![]() |
Halmkärva C - ?
Nu gör vi ett nytt försök med en rutt.......(min älskade malmbana gick ju åt skogen).
Den här gången får det bli en mer användarvänlig rutt för alla oss som gillar att köra och växla gods. Har tänkt att banans centralpunkt skall vara Halmkärva C, en större ort med livlig godstrafik. Genom Halmkärva ska två stora stambanor passera och skapa en knutpunkt. en oelektrifierad bibana ska också utgå från Halmkärva och glida genom terängen ner till en liten ort vid kusten. Ganska mycket industrier kommer att finnas runt om längs rutterna och bidra till en livlig godstrafik. Givetvis kommer alla stationer trafikeras av persontåg i olika versioner. Detta är mina tankar och bilder kommer att visas löpande i denna tråd så att alla intresserade kan följa med och komma med synpunkter. Ni får gärna nu komma med förslag och ideer då mina tankegångar redan nu är ganska öppna. Obs! banan är tänkt att vara användarvänlig och bygga på rolig trafik vilket kommer att innebära att jag inte kommer att lägga så mycket krut på landskapet, och andra sidan e jag inte lika duktig som många av er andra här på forumet på att bygga landskap. Hoppas ändå att många kommer att finna mitt projekt intressant. Mvh |
Första bilderna
2 bifogad(e) fil(er)
Här kommer dem första bilderna från min rutt
1. Halmkärva C i sin begynnelse 2. Västra infarten till Halmkärva se och njut Mvh |
beklagar
Sorry!
Glömde förminska dem! Men lovar att jag ska göra det i fortsättningen Mvh |
Förslag önskas
Hej igen!
Sitter och funderar över vilka industrier som ska finnas på min rutt.......? Alla tips och ideer är välkomna! Mvh |
Nån skogsindustri ;) hoppas detta blir färdigt :p
|
Det ska det
Den här gången ska det bli färdigt......jag har inte så höga förhoppningar på landskapet den här gången utan det får bli den sista delen jag gör
Mvh |
Mer bilder
3 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite bilder från dagens bygge
1. Östra infarten till Halmkärva C 2. Halmkärva godsbangård 3. Lokstallet och början på lite industri spår i halmkärva |
snyggt!:applad: får själv inte så bra banvall;)
|
Det ser bra ut :)
Fortsätt såhär :-D |
tack
Tack för alla kommentarer och tips
Har fått en ny tändning på trs2006 så det är jätte inspirerande att bygga men jag förstår inte hur alla andra får så klara och rena bilder när dem tar kort från simulatorn. själv så blir mina så gryniga, något tips. Fler bilder är på ingång Mvh |
1 bifogad(e) fil(er)
Du kan jo göra bilden mindre i paint..
Kolla nedanför.. Och sen klistrar du in bilden i paint och sen så anpassas bildens mått själv (: |
Första industrierna
Har nu bestämt lite vad som skall komma att finnas på min rutt.
Trädindustri (vet inte riktigt för typ än) Stålverk Aluminium tillverkning samt lite lokala godsstationer |
Tråkigt
Nu hände det igen........mitt TRS2006 craschade.....bara att installera om och börja bygga på banan igen.
Kan inte fatta varför min simulator ger upp varje gång jag laddar ner från DLS Bara att bita ihop och börja om, så håll ut jag ger inte upp Mvh |
Du skall alltid vänta tills cmp har laddats klart.
Den hänger alltid sig när man gör någon annat samtidigt på datorn.. Ha bara tålamod och vänta (tar oftast 5-10 min) och sen startar trainz och då är allt som det ska igen och dina nya filer finns i spelet :) |
Problemet
Problemet är att den hänger sig när jag har laddat ner färdigt och allt och till och med när jag startar om datorn
Mvh |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35. |