![]() |
Konverteringar från Gmax
Hej!
Har kikat lite närmre på en länk jag hittade här på forumet, den handlade om konvertering med hjälp av .x-filer. Jag har kommit så långt att jag åtminstone kan importera dessa till 3d Canvas. Tyvärr har jag inte payware-versionen, så att exportera vidare går inte. Det tidigare problemet (konvertera med hjälp av MilkShape), att man tappar information i filen verkar inte vara något problem här. Omtexturering behövde i min testfil göras, dock verkar mappningen ha klarat sig oskadd. Nu väntar vi med spänning på DevTools... Sedan ska det nog bli fart på svenskrallandet!:) EDIT: Vid en närmare titt verkar det som om mappningen trots allt inte klarat sig. Ska kika vidare... |
Det som är bra med 3D canvas är att man kan lägga texturer på bara en sida och låta resten av objektet var otexturerat!
Men angående converterningen så funkar troligvis inte länken till Mjölk programmet eller vad det nu heter! |
2 bifogad(e) fil(er)
Nu tar det sig tror jag minsann
Bild 1: I 3d Canvas Bild 2: I DeepExploration Det som är extra bra med DeepExploration är att konverteringen inte skadar mappningen, vilket tyvärr händer med Canvas. Har nu både 60-talsvagnar och div annat i .3ds-format. Please, give me DevTools! (Om någon annan som använt Gmax tidigare är intresserade av en tutorial kan jag slänga upp en sådan...) |
En toturial vill väl alla ha för att kunna exportera till 3DC men din lilla 60-talare blev väl skitsnygg i 3DC!
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009