att du inte snålar när du fixar dit fjädrar, lager, bromsrörelse m.m. :cool: |
Ser förbaskat fint ut. Nu vet man varken ut eller in. Om man ska fortsätta, att försöka förstå sig på KRS eller fortsätta med TRS.
|
Citat:
Tack för synpunkter! |
Citat:
|
Fan så snyggt!
Jag blev mer än så här ----> :eek: ! |
Nytt!
2 bifogad(e) fil(er)
har rättat till sandrören enligt Jsons påpekanden. Bromsslangar tilllagda! Ytterligare synpunkter är jag tacksam för! (Fjäderpaket på gång).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55. |