Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mera tjat om Stockholms Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20392)

bönan 2008-08-29 19:30

Mera tjat om Stockholms Tunnelbana

Jag tjatar vidare med tunnelbana. Jag har kommit fram till att det finns ett flertal versioner av Stockholms Tunnelbana för Trainz, men jag skulle vilja veta vilken som ni tycker är best. Skriv också gärna om det behövs något content som inte finns på download station och var det i sådana fall finns.

Daniel 2008-08-29 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Jag tjatar vidare med tunnelbana. Jag har kommit fram till att det finns ett flertal versioner av Stockholms Tunnelbana för Trainz, men jag skulle vilja veta vilken som ni tycker är best. Skriv också gärna om det behövs något content som inte finns på download station och var det i sådana fall finns.

Den senaste versionen borde vara bäst. Kan inte tänka mig att en tidigare version kan vara bättre.

bönan 2008-08-29 19:59

Det låter ju vettigt, men var får man tag på rutten?

Janne 2008-08-30 03:22

Citat:

Det låter ju vettigt, men var får man tag på rutten?

Download Station (DLS).

bönan 2008-08-30 08:01

Jaha, men vad ska man söka på? Jag har testat följande: Stockholms Tunnelbana, Stockholms T-bana, Stockholm Underground, Stockholm Subway och i ett sista desperat försök C20. Mitt enda resultat var en rutt som hette Stockholm Subway System V1 och den var då inte mycket att ha, allt var tunnlar och inget var över jord.

vfp420b 2008-08-30 16:26

Citat:

Jaha, men vad ska man söka på? Jag har testat följande: Stockholms Tunnelbana, Stockholms T-bana, Stockholm Underground, Stockholm Subway och i ett sista desperat försök C20. Mitt enda resultat var en rutt som hette Stockholm Subway System V1 och den var då inte mycket att ha, allt var tunnlar och inget var över jord.

Här på Svoyagers hemsida nedan, kan du ladda ner Stockholms tunnelbana under rubriken "Layout".

http://www.svoyager.com/downloads/downloads_sv.htm

bönan 2008-08-30 16:34

Den känner jag till och kör på, men finns det någon version som inehåller mer än bara Fruängen-Ropsten?

Daniel 2008-08-30 16:35

Citat:

Den känner jag till och kör på, men finns det någon version som inehåller mer än bara Fruängen-Ropsten?

Den innehåller alla linjer. Dock så är dom andra linjerna inte så detaljerade.

bönan 2008-08-30 18:26

Inte så detaljerade, va? Det finns ju inte ett enda objekt vad jag vet!

Julian 2008-08-31 01:21

Spår och perronger finns med:)

Micke.L 2008-08-31 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Julian
Spår och perronger finns med:)

Jag skulle inte tycka det var kul att köra en rutt bestående av spår och perronger. Tror inte nån annat tycker det är kul heller :p

bönan 2008-08-31 13:28

Nej, det är inte kul att göra. De delar som går att köra på är bara, enligt mig alltså, är Fruängen-Ropsten som är färdigbyggt, och Kungsträdgården-Akalla som bara är under jord.

Micke.L 2008-08-31 14:33

Citat:

Nej, det är inte kul att göra. De delar som går att köra på är bara, enligt mig alltså, är Fruängen-Ropsten som är färdigbyggt, och Kungsträdgården-Akalla som bara är under jord.

Jag håller på att fixa trainz -06 så när jag får det ska jag ladda ner C20+t-banan, så kör jag sen :D

Pierre 2008-08-31 14:40

Att det saknas objekt är inte så konstigt, då han inte är klar med rutten. Senaste versionen heter ju: Tunnelbana v2 preview .9. Sen om man vill köra det som är, är upp till var och en!?

Jag har försökt att installera denna rutt, men gav upp. Allt som ska ner från DLS fick mig nästan att bli knäpp (läs: knäppare). Synd då jag verkligen ville testa den...

Bönan: Kungsträdgården-Akalla ska inte bara vara under jord! Kista är ovan och Kymlinge (ej färdigbyggd) också.

Bengan 2008-08-31 15:22

Krav, krav och krav.

Borde vi inte vara tacksamma, för det han har gjort hittills.
C20 uppdaterad flertal gånger efter önskemål och sen börjar vi gnälla att inte hela Stockholms tunnelbana är färdigbyggd. Hur i helskotta ska han hinna med och även ha lust, när ingenting duger.
Spår och perronger är utlagda och har ni inte lust att vänta på en uppdatering. Ta då och använd er egen fantasi och bygg själva där han har slutat. Så förbannat svårt, kan det väl inte vara att placera ut lite olika objekt.

Bara krav, krav och åter krav.
Jag blir så trött.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.