![]() |
Nya vägmärken. Förbud & Varningsmärken.
2 bifogad(e) fil(er)
En liten uppdatering utav vägmärkena.
Då det har tillkommit lite fler förbud och varningsmärken, sen jag gjorde dom andra. |
Ser bra ut Bengan :)
|
Kanon igen Bengan :tumupp: . Men vi som aldrig blir nöjd har en liten fråga. Till skyltarna som varnar för järnvägsövergång brukar det kunna vara en liten 4-kantig skylt under med en pil på som visar att övergången är på en avtagsväg, om du förstår vad jag menar. Är det något som redan finns och jag har missat eller är det nånting man ska sätta upp på önskelistan. MVH. Ekan.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hade tänkt göra dom flesta skyltarna, när jag höll på. Men då det var så många att göra, så jag tog ett break i det hela. Sen har jag slarvat bort Gmax och sidan, som jag hade hittat med dom olika storlekarna för alla skyltarna. Eventuellt så var det på vägverkets sida, men jag har inte orkat leta efter varken Gmax eller sidan. Kanske, jag får ett ryck och sätter igång igen. |
Citat:
|
Vägverkets hemsida hittar du här:http://www.vv.se/templates/page3____20141.aspx
|
OMG!
A new set of traffic signs!? Great work, Bengan! |
1 bifogad(e) fil(er)
Hittade sidan.
Där man får lite info om olika skyltars storlek. Info finns i PDF-filen nedan. Om någon skulle ha lust att fortsätta med skyltarna. Vet inte själv, när jag sätter igång med dom igen. |
Sådär, nu har man varit knäpp och laddat hem en massa märken från vägverket.
Då är det bara Gmax som saknas. Undra jag, om jag kan hitta programet bland allt annat skit som man har liggandes på burken eller på någon omärkt skiva. |
Hej Bengan
Det finns ingen möjlighet att göra vägarbete skylt? Jag saknar en sådan i min bana.. |
Gmax kan vara lite svårt att få tag i numera då det inte längre stöds av autodesk, men det borde ligga kvar ute på http://www.turbosquid.com/gmax
Annars kan jag ju alltid skicka installations filen till dig. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Så hittade jag till slut, både 1.1 och 1.2 + serienr. eller vad vi ska kalla det för. 1.2 installerat, men jag får detta felmeddelande vid försök till uppstart. Vet inte hur jag ska gå tillväga, för att åtgärda det hela. Just nu, alldeles för trött och irreterad för att det inte funkade på engång. |
Testa gör som meddelandet säger:
1. skapa en genväg till gmax (eller använd en befintlig genväg ifall en sådan finns) högerklicka och välj egenskaper. 2. i fältet för genvägens sökväg borde det stå typ: C:\program\gmax\gmax.exe eller något liknande beroende på var du installerat gmax. lägg till -h i slutet så att det står: C:\program\gmax\gmax.exe -h istället. 3. Klicka verkställ och stäng ner fönstret. när du nu startar gmax genom genvägen kommer grafikinställnings fönstret att dyka upp. 4. Välj de inställningar som passar din dator, är datorn nyare än typ 2002 borde det vara Direct3D, funkar det inte är det bara att experimentera med olika. 5. klicka OK och gmax borde starta. 6. när allt funkar, ta bort -h ur genvägen så du slipper grafikinställningarna varje gång du startar gmax. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nu kom jag ett steg längre. Vad bör jag välja här. Kommer ej ihåg. När jag tryckte cancel, så kom jag vidare in i Gmax. |
Alla datorer som inte är helt antika har stöd för Direct3D därför rekomenderar jag det läget, ger dessutom bättre prestanda i gmax.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39. |