Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Hur funkar det med virtuella tågbolag? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18600)

Micke.L 2008-02-23 17:19

Hur funkar det med virtuella tågbolag?

Hej, jag känner mig aningen lost, eftersom jag inte förstår vad det innebär. Alla här snackar om det som om det vore den vanligaste grejen på jorden men jag fattar ingenting.

Det var någon i nån tråd som efterfrågade lokförare, och skulle skriva en schema... Kan nån förklara?

Med Vänlig Hälsning
Och trevligt sportlov önskar

MSTS 2008-02-23 17:40

den frågan hade jag med viljat ha svar på

Sparkfot 2008-02-23 20:59

Virtuella tågbolag är som riktiga tågbolag fast i spelets världar, mao de bedriver ingen trafik i verkliga livet.

Micke.L 2008-02-23 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Virtuella tågbolag är som riktiga tågbolag fast i spelets världar, mao de bedriver ingen trafik i verkliga livet.

Så det är typ på låtsas? Asså tar alla det seriöst då? Ingen som tycker "åh vad löjligt"? På Sv 3D-tåg menar jag...

Sparkfot 2008-02-24 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Traindriver94
Så det är typ på låtsas? Asså tar alla det seriöst då? Ingen som tycker "åh vad löjligt"? På Sv 3D-tåg menar jag...

Precis, vad jag vet så har ingen här inne anmärkt att det är löjligt med virtuella tågbolag änsålänge, men det är en del jobb.

Micke.L 2008-02-24 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Precis, vad jag vet så har ingen här inne anmärkt att det är löjligt med virtuella tågbolag änsålänge, men det är en del jobb.

Men MÅSTE man göra aktiviteter till folk om man har ett bolag. Och vad ska man göra med bolaget egentligen? Bara hitta på grejer?

Marcus Gustavsson 2008-02-24 20:20

du kan ju målaom lok o vagnar och märka dom med dekaler för att ge lite realism till det, och löjligt är de ju inte, de e kul =P

Dson 2008-02-24 20:27

Som en gammal "VD" på UBOPGE - Ulusoy, Bodells och Odlanders Passagerar och GodsExpress (Det ni, klå det namnet!) kan jag bara tänka tillbaka på den stora tiden, när vi körde väldigt seriöst med SVTTL (Svenska Virtuella TågTrafikledningen), och följde börsen med väldigt realistisk ekonomi!

Erik Götborg, Andreas Rosen (Är du kvar?), DJ Clinton, Pursche, vilka var vi fler? Ni minns kanske hur det var...

Så, kör på hårt! Inte är du löjlig för att du vill starta ett virtuellt företag, och försök göra det så realistiskt som möjligt! Det är riktigt kul när man väl kommit igång!

Tyvärr är det väl så nu att intresset för ett virtuellt företag har svalnat rejält sen SVTTL och alla företag som var igång då tackade för sig och stängde ner..

Måste göra aktiviteter måste du inte, du väljer ju själv hur seriöst du vill göra det. Man kan ju även måla egna tåg om man så vill. Och lägga upp tidtabeller, omloppsplaner och så vidare.

Hur du än gör, så lycka till och framförallt: Ha kul!:)

Micke.L 2008-02-24 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Som en gammal "VD" på UBOPGE - Ulusoy, Bodells och Odlanders Passagerar och GodsExpress (Det ni, klå det namnet!) kan jag bara tänka tillbaka på den stora tiden, när vi körde väldigt seriöst med SVTTL (Svenska Virtuella TågTrafikledningen), och följde börsen med väldigt realistisk ekonomi!

Erik Götborg, Andreas Rosen (Är du kvar?), DJ Clinton, Pursche, vilka var vi fler? Ni minns kanske hur det var...

Så, kör på hårt! Inte är du löjlig för att du vill starta ett virtuellt företag, och försök göra det så realistiskt som möjligt! Det är riktigt kul när man väl kommit igång!

Tyvärr är det väl så nu att intresset för ett virtuellt företag har svalnat rejält sen SVTTL och alla företag som var igång då tackade för sig och stängde ner..

Måste göra aktiviteter måste du inte, du väljer ju själv hur seriöst du vill göra det. Man kan ju även måla egna tåg om man så vill. Och lägga upp tidtabeller, omloppsplaner och så vidare.

Hur du än gör, så lycka till och framförallt: Ha kul!:)

Okej :) Då startar väl jag ett eget bolag som driver tunnelbanan i berlin :) Byggare Bob sa att det var OK eftersom han skulle köra något annat.

hatt4000 2012-12-21 12:01

Hej!

När man är medlem i ett sånt här bolag, kör man på någon speciell server då?
Eller?
Jag kör Trainz Simulator 2010 Engineers Edition och vad jag vet så kan man inte spela online där.

Pursche 2012-12-23 11:35

På den tiden jag hade detta så fanns det inte multiplayer och idag finns det bara en eller två st simulatorer som fungerar med multiplayer. Jag hade en ekonomi i ett excelark som jag lade ut på nätet varje vecka för att visa hur det gick för olika bolag. Andra har inte det utan gör på andra sätt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.