Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Säröbanans ånglok #1§2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17413)

lan 2007-10-15 13:26

Säröbanans ånglok #1§2

3 bifogad(e) fil(er)
Arbetet fortskrider. Slidstyrningen fungerar fint. Håller på med underredet med alla detaljer (bromsar, sandrör och stänger). Sen återstår buffertbalkar, koppel, räcken, skyltar och inredningsdetaljer, samt att fila på texturerna.

Vi får se när det blir färdigt!?

(Den gamla tråden "Hur blir man konstruktör" överger jag härmed. Säröbanans ånglok kommer att fortlöpande rapporteras i denna tråd.

Dagsläget:

alex 2007-10-15 20:33

Riktigt snyggt!! :tumupp:

Affe 2007-10-15 22:02

Riktigt snyggt! :eek:
Kommer du att göra en egen hytt också?

Slash2 2007-10-16 08:24

bara genom att kolla på de redan släppta vagnarna säger att du är riktigt bra på att bygga, vilket även dessa bilder förmedlar:tumupp:

lan 2007-10-16 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Riktigt snyggt! :eek:
Kommer du att göra en egen hytt också?

Möjligen om jag har tid och orkar. Just nu är det mycket PB15s eldstad i hytten, vet inte hur lokets hytt såg ut. Vi får se?

Tack för alla uppmuntrande ord, kanske gör att jag orkar fullfölja!

lan 2007-10-21 20:07

Texturering pågår

2 bifogad(e) fil(er)
Håller på med texturering av loket. Hör gärna av er med synpunkter!

alex 2007-10-21 21:30

ojoj :eek:
Riktigt bra jobbat!! :tumupp:

Kristian 2007-10-21 21:48

Jag kan inte göra annat än att hålla med Alex:) Mycket snyggt!

lan 2007-10-22 14:52

Detaljer på plats

6 bifogad(e) fil(er)
Har gjort massa detaljer, bromsar, sandrör, räcken, kolförråd, lite inredning, lyktor m.m. Filat på texturerna. Vill ha hög upplösning så att alla detaljer syns.
Tyvärr blir en sådan här modell "polygonstinn".
Skall börja skriva config-filer och sätta ut alla attachment points. Det är väl nu Sisyfosarbetet börjar!?

Bifogar lite bilder för er förnöjelse.

Json 2007-10-22 18:24

Mumma, ser ju otroligt bra ut!

Däremot tror jag att du varit lite snål när du gjorde sandrören, dessa brukar vara rör med ca 4 cm i diameter.

Nu hoppas jag att du inte snålar när du fixar dit fjädrar, lager, bromsrörelse m.m. :cool:

Bengan 2007-10-22 18:36

Ser förbaskat fint ut. Nu vet man varken ut eller in. Om man ska fortsätta, att försöka förstå sig på KRS eller fortsätta med TRS.

lan 2007-10-22 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Json
Mumma, ser ju otroligt bra ut!

Däremot tror jag att du varit lite snål när du gjorde sandrören, dessa brukar vara rör med ca 4 cm i diameter.

Nu hoppas jag att du inte snålar när du fixar dit fjädrar, lager, bromsrörelse m.m. :cool:

Du har nog rätt som vanligt, Json, jag har en tendens att underdimensionera! Skall ändra detta. Bromsrörelser tror jag inte jag animerar, fjädringarna sitter inne vid underredet och syns väldigt lite utifrån men kanske ändå? Bromsslangar tillkommer samt scriptade koppel.

Tack för synpunkter!

lan 2007-10-22 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Ser förbaskat fint ut. Nu vet man varken ut eller in. Om man ska fortsätta, att försöka förstå sig på KRS eller fortsätta med TRS.

Jag vet att Kuju just nu har högsta prioritet, men jag väntar med det. Just nu fungerar gmax-3D max väldigt bra för mig men 3D Canvas är säkert en bra utvecklingsplattform när "exporters" och "importers" börjar dyka upp på marknaden. Vi får se, alla delar finns sparade i 3DS och MD3 för framtida konverteringar.

Affe 2007-10-22 19:55

Fan så snyggt!
Jag blev mer än så här ----> :eek: !

lan 2007-10-22 20:05

Nytt!

2 bifogad(e) fil(er)
har rättat till sandrören enligt Jsons påpekanden. Bromsslangar tilllagda! Ytterligare synpunkter är jag tacksam för! (Fjäderpaket på gång).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.