![]() |
Andra stambanan
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, då är man igång igen! :Yeah:
Andra stambanan har jag beskrivit i en tidigare tråd, http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ligt+mysterium men nu blir den något längre. Efter att Hawk lagt sina händer på Whitefish 4 så kunder jag inte låta bli att prova om den gick att klistra in i min rutt, och det funkade! Så nu blir det även en bit upp genom övre Norrland, malmbanan och Storlienbanan. Ungefär såhär blir det (den verkliga förebilden i parentes): 1 Svartlien (Storlien) 2 Kiruva (Kiruna) 3 Uleå (Luleå) 4 Mon (Ånge) 5 Västersund 6 Vidnäs 7 Kolby (Krylbo) 8 Ljungarberg (Grängesberg) 9 Erikstad och Hallnäs (Karlstad och Skoghall) 10 Bullerby (Mjölby) 11 Ekösund (Oxelösund) 12 Jönsala (Uppsala och Jönköping) 13 Öxnerud (Öxnered) 14 Rälsingborg (Helsingborg F) 15 Mölleborg (Malmö och Trelleborg) Just nu är spårläggning, kontaktledning mm klart från Mölleborg/Rälsingborg till Uleå. På den rödmarkerade sträckan ska spåret läggas om, bangårdar byggas osv. Dessutom blir det ytterligare tre utbyggnader: A En kort bana till Kristianskrona, här kommer även en smalspårsbangård att finnas. B NKlJ upp till Hagfors, och kanske längre än så? C Sydvästra stambanan ner till Mölleborg börjar här, det blir en stor station typ norra säcken på Stockholm C, en driftbangård liknande Hagalund och en hamnbana med två godsbangårdar. http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1233089792 Provkörde från Svartlien till Mölleborg i activity-editor med sth 130 och normala uppehåll längs vägen, resan tog 9 timmar och 20 minuter... När blir jag klar då? Troligen aldrig! Jag räknar med att släppa rutten när spårläggning och signalsättning är gjord, så får var och en bygga hus och odla skog bäst man vill. Jag lägger ut lite bilder efterhand. |
3 bifogad(e) fil(er)
Tre byggbilder från Uleå. Spåren är klara, nu ska stolpar, bryggor, växeldriv, belysning och stoppbockar sättas på plats.
|
Mera malm...
3 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag kommit till den stora gruvorten Lovikka. Därmed återstår bara ett par-tre mil av huvudbanan upp till Svartlien.
Bilderna visar trippel Rm med 52 Uad som påbörjar resan mot Uleå. 1 Sjöbangården 2 Malmbangården 3 Lokstationen |
Ser fantastiskt bra ut det där!
Spännande bilder! :) |
Dette ser jo helt topp ut, stå på.
Hvem har sakt at MSTS er død? Den lever i beste velgående og blir bare bedre og bedre. |
*Duns* Ramlade av pallen :rolleyes:
Denna rutt hade jag missat helt. Vilken härlig blandning av olika förebilder i verkligheten :tumupp: Hoppas att det kommer gå bra i byggandet och att det inte strular en massa :) |
Va härligt att du satt igång MSTS-rutt! MSTS lever vidare! Rutten ser väldig bra ut och jag önskar lycka till i fortsättningen. :tumupp:
|
Kul att du fortsätter att bygga på den, än idag! :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tackar för det! Jag hade en jäkla massa pyssel i början med att ta bort alla dynamic tracks, dekomprimera world-filer, ta bort alla track-objects osv osv. Men efter det så har bygget gått i princip helt utan några problem.
Det är ju vinter, så här kommer en bild till. |
Niiiiice! Lilla R-loket kan få jobba lite. :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Morgon på Lovikka C, Rb3 1005 ankommer på spår 3 med nattåget från Älvsborg mot Svartlien.
|
Tjusigt :) :tumme_upp:
|
Snyggt som tusan! långa persontåg är grejer det! :tumme_upp:
|
Fina bilder!
Roligt att fler ger sig på kära gamla msts igen... |
Slutet gott!
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag äntligen kommit till slutet på rutten, Svartlien! :Yeah:
Det återstår i och för sig en större station längre nedåt landet och en smalspårsbana, men nu kan man faktiskt köra nattåg vid elva på kvällen från Mölleborg och efter diverse uppehåll, tågmöten osv vara framme i skidparadiset Svartlien framåt nio på morgonen (om man inte vill sova på natten...). :visslar: Nyårsafton i fjällen är väl inte det sämsta läget, även om det är i sim-världen. Gott nytt år trainsim-vänner! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009