![]() |
Hbis och STW Koppel
2 bifogad(e) fil(er)
Hbis
Hbis har blivit uppdaterad för TS 2009. Tidigare var det olika modeller och texturer. Dessa är nu med skript sammanfogade till en med nytt KUID. Observera att man måste installera STW Koppel för att vagnen skall fungera (det är dock valfritt att lägga till regeln i kartan) Nyheter Hbis: - 5 olika texturer som väljs slumpmässigt vid placering av vagnen eller via egenskaperna efter utplacering. - Nya enaxliga bogies i 3D. Dessa ersätter även automatiskt de gamla 2D från STW för äldre vagnar. - Innehåll med synlig last och dörrar som öppnas vid lastning. - Anpassad för STW Koppel. - Uppdaterad för TS 2009 (texturtyp, material, transparanser och konfigurering). Bifogad fil 24086 STW Koppel Detta är ett system för att enkelt placera koppel och koppelslangar på vagnar samt via skript koppla dem och även placera slutsignaler på sista vagn i ett tåg. Allt sker helt automatiskt för vagnar som är förberedda för det. Det enda som krävs är att man lägger till STW Koppel Rule till kartan. Vagnar som inte har stöd är opåverkade. Bifogad fil 24087 Båda släpps precis som STW Vägskydd som beta. Det är utvecklat under TS 2009 och jag vet inte om det fungerar i tidigare versioner, jag antar att det kan bli problem. Jag kommer med ytterligare info om hur man anpassar sina vagnar för STW Koppel. Fel som jag känner till: - Koppel och luftslangar är inte helt i fas med varandra då kopplingsavståndet är olika. Det är svårt att göra något åt det, men jag har lite idéer där. - Då man placerar ut vagnar eller roterar dem i Surveyor kopplas inte alltid tågen korrekt. I Driver fungerar det dock. - Vissa texturfel. Mats |
Kan meddela att det inte fungerar i TRS2006 + att alla andra vaganar med orginalbogien slutade att funka.
Dock inga problem med det sistnämda, var bara att deleta din Hbis så fungerade dom igen. MVH. Ekan |
Fantastiskt vackra vagnar. ;)
|
Tack för infon Ekan. Jag misstänkte detta då rätt mycket hänt iom TS9.
Tack Janne, det är ju dina texturer som skiner:D. Trots att jag gröpte ur och gjorde dörrar överlevde texturerna. Mats |
Citat:
Har inte testat att lasta och lossa, för att se om dörrarna går upp. Men det var inga problem att byta texturer på vagnarna. Så ni som hoppar mellan TRS2006 och TS2009. Ni kan ändra i configen, så fungerar även vagnen i TRS2006, men då med dessa felmeddelanden i CMP. EDIT: Tack för fina vagnar MatsS och för fina texturer Janne. |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Vilka kanonvagnar! :ber:
Animerade dörrar, koppel och slumpade texturer. Kan ju knappt bli mer avancerat! Funkar fint att lasta vid mitt gamla halvfärdiga ProtoLars magasin, lasten tas ifrån synliga kön och dyker upp i vagnarna. Men naturligtvis öppnas dörrarna på fel sida... Är såklart min industris fel, sånt tänkte man ju inte på och vet inte vad som gäller där. Upptäckte en annan skum sak, när AI-föraren backat in tåget till industrin o stannat. Efter lastning så har lokets färdriktning ändrats så frammåt på DCC-vredet kör loket bakåt... Nån bugg i TS2009 kanske. Hur som helst så har det ju inget med dessa fina vagnar att göra. :tumme_upp: |
Tack Deskgrunt. Bra att de fungerar som tänkt i TS9.
Jag är faktiskt inte säker på att sidan väljs rätt. Det finns en funktion för det som kommer från industrin men jag vet inte om jag valt rätt funktion. Med färdriktningen vet jag inte vad som kan vara fel. Det är uppenbarligen AI-föraren som fattar ett sådant beslut. Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009