![]() |
Ett växellok
Hej, jag har en fråga, jag har byggt en prototyp av ett lok i cad-programet rhinoceros o nu har jag en fråga, går det att spara denna som en neutral fil o maila till min dator så att jag kan fortsätta projektet i gmax ?, det ska föreställa en v5 men nu är det mest en växel lokomotor, säg gärna vad ni tycker , det är det första jag någonsin byggt i 3-d program:)
|
Ser bra ut för att vara en första!:tumupp:
Den stora nackdelen med CAD-program är att dess modeller blir löjligt high-poly när man försöker konvertera dem till något spelformat. Och då menar jag löjligt high-poly... Dock så har jag ingen vidare erfarenhet hur rhinoceros behandlar polygoner, men generellt brukar det vara så... Vill inte verka negativ men det verkar inte vara något vidare på den fronten. Annars brukar de flesta 3d-program oavsett typ kunna exportera som .3ds vilket även gmax kan importera. |
okej , nä men jag ska fortsätta med denna även om det blir highpoly, det är ju bara för att jag ska lära mig som jag bygger denna :D
|
Jo gör det, den ser väldigt bra ut. Måste även ursäkta för att jag hyser stort förakt för användandet av Cad-program i spelmodellering... men det är inget att bry sig om:D , arbeta vidare.:tumupp:
För övrigt så verkar mailningen inte ha funkat, tror du att du kan försöka igen? |
aa det kan jag
|
Runda eller fyrkantiga buffertar på loket ?
säg gärna vad ni tycker om loket o sen får ni gärna ge förslag på littera o företag ;) |
änu en bild, jag beslutade mig fö dom fyrkantiga buffertarna, tycker att det blev ganska snyggt, lite saker att fixa o så väntar jag på att få till baks min dator från butiken:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54. |