![]() |
Efter regn del två...
http://i281.photobucket.com/albums/k...R/CRW_8463.jpg
Tacksam för kommentarer som vanligt :) |
Fin fin bild, men jag skulle vilja ha lite mer avstånd från bladet och lite mer fokus på bladet, men det tar sig som mordbrännaren sa.:)
|
Citat:
|
Kul att du också gillar macro :D Det är nog det jag gillar mest med min kamera :p Bilden är fin, men som sparkfot sa att lite större skräpa på bladet vore bra :)
|
Tycker att skärpedjupet är perfekt! Men det beror ju på hur du ville att bilden skulle se ut. Men jag hade tagit bilden likadant ungefär. Jag hade inte valt att centrera bladet. Men skärpedjupet hade helt klart vart kvar. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Alex: Kul att du gillar den. :) Har svårt att få skärpan att hamna rätt när man hamnar på så här pass stora bländare, men bara att nöta på. Brukar ta 10-15 bilder på samma blad och hoppas att nån blir ganska rätt. :) |
Citat:
Då tycker vi olika. :D Men det är det som är charmen med foto, det finns inget rätt. ;) |
Citat:
Ett tips på att få skärpan rätt vid macro är att låsa skärpan och "gunga" lite fram och bak i djupled tills skärpan ligger där man vill ha den. AF kan ibland vara en begränsning vid macro, så det gäller att använda AF:en på rätt sätt. Obs! Med att "låsa skärpan" menar jag inte att man ska kör med manuell fokus. MF är också mycket vanligt vid macro. Vilket man väljer är helt valfritt, det finns som sagt inget rätt eller fel. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02. |